וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שדה פסולת בחלל: ארה"ב מאשימה את רוסיה בניסוי בנשק נגד לוויינים

לדברי גורמים אמריקניים, בעקבות הניסוי נוצרה פסולת סביב כדור הארץ, שסיכנה שבעה אסטרונאוטים בתחנת החלל הבינלאומית. בעקבות כך ארה"ב גינתה את הרוסים והאשימה אותם בחוסר אחריות, ומנאס"א נמסר כי השלכות הניסוי יסכנו את הפעילות בחלל. ברוסיה טרם התייחסו לטענות

משרד החוץ האמריקני הודיע הלילה (שלישי) כי רוסיה ביצעה ניסוי בטיל נגד לוויינים, שסיכן שבעה אסטרונאוטים בתחנת החלל הבינלאומית. בניסוי, לטענתו, פוצצו הרוסים לוויין סובייטי ישן, ועקב הפיצוץ נוצרה פסולת שהתפזרה בחלל. צבא רוסיה ומשרד ההגנה של רוסיה לא התייחסו עד כה לדיווחים.

דובר משרד החוץ האמריקני נד פרייס ציין כי הניסוי ותוצאותיו ממחישים שההתנגדות הרוסית לנשק בחלל הינה צבועה, והתנהלותה של רוסיה מסוכנת ולא אחראית. עוד ציין כי הטיל הרוסי יצר יותר מ-1,500 חלקים של פסולת הנעים במסלול בחלל ועוד חלקים קטנים יותר שעשויים לסכן לוויינים נוספים.

גם סוכנות החלל נאס"א התייחסה לניסוי הרוסי וטענה שיצר פסולת סביב כדור הארץ, שמהווה סכנה לתחנת החלל הבינלאומית ותסכן את הפעילות בחלל למשך שנים. לדברי הסוכנות, שבעה אסטרונאוטים ששהו בזמן הניסוי בתחנת החלל הבינלאומית, נאלצו לתפוס מחסה מחשש לפגיעה של חלקי פסולת בהם.

כדור הארץ. NASA, אתר רשמי
לדברי גורמים אמריקניים, הניסוי הרוסי סיכן את הפעילות בחלל. כדור הארץ בצילום מהחלל/אתר רשמי, NASA

מוקדם יותר צבא ארצות הברית מסר כי הוא מודע לאירוע "יוצר פסולת" בחלל, וגורם רשמי שדיבר בעילום אמר כי נראה שרוסיה ביצעה ניסוי בנשק נגד לוויינים בסוף השבוע האחרון.

מומחים אומרים שכלי נשק אנטי-לווייניים המנפצים לרסיסים את מטרותיהם מהווים סכנת בחלל בשל יצירת ענן רסיסים היכול להתנגש בעצמים אחרים. אלו בתורם יכולים להפעיל תגובת שרשרת של חלקיקים במסלול של כדור הארץ.

"אנו פועלים באופן אקטיבי לאפיון שדה הפסולת ונמשיך להבטיח שלכל המדינות הפועלות בחלל יהיה את המידע הדרוש כדי לתמרן לוויינים שלא ייפגעו", נמסר מפיקוד החלל של ארצות הברית בהצהרה.

ארצות הברית ביצעה את הניסויים הראשונים נגד לוויינים ב-1959, כשהלוויינים עצמם היו נדירים וחדשים. באפריל האחרון רוסיה ביצעה ניסוי נוסף בטיל אנטי-לווייני, על רקע הפיכת המרחב בחלל לתחום חשוב ללוחמה בעתיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully