וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה אישרה את זירוז העלאת קרובי המשפחה של יוצאי אתיופיה לישראל

עודכן לאחרונה: 28.11.2021 / 18:11

העולים החדשים יהיו בני משפחה מדרגה ראשונה הממתינים עשרות שנים לעלייה. העלאת שאר הממתינים תנוהל בידי פרויקטור שיעמוד בראש צוות מיוחד לנושא. השרה תמנו-שטה: "חותרים לסיום הסוגיה הכואבת". יו"ר הסוכנות היהודית בפועל בירך: "ההחלטה תביא קץ לסבלן של משפחות רבות"

בווידאו: השרה תמנו-שטה על העלאת הממתינים באתיופיה/צילום: רוני כנפו

הממשלה אישרה היום (ראשון) את זירוז העלאת קרובי המשפחה של יוצאי אתיופיה לישראל. העולים החדשים יהיו בני משפחה מדרגה ראשונה הממתינים עשרות שנים לעלייה. לצד זאת החליטה הממשלה על מינוי פרויקטור מיוחד שיעמוד בראש צוות שיגיש המלצות בדיחפות לעניין זכאותם של יתר הממתינים.

"החלטת הממשלה גובשה לאחר דיונים מתמשכים בין שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שטה ושרת הפנים איילת שקד להעלאתם המיידית של הממתינים באתיופיה זאת כאמור בצל הלחימה באתיופיה ומצוקתם הגוברת", נמסר מטעם השתיים.

יו"ר הסוכנות היהודית בפועל יעקב חגואל בירך על ההחלטה והודה לתמנו שטה ולשקד: "החלטת הממשלה תביא קץ לסבלן של משפחות רבות ותאחד בין קרובי משפחה, אחרי שנים ארוכות של המתנה לעלייה".

שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שטה עם עולים חדשים לישראל, 10 באוקטובר 2021. נגה מלסה, אתר רשמי
"מתקנים עוול מתמשך". השרה תמנו-שטה/אתר רשמי, נגה מלסה

לדברי השרה שקד, לצד אישור העלייה אושרה הקמת ועדה "שתבחן את מעמד הממתינים ותוביל לאישור מי שעומד בקריטריונים, דחייה של מי שלא עומד, סגירת המחנות וחזרה לחוק השבות".

"אנחנו מתקנים היום עוול מתמשך שנגרם לממתינים שעלייתם אושרה כבר ב-2015 אך לא יושמה בממשלות קודמות", מסרה השרה תמנו-שטה. "זהו המשך מתווה מבצע 'צור ישראל' שמטרתו להוביל פריצת דרך לסיום הסאגה, מתן מענה אמיתי לממתינים יותר מידי שנים להגיע ארצה ולהתאחד עם משפחותיהן ולהיות חלק מעם ישראל, לצד חתירה לסיום הסוגיה הכואבת".

איילת שקד. יוסי אלטרמן,
שקד/יוסי אלטרמן

גורמים שהיו מעורבים בדיונים הקודמים להחלטה אמרו כי נציגי המטה לביטחון לאומי וגורמי ביטחון אחרים הציגו לשרות הערכת מצב לפיה המצב הביטחוני באתיופיה לא מחייב בשלב זה לבצע מבצע חירום לפינוי אותם ממתינים לעלייה לישראל. עם זאת, במהלך הדיון הונחו גורמי הביטחון להכין תכנית למקרה שתהיה הידרדרות נוספת במצב באתיופיה שתחייב פינוי כזה.

ההחלטה על זירוז עלייתם מתווספת לפינוי של חלק ממשפחות הדיפלומטים הישראלים במדינה בהוראת משרד החוץ. במקביל, המשרד עדכן את אזהרת הנסיעה למדינה וכתב כי מומלץ לאזרחים להימנע מביקור שם. "‏משרד החוץ ממליץ לאזרחים ישראלים השוהים באתיופיה לסיים שהותם במדינה, נוכח תסיסה אזרחית, שיבושים ומגבלות על תנועה וגישה, תקשורת, זמינות מוצרים ויתכן אף טיסות", נכתב באזהרת הטיסה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully