וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוב מדינות אפריקה הוגדרו אדומות; בנט: "נערכים לתרחיש מחמיר"

עודכן לאחרונה: 26.11.2021 / 16:40

ראש הממשלה החליט כי כניסת זרים לישראל ממדינות אלו תיאסר וכי כל מי ששהה באפריקה בשבוע האחרון יונחה להישאר בבידוד עד לתוצאת בדיקת PCR. בנט: "אנחנו במצב חדש, הזן מדרום אפריקה מדאיג ביותר - דגל אדום הורם. לפעולות שנבצע יהיה מחיר כלכלי". הקבינט יתכנס במוצ"ש

בווידאו: מסע״ת של רה״מ, נפתלי בנט, ושר הבריאות, ניצן הורוביץ/צילום: לע"מ

הממשלה החליטה היום (שישי) כי מדינות אפריקה, למעט מדינות צפון היבשת, יוגדרו אדומות וכניסת זרים מהן תיאסר. זאת, בעקבות שלושה מקרים של הווריאנט הדרום אפריקני בישראל. עוד הוחלט כי פיקוד העורף יאתר את כלל הישראלים והתיירים שהגיעו מאפריקה בשבוע האחרון, וינחה אותם להישאר בבידוד באופן מיידי, כאשר במקביל יבוצע דיגום ביתי. כל מי ששהה במדינות אפריקה, גם אם לא הגיע לישראל ישר ממנה, ייקרא לגשת באופן מיידי לביצוע בדיקת PCR שלאחריה ייכנס לבידוד עד לקבלת תוצאה.

במקביל לתגבור מפקדת אלון לקטיעת שרשראות ההדבקה, ייפתח משרד הביטחון שתי מלוניות קורונה למבודדים. במקביל, ישראל תרכוש 10 מיליון ערכות PCR מותאמות לזיהוי הווריאנט החדש. בתוך כשבועיים, יותקנו מסנני אוויר במאות כיתות וב-100 גני ילדים, כחלק מפיילוט חדש. כמו כן, הליך דיגום הביוב ברחבי הארץ יואץ, לצורך איתור תחלואה סמויה בווריאנט.

ראש הממשלה נפתלי בנט התייחס במסיבת עיתונאים מיוחדת לווריאנט ואמר כי הוא ממליץ בשלב זה לא לטוס לחו"ל. לדבריו, במוצאי שבת קבינט הקורונה יקבל החלטות משמעותיות יותר - אולם סגר לא נמצא על הפרק. "אנחנו במצב חדש, הזן מדרום אפריקה מדאיג ביותר - דגל אדום הורם. לפעולות שנבצע יהיה מחיר כלכלי, נערכים לכל תרחיש, כולל המחמיר".

חברת "פמי פרימיום" האחראית על בדיקת הנוחתים בנתב"ג מסרה כי בעקבות ההנחיות החדשות, כל הדגימות תנשלחות החל מהבוקר למעבדה אחת, שיודעת לזהות את הווריאנט החדש, במקום שלוש מעבדות כפי שנעשה בשגרה. על כן, צפויים עיכובים בתוצאות הבדיקות בשל היווצרות עומס על המעבדה.

חרף זאת, לא עודכנו ההנחיות לגבי הבידוד הנדרש עבור הנכנסים לארץ. בתנאים הקיימים, ניתן לצאת מבידוד אחרי 24 שעות מהנחיתה, גם אם לא התקבלה תוצאה של בדיקת הקורונה. על כן, ולאור העיכובים הצפויים, קיים חשש ששבים מחו"ל שנדבקו בנגיף ולא מודעים מכך - לא יימצאו בבידוד ויסכנו אחרים.

מסע"ת | ראש הממשלה, נפתלי בנט, שר הבריאות ניצן הורוביץ, וראש שירותי בריאות הציבור, שרון אלרעי פרייס אודות הוריאנט החדש. קריה, ת"א 26 בנובמבר 2021. מוטי מילרוד, פול
ראש הממשלה במסיבת העיתונאים, היום/פול, מוטי מילרוד

לדברי בנט, יש מקרה ודאי של מאומת בזן בארץ ועוד שלושה מקרים חשודים שנבדקים כעת. "מדינת ישראל מתעוררת ראשונה בעולם", אמר. "כל המפקדות ערוכות ופתוחות ואנחנו לא לוקחים סיכונים. עדיף לפעול באופן מהיר ונחרץ, לפני שישראל מוצפת במאומתים והופכת לאדומה. לפעולות יהיה מחיר כלכלי. אנחנו מודעים לכך ונסייע למי שיפגע כנדרש".

שר הבריאות ניצן הורוביץ הבהיר כי משרד הבריאות מאתר את המגעים השונים כדי לקטוע את שרשראות ההדבקה. "הווריאנט החדש זוהה במהירות, כפי שתורגל בתרגיל הממשלתי הגדול לפני כשבועיים. זו אינה סופה של מגיפת הקורונה. צפינו ולקחנו בחשבון התפשטות של וריאנט חדש נוסף והקפדנו על התו הירוק, חובת המסיכות, הפיקוח בנתב"ג ומאמץ החיסונים. זו שגרת הקורונה אליה נערכנו בחודשים האחרונים".

הורוביץ הוסיף כי הממשלה תפעיל את כל האמצעים הנדרשים. "אין צורך להכנס לחרדה - המצב בשליטה ואנחנו הרבה יותר מנוסים בהתמודדות עם מגיפת הקורונה. אנחנו בודקים במשרד הבריאות את ההתנהגות של הווריאנט החדש, קצב ההדבקה והמסוכנות שלו ביחס לזנים קודמים. כנראה שהזן החדש מדבק יותר".

לדברי ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרועי-פרייס, על הציבור לשמור על ההגבלות ועטיית המסכות. "אנחנו ממליצים לכולם ללכת ולהתחסן", אמרה. "שינינו את הבדיקות לכאלו שמזהות את הווריאנט החדש ויש לנו יכולת להעלות את כמות הריצופים. צריך לדאוג שמכבים את הדליקה הזו במהירות, ולכך צריך את עזרת הציבור".

מסע"ת | ראש הממשלה, נפתלי בנט, שר הבריאות ניצן הורוביץ, וראש שירותי בריאות הציבור, שרון אלרעי פרייס אודות הוריאנט החדש. קריה, ת"א 26 בנובמבר 2021. מוטי מילרוד, פול
שר הבריאות במסיבת העיתונאים, היום/פול, מוטי מילרוד

בעקבות ההתפתחויות הודיעה קפריסין כי תחייב את כל הבאים מישראל, ובהם גם מחוסנים, לבצע בדיקות קורונה.

בעקבות שלושת המאומתים לזן החדש והחשש שהדביקו אנשים נוספים בישראל, משרד הבריאות ביקש מבנט להחמיר את ההגבלות בנתב"ג ולהחיל חובת בדיקה נוספת לכל השבים מחו"ל, ביום השלישי לחזרתם. במהלך הדיון, עלו גם האפשרויות של סגירת נתב"ג לחלוטין או רק לזרים וכן סגירת בתי הספר כדי לעודד התחסנות. השרים לא קיבלו החלטה, ובמוצאי שבת יתכנס קבינט הקורונה.

מוקדם יותר, הזהיר ד"ר זאב פלדמן, יו"ר ארגון רופאי המדינה, מפני זן הקורונה הדרום אפריקני: "אסור לחזור על טעות וריאנט הדלתא שהביא עלינו את הגל הרביעי הקשה והקטלני ביותר. הגל החמישי כבר כאן, וצריך לעשות הכול כדי למזער את הנזק שלו".

"הוא מגיע רגע לפני החורף, עם התחלה של שפעת שאנחנו לא יודעים עדיין לאן תתפתח, ולכן צריך כבר עכשיו להכין את מערכת הבריאות ולהקצות עבורה את כל המשאבים הנדרשים להתמודדות עם גל תחלואה כפול", הוסיף. "במקביל צריך לחזור לכללים הבסיסיים - מסיכה, ריחוק והיגיינה, וכמובן חיסונים עדכניים. יש לשקול מחדש את התנהלותנו בחנוכה, בעיקר של אלה השייכים לקבוצות הנמצאות בסיכון לתחלואה קשה".

נתב"ג 28 ביויל 2021. ראובן קסטרו
ההנחיות יוחמרו? נמל התעופה בן גוריון/ראובן קסטרו

בתוך כך, החקירה האפידימיולוגית שביצע משרד הבריאות לנדבקות בזן החדש העלתה כי קיים חשש שאחת מהן חמקה מבידוד לאחר שחזרה מחו"ל. משרד הבריאות הזמין לה אמבולנס, אך היא נעלמה. היא נסעה באוטובוס לחברה אילת, שעובדת במלון, וקיים חשש שהדביקה נוסעים באוטובוס.

משרד הבריאות פנה למשטרה בבקשה לאתרה. לאחר הערכת מצב מיוחדת אצל מפקד המרחב ניצב משנה פינצ'י משה, משטרת אילת איתרה אותה והעבירה אותה לידי משרד הבריאות, שערך לה בדיקות ויעביר אותה באמבולנס לבידוד.

הבוקר, הודיע משרד הבריאות הודיע כי זן הקורונה החדש מדרום אפריקה התגלה בישראל אצל אישה ששבה ממלוואי, מדינה שלא נמצאת ברשימת המדינות האדומות. בנוסף, הודיע על חשד לשני מקרים נוספים של שבים מחו"ל. בהמשך, התברר כי מדובר בשלוש נשים, שאחת מהן טרם רוצפה ולכן היא לא מאומתת באופן ודאי לזן החדש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully