וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צעיר ממזרח ירושלים הודה שתקף אדם בשל יהדותו - אך התיק נגדו נסגר

עודכן לאחרונה: 1.12.2021 / 11:10

התיק נגד הערבי בן ה-19 נסגר, למרות תיעוד שבו נראה המתלונן היהודי מותקף ברחוב בעיר העתיקה, ועל אף שהחשוד הודה בחקירת המשטרה שדחף אותו בשל היותו יהודי. "יש למצות עם התוקף את הדין - למען יראו אחרים וייראו"

תיק פלילי שנפתח נגד תושב מזרח ירושלים בן 19, החשוד בתקיפת יהודי בעיר העתיקה, נסגר ללא כל נימוק. זאת, בשעה שהתקיפה תועדה במצלמות והחשוד הודה במעשים.

אירוע התקיפה התרחש בחודש אפריל, בעת שצעד המתלונן, צעיר יהודי, ברחוב הגיא בעיר העתיקה לעבר הכותל, שם נתקל בצעיר הערבי, שתקף אותו בדחיפות, וזאת ללא כל היכרות מוקדמת בין השניים.

המתלונן פנה לשוטר שעמד סמוך למקום, ודיווח על המתרחש, והתוקף עוכב לחקירה שבה מסר בתחילה כי הוא "אינו יודע למה תקף את הקורבן". בערר שהגיש עו"ד אופיר שטיינר מארגון "חוננו", המייצג את הקורבן, עולה כי במהלך החקירה במשטרה הודה התוקף כי תקף את האזרח בשל יהדותו, וכי הוא שונא יהודים משום שהם "פוגעים בכל האזרחים הפלסטינים". כשנשאל אם מובן לו שהמניע לתקיפתו היה גזענות, השיב בחיוב. כמו כן הודה כי דחף את המתלונן עם הכתף שלו.

על אף בירור המניע לתקיפה, לאחר האירוע התבשר המתלונן כי התיק נסגר בעילה של "סגירה שלא להעמיד לדין" - ללא כל הסבר או נימוק. בעקבות כך, הגיש המתלונן ערר נגד ההחלטה ודרש למצות את הדין עם התוקף.

שוטרים פרוסים בשער הגיא בירושלים 17 בנובבמר 2021. דוברות משטרת ישראל
התיק נסגר על אף שהחשוד הודה במעשים. שוטרים פרוסים בשער הגיא בירושלים, החודש/דוברות משטרת ישראל

"מעיון בחומר החקירה עולה, כי גרסתו של המתלונן עולה בקנה אחד עם הסרטון הקיים בתיק ועם הודאתו של התוקף, ואף נתמכת בדו"ח הפעולה שכתב השוטר אליו פנה המתלונן לעזרה בשטח, מיד לאחר התקיפה. מכאן, שיש בחומר הראיות כדי להוכיח את תקיפת המתלונן על ידי התוקף, מתוך מניע גזעני, בהתאם לרף הנדרש במשפט הפלילי", טען עו"ד שטיינר.

הוא הוסיף כי "אין להקל ראש באירוע במהלכו יהודי שהלך לתומו ברחוב הותקף באלימות אך ורק בשל היותו יהודי. יש למצות עם התוקף את הדין - 'למען יראו אחרים וייראו'. זאת, מתוך אינטרס ציבורי ראשון במעלה - שמירה על ביטחון הציבור ומניעת אירועים אלימים הנובעים מתוך מניע גזעני - לאומני. סגירת תיק במקרה חמור שכזה עומדת בניגוד לעמדת המחוקק אשר לחומרת המעשים, ועלולה לפגוע בביטחון האזרחים".

מהמשטרה נמסר בתגובה כי "מיד עם קרות האירוע נפתחה חקירה במהלכה בוצעו כלל הפעולות המקצועיות להגיע אל חקר האמת, ולאחר מיצוי החקירה הועבר התיק לעיון והחלטת הפרקליטות כמקובל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully