וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"טיפול מהיר הציל את חייו": גבר בן 60 מיבנה נחנק מסופגניה

עודכן לאחרונה: 29.11.2021 / 15:09

הגבר פונה לבית החולים אסותא באשדוד כשהוא מורדם ומונשם, אך התאושש לאחר הטיפול, חזר לנשום באופן עצמאי, וכעת מצבו מוגדר קל. "חשוב שכלל הציבור יידע לזהות מקרי חנק

בווידאו: בן 60 לעס, נחנק ופונה לבית החולים/צילום: דוברות רמב"ם

גבר כבן 60, תושב יבנה, פונה היום (שני) לבית החולים אסותא באשדוד לאחר שנחנק מסופגניה.

הגבר פונה לבית החולים כשהוא מורדם ומונשם. לאחר שהגיע אל מרכז הרפואי שאבו הרופאים את שאריות הסופגניה מקנה הנשימה, ובסיום הטיפול הוא חזר לנשום באופן עצמאי. לאחר שהתאושש, מצבו הוגדר קל.

סופגניות. ShutterStock
סופגניות/ShutterStock

"מדובר בגבר בן 63 שנחנק תוך כדי אכילת סופגנייה, המשפחה הזעיקה כוחות רפואה, היו לו קשיי נשמה וחנק, הם הכניסו צינור נשימה ופינו אותו אלינו. כשהוא הגיע שאבו את שאריות הסופגניות והמשכנו עם שאיבה נשימתית, מדובר בסכנת חיים מיידית. לאחר השאיבה הוא החל לנשום בכוחות עצמו. תוך שעה קלה הצלחנו להחזיר את הנשימה הסדירה שלו", אמרה ד"ר דברה ווסט, מנהלת חדר המיון בבית החולים.

עוד בוואלה!

הנהג של כוורת והחתן של ברלנד: החשודים בפרשת הרצח וההיעלמות בירושלים

לכתבה המלאה
ד"ר דברה ווסט מנהלת מלר"ד בית החולים הציבורי אסותא אשדוד. דוברות אסותא, אתר רשמי
ד"ר ווסט/אתר רשמי, דוברות אסותא

"הזיהוי והטיפול המהיר של מד"א והמשך הטיפול בבית החולים הצילו את חייו", הוסיפה ד"ר ווסט, והסבירה כי "חשוב שכלל הציבור יידע לזהות מקרי חנק: אדם המחזיק את גרונו לאחר אכילה, אינו מסוגל לדבר או להשתעל או משנה את צבע פניו - בכל המקרים האלו יש חשד לחנק ויש להזעיק את צוותי מד"א בהקדם האפשרי ולפעול לפינוי מהיר לבית החולים".

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully