וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם נשקים שלופים לעיני ילדים: נתפסה כנופיה ששדדה מאות אלפים מרוכשי מטבעות וירטואליים

עודכן לאחרונה: 1.12.2021 / 17:44

לפי האישום, ששת חברי הכנופיה פעלו בצפון כ-3 חדשים ועשקו כך מקורבנותיהם כמעט מיליון שקלים. השישה נהגו להציע דרך טלגרם לאנשים לקנות מהם מטבעות תמורת עמלה נמוכה. מי שהסכימו, הגיעו למקום המפגש ונשדדו באלימות קשה. "הצמידו אקדח לחזה והכו בבעיטות ואגרופים"

בווידאו: סיכול חריג לשוד מזוין בחיפה/מערכת וואלה!

מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה הגישה בשבוע שעבר כתב אישום נגד שישה חברי כנופיה שהתמחו במעשי שוד של רוכשי מטבעות קריפטוגרפיים. לפי האישום, הכנופיה פעלה בצפון כשלושה חדשים ועשקה כך מקורבנותיה כמעט מיליון שקלים מכספם.

בכנופיה, על פי כתב האישום, היו חברים האחים מעכו עיסא אבו שנב בן ה-21 ואחיו מוסא אבו שנב בן ה-26, קרוב משפחתם מחמוד אבו שנב בן ה-26 מעכו, סלאח אדון בן ה-21 אף הוא מעכו, בן דודו מהראן חוראני בן ה-23 מחיפה והאני רשיד בן ה-34 מג'דיידה-מכר.

הצעירים מואשמים, כל אחד על פי חלקו, בגין עבירות שוד בנסיבות מחמירות וקשירת קשר לביצוע פשע. על פי החשד, היו מקרי שוד נוספים בהם הקורבנות בחרו שלא להתלונן כלל.

אישום: כנופיה מתוחכמת ואלימה מעכו שדדה כמיליון ש"ח מרוכשי מטבעות קריפטוגרפיים. תיק החקירה, מערכת וואלה
מעצר חברי הכנופייה/מערכת וואלה, תיק החקירה

על פי כתב האישום שהוגש על ידי התובעת עו"ד יעלה הראל, חברי הכנופיה נהגו להציע לאנשים באמצעות רשת הטלגרם לקנות מהם מטבעות קריפטוגרפיים תמורת עמלה נמוכה ומתחת למחיר השוק. מי שהסכימו הגיעו לצפון הארץ לפגוש אותם ולבצע את העסקה כשברשותם כסף מזומן רב, באמתלת שווא שבמועד המפגש יוחלף הכסף המזומן במטבעות הווירטואליים. בפועל הקונים התמימים נשדדו מכספם באיומים, באקדח שלוף ובאלימות קשה.

במסגרת חקירת אירועי השוד שקדמו למעצר, פרסמו שני חוקרי מחלקת הסייבר בקבוצת טלגרם ייעודית למכירת מטבעות וירטואליים, כי הם מעוניינים בקניית מטבע. בעקבות פרסום זה, פנה אליהם אחד מחברי הכנופייה, באמצעות פרופיל פיקטיבי והחל להתכתב עמם בטלגרם.

מכתב האישום עולה שעיסא אבו שנב, סלאח אדון והאני רשיד הגיעו למקום המפגש ברחוב דוד מרכוס במכונית שלוחיותיה זויפו, על מנת לשדוד את הרוכש הפוטנציאלי. בהגיעם לשם, ניסו אבו שנב ואדון להגיע לרכבו של הרוכש-השוטר, כשהם עוטים כפפות ורעולי פנים ואחד מהם נושא אקדח אוויר, וזאת כדי לשדוד ממנו סך של 145 אלף שקלים שעל פי הסיכום היה אמור להמיר אצלם.

אישום: כנופיה מתוחכמת ואלימה מעכו שדדה כמיליון ש"ח מרוכשי מטבעות קריפטוגרפיים. תיק החקירה, מערכת וואלה
הקונים התמימים נשדדו מכספם באיומים, באקדח שלוף ובאלימות קשה. אקדח של החשודים/מערכת וואלה, תיק החקירה

כשהשוטרים זינקו על השניים, הם ניסו להימלט רגלית, אולם נעצרו במרחק צעדים ספורים מהמקום על ידי הכוח המשולב של המשטרה. השלישי ניסה להימלט ברכב אך גם הוא נתפס תוך זמן קצר.

האירוע בחיפה היה אקט הסיום לחקירה שעד אז הייתה סמויה. תפיסת הכנופייה אירעה סמוך לגן שעשועים, תוך ששוטרים רצים אחרי העבריינים עם נשקים שלופים. ילדים ששיחקו בגן השעשועים סמוך לאזור ההתרחשות אמרו שראו "חיילים רצים אחרי מישהו וצועקים עליו". עוד הוסיפו שכנים כי "הצצנו החוצה וראינו שני אנשים עם אזיקי פלסטיק על הידיים ועיניים קשורות. היה נשק מתחת לרכב. הילדים פחדו לרדת אחר כך. לנו לא הסבירו כלום. ביקשו מאיתנו לעלות הביתה. חשבנו שזה אירוע בטחוני כי ראינו פנים מכוסות ומדים ירוקים".

שוד מזוין אלים שכזה הצליח לכנופייה שבוע קודם לכן ברחוב תלם בעתלית, סמוך לבית הספר "גלי עתלית", בעקבותיו נזקקו תלמידים בבית הספר לסיוע נפשי אחרי שצפו בשוד מקרוב. אב ובנו נשדדו באירוע המדובר בסך של 580 אלף שקלים אחרי שחברי הכנופייה חסמו את רכבם ואחד מרעולי הפנים הצמיד אקדח לחזה של האב. במקביל, שניים מהשודדים הכו את הבן בבעיטות ואגרופים וחטפו ממנו את תיק המזומנים ולאחר מכן נמלטו ברכבם במהירות.

אישום: כנופיה מתוחכמת ואלימה מעכו שדדה כמיליון ש"ח מרוכשי מטבעות קריפטוגרפיים. תיק החקירה, מערכת וואלה
אקט סיום לחקירה שהייתה סמויה. רגעי המעצר/מערכת וואלה, תיק החקירה

חדשיים קודם לכן, נשדדו באותה שיטה 89 אלף שקלים מגבר שנפל בפח בטלגרם והגיע עם חברו להמיר את הכסף למטבעות קריפטוגרפיים. במקרה זה השודדים רעולי הפנים הגיעו מצוידים באקדח דמה.

כמו כן, מכתב האישום עולה מקרה נוסף שאירע שלושה ימים מוקדם יותר, בו ביצעו עיסא, מוסא ומחמוד אבו שנב שוד כשהם רעולי פנים ומצוידים באקדח. במהלך שוד זה גנבו עשרת אלפים שקלים. זאת, במפגש שקיימו בעכו עם תושב חיפה שהגיע עם חברו לאחר שהתפתה להצעה בטלגרם. במקביל להגשת כתב האישום ביקשה פרקליטות המדינה את הארכת מעצרם של השישה עד תום ההליכים המשפטיים.

המשטרה תפסה ארבעה כלי רכב, מחשב וטלפונים ניידים של הנאשמים ובאם יורשעו, תבקש הפרקליטות לחלטם לטובת אוצר המדינה. למרבה הצער, הכספים התאדו. החוקרים הצליחו לשים ידם רק על 200 שקלים מכל המזומנים שנשדדו והקרבנות נותרים ללא פיצוי באופק.

זירת דקירת גבר ביפו, 21 בנובמבר 2021. ראובן קסטרו
זירת דקירה ביפו, החודש/ראובן קסטרו

"מרשיי כופרים בעובדות כתב האישום, וטוענים שהם חפים מפשע", אמר לוואלה! עו"ד שאדי דבאח, המייצג את הנאשמים בני משפחת אבו שנב, "בסופו של יום ההר יוליד עכבר מאחר והמשטרה נשענת על ספקולציות והשערות ואין שום ראיה ישירה הקושרת אותם למיוחס להם. כולנו תקווה שנוכיח בעתיד הקרוב חפותם של מרשיי".

עו"ד פאדי שרקאוי המייצג את סאלח אדון ומהראן חוראני אמר כי "נלמד את חומר החקירה המקיף 15 קלסרים עבי כרס. לדעתי יש טעות בזיהוי".

עו"ד אלי סבן המייצג את האני ראשיד: "כפי שכתוב בכתב האישום, למרשי מיוחסת שותפות בשני מקרים ולטענתו הוא לא ביצע או היה שותף לאף מעשה. לאחר בדיקת חומר החקירה אתן מענה מפורט לעובדות כתב האישום וכך נתקדם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully