וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח בקניה: אזרח איראני תכנן לפגוע במטרות ישראליות במדינה

עיתון מקומי דיווח כי שירותי הביטחון זיהו סוכן איראני, שעבד עם גורמים מקומיים ואסף מידע נגד יעדים פרטיים וממשלתיים במטרה לתכנן פיגועים. לא ברור מהדיווח אם הוא נמצא במדינה או נעצר

שוטר אוחז במכל גז מדמיע במהלך הפגנה נגד ישראל בניירובי, קניה, 13 במאי 2021. AP
כוחות משטרה בהפגנה נגד ישראל בניירובי, מאי/AP

קניה זיהתה אזרח איראני שהיה מעורב בתכנון פעולות טרור נגד אינטרסים מקומיים וישראליים במדינה - כך דיווח היום (ראשון) האתר המקומי "סטאר", שציטט דוח של שירותי הביטחון במדינה שבמזרח אפריקה. על פי הדיווח, הרשויות בקניה חושדות שמוחמד סעיד גולאבי עבד עבור המודיעין האיראני, ואסף מידע נגד יעדים פרטיים וממשלתיים במטרה לתכנן פיגועים. לא ברור מהדיווח אם הוא נמצא במדינה או נעצר.

גולאבי, לפי הדיווח, שיתף פעולה עם צוות של אזרחים קנייתים הקשורים לארגוני טרור. הדוח לא ציין את שמותיהם או את השתייכותם הארגונית. "יצרנו פרופיל שלו ושל אנשי הקשר שלו לאורך זמן. יש לנו מספיק סיבות להאמין שהוא עבד עם אותן קבוצות טרור", אמר גורם בכיר ביחידה למלחמה בטרור לעיתון. גולאבי תואר כמבקר קבוע בקניה ובמדינות השכנות.

איראן טרם הגיבה באופן רשמי לדיווח, אולם שמה נקשר לשורת מזימות טרור באפריקה בשנים האחרונות. בפברואר דווח בישראל על סיכול פיגוע שתכננה איראן לבצע נגד שגרירות ישראלית במזרח אפריקה, בין היתר כנקמה על חיסול מדעין הגרעין מוחסן פחירזאדה לפני שנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully