וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המכון הלאומי לרפואה משפטית יקיים דיון חירום על נסיבות מותה של יעל מלניק

25.11.2021 / 13:21

באבו כביר יערכו דיון בהשתתפות כל רופאי המכון, בעקבות גרסת החשוד קצ'ורה, לפיה קבר את בת ה-17 לבקשתה כחלק מטיפול נפשי. בימ"ש השלום בחיפה האריך את מעצרו בפעם ה-12, ב-3 ימים נוספים, בעוד הפרקליטות מהססת להאשים אותו ברצח. במקביל, החשוד טוען ששברו את ידו בחקירה

בווידאו: הארכת מעצר של אדוארד קצ'ורה וקרוביה של יעל ליטל מלניק הפגינו עם מיצג מחוץ לבית המשפט/צילום: שלומי גבאי

המכון הלאומי לרפואה משפטית באבו כביר יקיים דיון חירום בפורום רחב בהשתתפות כל רופאי המכון, בו ידונו המנתחים באופן נסיבות מותה של יעל (ליטל) מלניק, בת ה-17 שנמצאה קבורה כשהיא ללא רוח חיים בקריית מוצקין. זאת, בעקבות גרסת החשוד במקרה אדי קצ'ורה, לפיה קבר את מלניק לבקשתה כחלק מטיפול במחשבות אובדניות. המשנה ליועץ המשפטי לממשלה לעניינים פליליים מומי למברגר ביקש ממנהל המכון לערוך את הדיון בהקדם.

בתוך כך, בית משפט השלום בחיפה האריך היום (חמישי) את מעצרו של קצ'ורה בפעם ה-12, בשלושה ימים נוספים. זאת, לאחר שהימ"ר ביקשה להאריך את מעצרו בחמישה ימים. בבית המשפט המחוזי בחיפה הסניגוריה הציבורית הגישה באמצעות עו"ד בוריס שרמן ערר על ההחלטה להארכת המעצר בעתירה לשחרורו של קצ'ורה.

הארכת מעצר | אדוארד קטצורה החשוד ברצח יעל מלניק, השלום, חיפה 25 בנובמבר 2021. יואב איתיאל
הוארך מעצרו בפעם ה-12. קצ'ורה/יואב איתיאל

קצ'ורה מוחזק מאחורי סורג ובריח זה 55 יום, אך פרקליטות מחוז חיפה מהססת עדיין להאשים אותו בגין רצח. בדיון נכחה עו"ד שרון זגגי-פנחס, המייצגת את משפחתה של מלניק, שאמרה לשופט שלמה בנג'ו כי מבחינת המשפחה אין התנגדות להמתין עד קבלת חוות הדעת לאחר הדיון של רופאי המכון הפתולוגי.

מחוץ לאולם, נערכה הפגנה שכללה שלטים עליהם נכתב "יעל מלניק לא קברה את עצמה" ו"כתב האישום: רצח", ומיצג של פיסת אדמה ממנה יצאו ידיים גאולות בדם.

הפגנה מחוץ לההארכת מעצר של  אדוארד קטצורה החשוד ברצח יעל מלניק, השלום, חיפה 25 בנובמבר 2021. יואב איתיאל
מיצג ההפגנה מחוץ לאולם בית המשפט, היום/יואב איתיאל
ליטל מלניק, הנרצחת בקרית מוצקין. באדיבות המשפחה
יעל (ליטל) מלניק/באדיבות המשפחה

במקביל, קצ'ורה טען כי ראש צוות החקירה רפק תומר קסלסי אחראי לשבר בידו, בגינו פונה אמש לבית החולים רמב"ם בחיפה. לשאלת השופט בנג'ו הוא קם והסביר: "הוא שבר לי יד במהלך החקירה", שם לי אזיקים מאחורי הגב. הפיל אותי עם הכסא. בנאדם כזה לא צריך לעבוד במשטרה". קסלסי מכחיש את התקיפה. השופט וידא שהחקירה כולה מצולמת, והטענות הועברו בהתאם למחלקה לחקירות שוטרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully