וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפשיעה בדרום משתוללת: נהג אוטובוס נוסף הותקף בלקיה שבנגב

עודכן לאחרונה: 1.12.2021 / 11:47

יממה לאחר שאוטובוס של אגד נרגם באבנים בצפון הנגב בדרכו לאילת, המשטרה הודיעה כי נהג נוסף הותקף, הפעם בגז מדמיע במועצה. לפי הדיווח במשטרה, התוקפים היו בני נוער בדואים מהמועצה. במקביל, 3 צעירים בדואים נעצרו בב"ש בחשד שהטרידו מינית צעירות בעיר

בווידאו: אוטובוס נרגם באבנים בדרך לאילת/צילום: אגד

נהג אוטובוס ציבורי של חברת מטרופולין רוסס בגז מדמיע ביישוב לקיה שבדרום - כך הודיעה היום (ריבעי) המשטרה. לפי הדיווח שהתקבל אמש במשטרה, התוקפים היו פורעים בדואים, תושבי המקום. כוחות משטרה הגיעו ללקיה, ביצעו סריקות ונפתחה חקירה. הנהג לא נזקק לטיפול רפואי ולפי ארגון הנהגים היא התרחשה לאחר שהנהג ביקש מהנוסעים לחבוש מסיכה.

"אתמול נהגתי בלקיה. במהלך הנסיעה עלו לאוטובוס בבאר שבע שלושה צעירים בדואים בלי מסכות", שחזר הנהג בשיחה עם וואלה!. "ביקשתי בנימוס לשים מסכות, הם אמרו לי 'בסדר' והתיישבו מאחוריי, עדיין בלי מסכות".

"ביקשתי מהם יפה לשים מסכות והם סירבו והחלו לקלל אותי", סיפר הנהג. "עצרתי את האטובוס בצד, ואמרתי להם שככה אני לא ממשיך לנסוע. אחד מהם ביקש שנמשיך והוא הרגיע אותם. המשכתי לנסוע, ואז הגענו ללקיה, והוא התחיל לקלל אותי. הבנתי שהוא בא לרסס אותי, אז ירדתי מהאוטובוס כדי שלא ירסס על הנוסעים. הוא יצא אחריי וריסס את הגז, הדפתי אותו והוא איים לזרוק אבנים, אך חבריו לקחו אותו מהמקום".
.

נזקי תקיפת האוטובוס בצפון הנגב 30 בנובמבר 2021. אגד
האוטובוס שהותקף אתמול בנגב/אגד

מחברת מטרופולין נמסר בתגובה כי "החברה מגנה בתוקף כל גילוי אלימות נגד נהגים ועובדים. מטרופולין תסייע לנהגים, ותפעל כדי לשמור על ביטחונם ובטיחות הנוסעים בתחבורה הציבורית".

האירוע שקרה אתמול התרחש סמוך לתקיפה נוספת של נהג חברת אגד, שהאוטובוס שבו נהג נרגם באבנים בדרך לאילת. לאחר מכן, חברת אגד מסרה כי "ככל הנראה מדובר על פורעים בדואים צעירים שתוקפים לאחרונה באופן תדיר את האוטובוסים של אגד בכבישי צפון הנגב על רקע לאומני מתוך, ככל הנראה, תפיסת האוטובוס של אגד כסמל לשלטון הציוני". האוטובוס, קו 790, הותקף בסביבות השעה 2:00 בלילה בכביש 25. בחברה מסרו כי הנהג הגיש תלונה במשטרה.

תקיפת הנהג מצטרפת לשורת אירועי אלימות כלפי נהגים בתקופה האחרונה. לפי נתוני ארגון הנהגים מבית ההסתדרות הלאומית, בשנת 2020 התרחשו 3,644 מקרי אלימות פיזית כלפי נהגים. בנוסף, 40% מהנהגים דיווחו שחוו אלימות פיזית בעבודתם במהלך שנת 2020 כש-19% מהם דיווחו על שלושה ויותר מקרים, כך לפי נתוני הארגון.

ארגון נהגי האוטובוסים בישראלמסר בתגובה לאירוע כי "רק הכרה בנהגי האוטובוסים כעובדי ציבור תוכל לשמור על חייהם ועל חיי הנוסעים ותגרום לכך שתוקפי נהגים ונוסעים ישבו מאחורי סורג ובריח. על רשויות החוק לפעול בהתאם. יש לעצור את הטרור נגד הנהגים והאוטובוסים".

עוד בוואלה!

מאבדים את הדרום: אוטובוס אגד עמוס בנוסעים נרגם באבנים בדרכו לאילת

לכתבה המלאה

בתוך כך, המשטרה עצרה הלילה שלושה חשודים, תושבי חורה וערערה בשנות ה-20 לחייהם, בחדש שהיו מעורבים בהטרדה של צעירות בבאר שבע. באחד המקרים, על פי החשד, צעיר ניגש לרכב בו ישבה בחורה בתחנת דלק ברח' קק"ל בעיר, נכנס אליו והחל להטריד אותה בשאלות אינטימיות.

באירוע נוסף בחורה אחרת דיווחה כי היא חושדת ששני בני מיעוטים עוקבים אחר רכבה בנסיעתה מכיוון מרכז מסחרי ברחוב החיטה ועד הגעתה לביתה, שם קראו לה: "תבואי למטה מה יש לך להפסיד". השוטרים יצאו לסריקות בשני המקרים ואיתרו את החשודים.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully