וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שב"כ איתר 44 אנשים שבאו במגע עם נדבקים בווריאנט - משרד הבריאות ידע רק על 2 מהם

עודכן לאחרונה: 30.11.2021 / 12:56

הכנסת דנה באיכוני שב"כ. ד"ר אלרעי פרייס אמרה בדיון בוועדת החוץ והביטחון כי האיכון הוא כלי משלים לחקירה האפידמיולוגית וכי עד כה נודע על 230 אזרחים שהיו במגע עם הנדבקים בזן הדרום אפריקני ועם אלה שיש חשד שנדבקו. בהמשך, אישרה הממשלה את איכוני שב"כ

בווידאו: ד"ר אלרעי פרייס מעדכנת בנתונים של איכוני בשב"כ, רז נזרי אומר שזה כלי בעייתי/צילום: ערוץ הכנסת

ועדת החוץ והביטחון בכנסת דנה היום (שלישי) באיכוני שב"כ כדרך לבלום את הווריאנט הדרום אפריקני. ראש שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרעי פרייס גילתה בדיון כי הודות לאיכוני שב"כ, התגלו סך הכל 230 אזרחים שבאו במגע עם שני המאומתים לאומיקרון או עם אלה שקיים חשד שנדבקו בזן. בתוך כך, אישרה הממשלה את האיכונים. רוב השרים תמכו, למעט גדעון סער, יפעת שאשא-ביטון, אלי אבידר ואורנה ברביבאי. השרה קארין אלהרר נמנעה ואילו השרה תמר זנדברג לא השתתפה בהצבעה.

"העברנו לשב"כ עד עכשיו 13 מגעים, על 13 המגעים התקבלו בחקירה האפידימיולוגית 186 מגעים שנחקרים ומבודדים ונעשה כל התהליך הרוטיני כלפי מגעים של חולה מאומת", אמרה אלרעי פרייס בוועדה בכנסת. "במקביל, מה שקיבלנו כרגע מהשב"כ זה 44 מגעים, מתוכם רק 2 חפפו ל-186 שידענו עליהם קודם. זאת אומרת שזה כלי משלים. אנחנו רוצים לראות שאלה לא היו יום-יומיים חריגים".

שרון אלרעי פרייס וסאלמן זרקא במסיבת עיתונאים לגבי וריאנט הקורונה החדש- אומיקרון 28 בנובמבר 2021. ראובן קסטרו
"האיכונים - כלי משלים". אלרעי פרייס/ראובן קסטרו
ועדת חוץ וביטחון | דיון על תקנות שעת חירום 30 בנובמבר 2021. דני שם טוב, דוברות הכנסת
"זכויות הפרט הם נר לרגלינו". ח"כ בן ברק בוועדה, היום/דוברות הכנסת, דני שם טוב

בפתח הוועדה אמר יו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ רם בן ברק (יש עתיד) כי "זכויות הפרט ושימור הדמוקרטיה הישראלית הם נר לרגלינו כפי שאני מאמין שהם נר לרגלי הממשלה".

הח"כ המשיך והוסיף: "הממשלה, מתוך דאגה לבריאות הציבור ומכורח הנסיבות, של וריאנט חדש, שאנו לא יודעים עליו מספיק לגבי אופן וקצב התפשטותו ועמידתו בחיסון, קיבלה החלטה להפעיל את תקנות לשעת חירום ולהשתש בשב"כ בצורך ניטור מי שהוכח שנדבק בווריאנט הספציפי".

"התקנות הללו פגות ביום חמישי בלילה. אנחנו כאן בוועדה, כפי שעשתה בפעמים קודמות, שומעים את המומחים על מנת לקיים דיון ולפקח פיקוח פרלמנטרי הדוק, הן במליאת הועדה בדיונים פתוחים, והן בוועדת המשנה למודיעין ושירותים חשאים, על מנת לוודא שהחלטות אלו הן החלטות סבירות שנעשו בתהליך סדור ומידתי", אמר בן ברק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully