וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הותר לפרסום: משה חוגג הוא החשוד בעבירות הונאה ועבירות מין

עודכן לאחרונה: 18.11.2021 / 23:33

ביהמ"ש האריך את מעצרו של בעלי בית"ר י-ם ויזם הבלוקצ'יין עד ליום רביעי. החקירה, שנמשכה כמה חודשים, העלתה חשדות לשורת עבירות הונאה והלבנת הון. יחד איתו נעצרו עוד שישה חשודים נוספים, בהם בן משפחה של חוגג. "חוגג מכחיש בכל תוקף את החשדות", נמסר מעורך הדין שלו

בווידאו: חוקרי המשטרה במשרדי בית"ר ירושלים/צילום: רוני כנפו

בעלי בית"ר ירושלים ויזם הבלוקצ'יין משה חוגג הוא החשוד בעבירות הונאה ומין - כך הותר היום (חמישי) לפרסום. בית המשפט האריך את מעצרו עד ליום רביעי. יחד איתו נעצרו עוד שישה חשודים נוספים, בהם בן משפחתו של חוגג.

מעצרו של בעלי בית"ר ירושלים הגיע בתום חקירה סמויה של יחידת להב 433, כשיחד איתו נעצרו שישה חשודים נוספים, בהם אנשי עסקים, בחשד להונאה של משקיעים במיזמים בתחום המטבעות הקריפטוגרפיים. אחד מהם הוא עדי שלג, שותפו לשעבר של חוגג, שאף היה עד מדינה בפרשת נוחי דנקנר.

בנוסף לכך, המשטרה פשטה על משרדי בית"ר ירושלים אותה חוגג מנהל והחרימה משם מסמכים. כמו כן, השוטרים פשטו על בתים ועסקים של יתר החשודים.

משה חוגג בעלים בית"ר ירושלים. דני מרון
חוגג/דני מרון

החשדות נגד חוגג שהותרו לפרסום

  • איסור הלבנת הון
  • קשירת קשר לפשע
  • גניבה בידי מורשה
  • קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות
  • השמטת הכנסה במזיד
  • רישום כוזב במסמכי תאגיד

עוד בוואלה!

בכיר בעולם הכדורגל נעצר בחשד להונאת ענק ועבירות מין

לכתבה המלאה

מטעמם של עורכי הדין משה מזור ועמית חדד, המייצגים את משה חוגג נמסר כי "מדובר בנושאים שהתפרסמו בעבר מטעם גורמים בעלי אינטרס ושכעת המשטרה בודקת אותם. חוגג מכחיש בכל תוקף את החשדות נגדו ומשתף פעולה באופן מלא עם חוקריו. אנו בטוחים שבסיום החקירה יתברר שאין שחר לטענות כלפיו".

עורך דינו של עדי שלג, אבי חימי אמר כי "מר שלג מכחיש מעורבות כלשהי בפרשה. הוא סיים את מעורבותו בחברה כבר בתחילת שנת 2018. לא נשא בתפקיד כלשהוא בחברה וכל פעולותיו היו חוקיות ודווחו כדין לרשויות. אנו מאמינים שבימים הקרובים יתברר למשטרת ישראל כי ידיו של מר שלג נקיות ולא דבק בהן רבב".

על פי החשד, החשודים, כל אחד על פי חלקו, גרפו לכיסם עשרות מיליוני שקלים, תוך הצגת מצג שווא למשקיעים פוטנציאליים להשקיע במיזמים רווחיים לכאורה. החקירה, שנמשכה כמה חודשים, העלתה חשדות לביצוע עבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, גניבה בידי מורשה, קשירת קשר לביצוע פשע, עבירות לפי חוק איסור הלבנת הון ועבירות לפי פקודת מס הכנסה.

פרשת "המשחק הגדול". לירן לוי
פרשת "המשחק הגדול"/לירן לוי

החקירה מנוהלת על ידי יאח"ה בלהב 433 ביחד עם רשות המיסים, הרשות לניירות ערך, בשיתוף הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור ובליווי פרקליטות מחוז תל אביב ופרקליטות מיסוי וכלכלה. החשודים יועברו לחקירה במשרדי להב 433 ויובאו לדיון הארכת מעצר בבית משפט השלום בראשון לציון.

משה חוגג הוא יזם בלוקצ'יין, בבעלותו חברת אליינמנט המוכרת טלפונים שמכילים ארנק דיגיטלי וקרן סינגולריטים שמשקיעה בתחום הקריפטו. לאחרונה חוגג התלונן במשטרה על כך שקיבל איומים מאחד הלקוחות של חברת אליינמנט - עבריין המוכר למשטרה - על כך שהטלפון שלו שהכיל מיליוני שקלים נעלם.

נגד חוגג הוגשו לאחרונה כמה תביעות נגדו ונגד המיזם סטוקס בטענה לעוקץ. כך למשל, לפני שנה פורסם כי משקיעים מיפן תבעו את חוגג ושתופיו בטענה כי הוציאו מהם כסף במרמה על בסיס מצגי השווא אודות הקמת בורסת הקריפטו זודיאק, כאשר לפי טענתם כספים לא הושקעו בפועל במיזם.

בעבר נחשף בכלכליסט כי חברת סינגולריטים שבבעלותו, לוותה כסף מעבריין מורשע רועי חיון. על פי החשד, חיון שריצה בעבר 28 חודשי מאסר בגין ארגון הימורים לא חוקיים, נהג להלבין כספים לא מדווחים על ידי השקעות ורכישות נכסים.

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully