וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בניגוד להצהרתו: טראמפ חלה בקורונה לפני העימות עם ביידן

עודכן לאחרונה: 2.12.2021 / 9:30

ראש הסגל של הנשיא לשעבר טוען בספר חדש כי טראמפ החליט להשתתף בעימות בקליבלנד למרות שידע שנדבק. הבית הלבן לא פרסם את תוצאות הבדיקה לאחר שהתקבלה. "לא היה אפשר לעצור אותו מלהגיע", סיפר. טראמפ מכחיש: "פייק ניוז"

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ והמועמד הדמוקרטי לנשיאות ג'ו ביידן, בעימות הראשון במהלך הבחירות לנשיאות. 30 בספטמבר 2020. אי-פי, AP
"שום דבר לא יכול היה לעצור את טראמפ מלהגיע". העימות בקליבלנד בספטמבר/AP, אי-פי

נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ אובחן כחולה בנגיף הקורונה שלושה ימים לפני העימות הראשון עם הנשיא ג'ו ביידן בבחירות 2020 - כך כתב ראש הסגל של טראמפ בבית הלבן מארק מדוז בספר חדש שיפרסם, לפי דיווח ב"גרדיאן". הבית הלבן לא פרסם את תוצאת הבדיקה לאחר שהתקבלה, וטראמפ קיבל תשובה שלילית זמן קצר לאחר מכן.

"למרות שידעתי שהמועמדים נדרשים להציג בדיקה שלילית שנערכה 72 שעות לפני תחילת האירוע, שום דבר לא יכול היה לעצור את טראמפ מלהגיע", כתב מדוז. טראמפ אמר כי טענותיו של מדוז הן "פייק ניוז".

מארק מדוז בבית הלבן, ארצות הברית, 25 באוקטובר 2020. AP
מדוז בבית הלבן/AP

מדוז כותב בספרו כי למרות שהנשיא נראה "קצת עייף" וחשד ב"הצטננות קלה", מדוז אמר שהוא "מרוצה" מכך שטראמפ נסע באותו ערב לעצרת במידלטאון, פנסילבניה. אבל בזמן שהמסוק הנשיאותי המריא, התקשר רופא הבית הלבן. "עצור את הנשיא, הוא חיובי לנגיף".

לא ניתן היה להשיג את טראמפ, אבל לאחר מכן כשהתקשר ממטוס האייר פורס 1, הרמטכ"ל מסר לו את החדשות. "אדוני הנשיא, יש לי חדשות רעות. אתה חיובי לקורונה". מדוז אמר שהבדיקה נעשתה עם ערכה מדגם ישן ולכן אמר לטראמפ שתהיה בדיקה נוספת.

לאחר "המתנה קצרה אך מתוחה", מדוז התקשר חזרה לטראמפ. מדוז כותב כי הוא "היה יכול לשמוע את ה'תודה לאל' שהדהדה במטוס. מדוז אמר שטראמפ ראה בתוצאה הזו כ"אישור מלא להמשיך כאילו כלום לא קרה". אולם הרמטכ"ל שלו "הורה לכל מי שנמצא במעגל הקרוב שלו להתייחס אליו כאילו הוא חיובי" לאורך כל הטיול בפנסילבניה.

"לא רציתי לקחת סיכונים מיותרים", כותב מדוז, "אבל גם לא רציתי להבהיל את הציבור אם אין מה לדאוג - מה שלפי הבדיקה החדשה, שהיא הרבה יותר מדויקת - לא היה על מה". מדוז כותב שחברי הקהל בעצרת "לעולם לא היו יודעים שמשהו לא בסדר".

עוד בוואלה!

וריאנט אומיקרון: מקרה ראשון של זן הקורונה החדש זוהה בארה"ב

לכתבה המלאה
טראמפ מסיר את המסיכה בבית הלבן לאחר ששוחרר מבית החולים, 6 אוקטובר 2020. רויטרס
מסיר את המסיכה. טראמפ/רויטרס

החשיפה באה לאחר שנה של דיווחים על כך שטראמפ, אז בן 74, היה נשא של הנגיף כשפגש את ביידן, בן 77, ב-29 בספטמבר בקליבלנד. הנשיא לשעבר הודיע כי נדבק בנגיף ב-2 באוקטובר, ופונה לבית החולים באותו יום. הבית הלבן מסר אז כי ההודעה הגיעה שעה לאחר שהתקבלו התוצאות. מאוחר יותר, אמר טראמפ כי גילה שנדבק ב-1 באוקטובר.

ספרו של מדוז יתפרסם בשבוע הבא. לפי הגרדיאן, הוא כותב כי קבלת התוצאות ב-26 בספטמבר הכתה את הבית הלבן בהלם. הן הגיעו זמן קצר לאחר טקס גדול לכבוד מינוי איימי קוני בארט לבית המשפט העליון, שכעת נחשב לאירוע הדבקה ענק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully