וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשוד ברצח יעל מלניק עשוי להשתחרר מחר ממעצר, המשפחה זועמת: "זו מלחמה"

עודכן לאחרונה: 28.11.2021 / 23:18

מעצרו של אדי קצ'ורה הוארך רק ביום אחד, ואם לא תוגש נגדו הצהרת תובע - ייתכן כי ישוחרר. המשפחה חוששת כי לא יוגש נגדו כתב אישום: "הוא יילך הביתה ויבלה ברחובות, בזמן שהיא קבורה מתחת לאדמה לעולמים"

בווידאו: אחותה של יעל ליטל מלניק קוראת להאשים את קצורה ברצח/צילום: יואב איתיאל

משפחתה של הנרצחת יעל מלניק מחתה היום (ראשון) בעקבות החלטת בית משפט השלום בחיפה להאריך ביום אחד את מעצרו של החשוד ברצח אדי קצ'ורה. בהתאם לנסיבות, ייתכן כי קצ'ורה ישוחרר מחר ממעצר - אלא אם תציג המשטרה הצהרת תובע מטעם הפרקליטות. גורם בכיר המכיר את פרטי החקירה אמר לוואלה! כי כשלים שנרשמו בראשיתה - כמו היעדר הדיבוב של קצ'ורה מיד עם מעצרו טרם גיבש גרסה מוצקה - מקשים על הגשת כתב אישום נגדו בגין רצח בכוונת תחילה.

"הפרקליטות עומדת לשחרר את הרוצח של אחותי", כתבה אחותה רות בפייסבוק. "הרוצח, אח סיעודי בן 50 שלקח ילדה בת 17 לבור והשאיר אותה שם להיחנק למוות, יילך הביתה ויבלה ברחובות, בזמן שאחותי קבורה מתחת לאדמה לעולמים".

ליטל יעל מלניק בת ה-17 שגופתה אותרה בקריית מוצקין. פייסבוק, מערכת וואלה!
"זו מלחמה עבור האחיות, הבנות והנכדות של כולנו". מלניק/מערכת וואלה!, פייסבוק

מלניק המשיכה ואמרה כי "הפרקליטות כנראה לא תגיש נגדו שום כתב אישום כי אין לה מספיק ראיות", וקראה לציבור למנוע את שחרורו ולהגיע להפגנה בנושא שהתקיימה מתחת לבניין הפרקליטות בחיפה. "זאת לא מלחמה רק על הצדק עבור ליטל יעל שלנו, אלא עבור האחיות, הבנות והנכדות של כולנו", כתבה.

קצ'ורה עצור זה 58 יום מאז הרצח, שהתרחש ב-2 באוקטובר. זוהי הארכת המעצר ה-13 שלו, והתשיעית באישורו של היועץ המשפטי לממשלה הנדרש בהליכי מעצר הנמשכים יותר מ-30 יום טרם הגשת כתב אישום. זו הפעם ה-15 שהוא הובא בפני שופט, בהכללת שני העררים שהגיש בבית המשפט המחוזי בחיפה.

המכון הלאומי לרפואה משפטית באבו כביר קיים היום דיון חירום בהשתתפות כל רופאי המכון בהוראת המשנה ליועמ"ש מומי למברגר כדי לתת מענה סופי באשר לנסיבות מותה של מלניק. רב-פקד תומר קסלסי, ראש צוות החקירה בימ"ר חוף, ביקש להאריך את המעצר עד לקבלת הממצאים. ממידע שהגיע לידי וואלה!, המכון לרפואה משפטית העביר את ממצאיו הסופיים למשטרה, שמסרה אותם לפרקליטות.

הפגנה מחוץ לההארכת מעצר של  אדוארד קטצורה החשוד ברצח יעל מלניק, השלום, חיפה 25 בנובמבר 2021. יואב איתיאל
הפגנה להגשת כתב אישום נגד קצ'ורה, בשבוע שעבר/יואב איתיאל

עורך הדין בוריס שרמן המייצג את אדי קצ'ורה מטעם הסנגוריה הציבורית התנגד, וטען לגרירת רגליים של הרשויות. "אין עוד להסתפק בחשד סביר אלא בראיות לכאורה - ויש לשקול חלופות מעצר", טען. "השאלות שהתבקשו המומחים להשיב עליהן אלו שאלות שנשאלו כבר לפני חודש. יש ביניהם מחלוקת וזה אומר דרשני. יש ביניהם ספק כיצד להסביר את אופן מציאת הגופה עד היום. ליחידה החוקרת אין תזה שהדברים נעשו שלא בהסכמה, הצליחו לשלול שהכרתה (של מלניק, י"א) הייתה מעורפלת, ואין בפני בית המשפט שום ראיה או דרך שהמשיב גרם למות המנוחה. כלומר, הוא שלל את התנגדות שלה, בהנחה שהייתה התנגדות. אין ראיות לכאורה לביצוע רצח או המתה כלל".

עם זאת, סגנית נשיא בית המשפט, השופטת טל תדמור זמיר, חזרה וציינה כי "מדובר בתיק נסיבתי פורנזי בעל חשיבות רבה", וקבעה כי "חרף הביקורת של בית משפט המחוזי בערר שהוגש על הארכת מעצר קודמת, דחה המחוזי את הערר". היא הזכירה כי הדיון במכון לרפואה משפטית מתקיים בשעה זו, ונעתרה לחוקרי הימ"ר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully