וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שהמליץ לישראלים לא לטוס: משפחתו של בנט תמריא לחופשה בחו"ל

עודכן לאחרונה: 1.12.2021 / 19:10

גילת בנט וילדיו של רה"מ יטוסו לכמה ימים באירופה אחרי שביטלו חופשה למאוריציוס שהפכה אדומה. זאת, למרות שבסוף השבוע קרא להימנע מטיסות בעקבות חדירת זן האומיקרון לישראל. "מבין את הביקורת, מיום שישי למדנו יותר", הסביר בנט

בווידאו: מסע״ת של רה״מ, נפתלי בנט, ושר הבריאות, ניצן הורוביץ/צילום: לע"מ

רעייתו וילדיו של ראש הממשלה נפתלי בנט ימריאו היום (רביעי) לחופשה בחו"ל, למרות שקרא לישראלים להימנע מטיסות בעקבות החשש מווריאנט אומיקרון. המשפחה תכננה לטוס למאוריציוס וביטלה לאחר שהפכה למדינה אדומה. בלשכת רה"מ לא מסרו את היעד החדש משיקולי אבטחה.

"גילת בנט וילדיו של ראש הממשלה ימריא לחופשה בת מספר ימים בחו"ל. החופשה תוכננה מבעוד מועד, אך בוטלה נוכח ההחלטה להגדיר את מדינת היעד כמדינה אדומה. לאחר החלטת קבינט הקורונה להשאיר את השמיים פתוחים לתנועת ישראלים, שונה יעד החופשה, בהתאם להנחיות המעודכנות", נמסר מטעם ראש הממשלה. "משפחת בנט תפעל כמובן על פי כל ההנחיות והכללים החלים על אזרחי ישראל".

משפחת בנט בכנסת 13 ביוני 2021. אריאל זנדברג., מערכת וואלה
"המשפחה תפעל לפי כל ההנחיות". משפחת בנט/מערכת וואלה, אריאל זנדברג.

לאחר שהתעוררה סערה סביב הנסיעה, כתב ראש הממשלה בפייסבוק כי "משפחת בנט כפופה בדיוק לאותם כללים שחלים על כלל אזרחי ישראל. אני מבין את הביקורת, אבל מאז יום שישי למדנו יותר על הווריאנט ובאילו מדינות הוא מפושט, וקבינט הקורונה קיבל החלטות לאילו מדינות מותר לנסוע ובאילו תנאים".

"משפחתי (בלעדיי, אני נשאר איתכם...) הייתה אמורה לנסוע לנופש במהלך חופשת חנוכה במדינה שהתבררה כאדומה. הנופש בוטל מיד, ולאחר שהתבררו הכללים החדשים, הם הזמינו נופש למדינה שמותר לצאת אליה. כולם יוצאים על פי כל ההגבלות וכמובן ישהו בבידוד כנדרש. אזרחי ישראל חשובים לי בדיוק כמו ילדיי", הוסיף.

במסיבת עיתונאים שנערכה ביום שישי, בנט המליץ לא לטוס לחו"ל בשלב זה. "אנחנו במצב חדש, הזן מדרום אפריקה מדאיג ביותר - דגל אדום הורם, אמר. בהמשך אותו יום החליטה הממשלה כי מדינות אפריקה, למעט מדינות צפון היבשת, יוגדרו אדומות וכניסת זרים מהן תיאסר, לאחר ששלושה מקרים של הווריאנט התגלו בישראל.

עוד הוחלט כי פיקוד העורף יאתר את כלל הישראלים והתיירים שהגיעו מאפריקה בשבוע שחלף, וינחה אותם להישאר בבידוד באופן מידי, במקביל לדיגום ביתי. הממשלה קבעה כי כל מי ששהה במדינות אפריקה, גם אם לא הגיע לישראל ישר ממנה, ייקרא לגשת באופן מיידי לביצוע בדיקת PCR שלאחריה ייכנס לבידוד עד לקבלת תוצאה.

שר החוץ יאיר לפיד שהה גם הוא בחופשה בחו"ל סוף השבוע, אך יצא מהארץ לפני שבנט נתן את ההנחיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully