וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האומיקרון ממשיך להתפשט בעולם: "קריאת השכמה להתחסן"

עודכן לאחרונה: 28.11.2021 / 21:22

הולנד אבחנה את הווריאנט בקרב 13 נוסעים מדרום אפריקה, ואמרה כי "ייתכן שזה קצה הקרחון". מקרים ראשונים בבלגיה ואוסטרליה, ומרוקו הצטרפה לישראל וסגרה את השמיים לשבועיים. "אינדיקציות ברורות שהווריאנט יכול להתפשט במהירות", הזהיר המומחה האמריקני פאוצ'י

שדה התעופה בדרום אפריקה בצל התפשטות וריאנט אומיקרון/צילום: רויטרס, עריכה: אביעד בללי

וריאנט הקורונה החדש אומיקרון המשיך להתפשט היום (ראשון) בעולם, חרף מאמציהן של מדינות נוספות לסגור את שעריהן בפני טיסות מאזור דרום אפריקה. החשש בקרב מומחי הבריאות בעולם הוא שהזן החדש, שלפי ארגון הבריאות העולמי מהווה מקור לדאגה, יפגע ביעילות החיסונים.

בהולנד, רשויות הבריאות הודיעו כי איתרו 13 מקרים של הזן החדש בקרב 61 הנוסעים ששבו ביום שישי למדינה בשתי טיסות מדרום אפריקה ואובחנו חיוביים לווירוס. "זה לא בלתי-סביר שעוד מקרים יופעיו בהולנד", אמר שר הבריאות במדינה, הוגו דה יונג, במסיבת עיתונאים ברוטרדם. "ייתכן שזה רק קצה הקרחון".

דנמרק ואוסטרליה דיווחו היום על מקרים ראשונים של הווריאנט בקרב נוסעים ששבו מדרום אפריקה, בעוד שאוסטריה הודיעה שהיא חוקרת מקרה חשוד. בצרפת, שר הבריאות, אולייבה וראן, אמר כי סביר להניח שהווריאנט החדש כבר מתפשט במדינה ובריטניה דיווחה על מקרה שלישי מאומת של הזן החדש. מקרים ראשונים אובחנו גם בגרמניה ובאיטליה. אירופה כבר נמצאת בעיצומו של גל רביעי, ומדינות רבות חזרו לסגרים ולהגבלות, עם תחילת החורף ולקראת עונת החגים.

סטודנטיות שבות למגוריהן בפרטוריה, דרום אפריקה, 27 בנובמבר 2021. AP
סטודנטיות שבות למגוריהן בדרום אפריקה, אמש/AP

האומיקרון עשוי להיות מדבק יותר בהשוואה לווריאנטים הקודמים, כולל הדלתא שהוביל לגלים קשים בישראל ובאירופה, אך שטרם ידוע אם הוא גורם למחלה קשה יותר בהשוואה לווריאנטים אחרים. החשש מפגיעה מחודשת בכלכלה העולמית, שמתמודדת כבר קרוב לשנתיים עם מגיפת הקורונה וההגבלות הנלווות אליה, הובילה לירידות שערים בבורסות בעולם ולצניחת מחירי הנפט.

הזן, שזוהה לראשונה על ידי מומחים בדרום אפריקה, זוהה מאז כבר במדינות רבות באירופה, באוסטרליה, בהונג קונג ובישראל, שהחליטה בין היתר לסגור את הכניסה לזרים למשך שבועיים ולהפעיל מחדש את איכוני שב"כ. הערב הודיעה מרוקו על סגירת נמלי התעופה למשך 14 יום.

עובדת צוות רפואי מתחסנת נגד קורונה במרפאה בדבלין, אירלנד, 28 בנובמבר 2021. רויטרס
עובדת צוות רפואי מתחסנת בדבלין, היום/רויטרס

ממשלת דרום אפריקה תקפה את ההחלטות של מדינות רבות להטיל הגבלות על הטיסות אליה וממנה, שלפי חלק מהמומחים כבר מאוחרות מכדי לבלום את ההתפשטות, וטענה כי היא נענשית על יכולתה המדעית לזהות את הווריאנט בשלב מוקדם. מומחים באפריקה ובמקומות אחרים בעולם טוענים כי הפערים האדירים בשיעורי החיסונים במדינות מפותחות לעומת מדינות מתפתחות גורמים להופעתם של זנים חדשים, שלהם יש פוטנציאל להיות עמידים בפני החיסונים.

לפי ארגונים רפואיים וארגוני זכויות אדם, בזמן שמדינות רבות במערב כבר מחסנות את אזרחיהן במנה שלישית, פחות מ-7% מאזרחיהן של מדינות עניות קיבלו את המנה הראשונה.

ד"ר אנתוני פאוצ'י, מנהל המכון הלאומי לאלרגיה ולמחלות מדבקות של ארצות הברית, 26 בנובמבר 2021. רויטרס
האומיקרון הוא "קריאת השכמה" ללכת להתחסן. פאוצ'י/רויטרס

אנתוני פאוצ'י, הגורם הבכיר ביותר בארצות למחלות מדבקות, אמר כי אזרחי ארצות הברית צריכים להיערך להילחם בהתפשטות הזן החדש, אולם ציין כי מוקדם מדי לדעת אילו צעדים יהיו דרושים בנושא.
"יש אינדיקציות ברורות לכך שהווריאנט יכול להתפשט במהירות", אמר לרשת NBC. לדבריו, האומיקרון הוא "קריאת השכמה" ללכת ולהתחסן נגד הנגיף.

ז'הונג נאנשן, מומחה סיני למחלות נשימה, אמר כי יידרש זמן מה כדי להגיע למסקנה ביחס לווריאנט החדש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully