וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביום המאבק באלימות נגד נשים: בת 32 נורתה למוות לעיני בתה בגליל

עודכן לאחרונה: 25.11.2021 / 21:07

צוות מד"א קבע את מותה של רשא סיתאווי, בעלת מכון יופי ואם ל-3 ילדים שהיתה גרושה, בביתה ביישוב מרר. בן דודה סיפר שהמשפחה לא יודעת מה הרקע לרצח וציין שמדובר בשכונה שקטה: "אנחנו בשוק, המקרה זעזע את כל העיר, סומכים על המשטרה". במקביל, נערכת עצרת מחאה בתל אביב

בווידאו: זירת רצח אישה במרר/צילום: אלי אשכנזי, עמאר אסאדי ומד"א

אישה בת 32 נורתה הערב (חמישי) למוות בביתה ביישוב מרר שבגליל. האישה, רשא סיתאווי, בעלת מכון יופי ואם לשלושה ילדים שהיתה גרושה, נורתה בעודה מסייעת לבתה בת ה-12 בשיעורי הבית. צוות מד"א מצא אותה מחוסרת הכרה, ונאלץ לקבוע את מותה במקום.

במקביל, בשעה זו נערכת צעדה שיוצא מכיכר רבין בתל אביב לעבר כיכר הבימה, שם תתקיים עצרת מחאה לציון יום המאבק באלימות נגד נשים. במהלך הצעדה, המפגינים קראו "זה לא שינוי, כשנשים כאן נרצחות", "האלימות מתחילה במסדרונות הממשלה" וכן "שוטר, על מי אתה שומר?".

סגן שרת הכלכלה ח"כ יאיר גולן ממרצ משתתף בהפגנה, ואמר כי זהו "יום אנושי ולא פוליטי שאומר דבר נורא פשוט: לא יכול להיות שבאלף השלישי, במאה ה-21, תופעל אלימות נגד נשים וגם נגד גברים על רקע מיני. זה פשוט דבר בלתי מתקבל על הדעת. צריכים לוודא שהתופעה הזו יוצאת מחיינו".

רשא סיתאווי, נרצחה במרר, 25 בנובמבר 2021. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים, תמונות גולשים
רשא סיתוואי/תמונות גולשים, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים

סיתאווי התגוררה במרר בבית הוריה המנוחים, לאחר שעברה מהיישוב ראמה, שם התגוררה עם בעלה לפני גירושיהם. כמו כן, היא היתה בת דודתו של האיל סיתאווי, שוטר מג"ב שנורה למוות בהר הבית לפני כארבע שנים בידי מחבלים, יחד עם השוטר כמיל שנאן.

בן דודה תאופיק סיתאווי תיאר את התחושות הקשות של המשפחה: "לא מוכר לנו הרקע ולמה זה קרה. אנחנו בשוק. קיבלנו הודעה מזעזעת על כך שהיא נרצחה בדם קר בתוך הבית שלה, כשהיא מטפלת בבת שלה. קיבלנו את המקרה במכה גדולה, דווקא ביום שאנחנו מציינים את האלימות נגד נשים, המקרה ממש זעזע את כל העיר. אין מלים, פשוט מאוד".

לדבריו, מדובר בשכונה שקטה בעיר. הוא עוד ציין כי בני המשפחה סומכים על המשטרה: "אנחנו מחכים למשטרה שבודקת וחוקרת את העניין. לא ידוע לנו שהיא היתה מאוימת, ניהלה חיים שקטים ואין לה אויבים".

זירת רצח אישה במרר, 25 בנובמבר 2021. אלי אשכנזי
זירת הרצח, הערב/אלי אשכנזי

המשטרה הוזעקה לזירה על ידי השכנים, ששמעו קולות ירי. חובש רפואת חירום במד"א ח'אלד זועבי, סיפר כי צוות מד"א נכנס לדירה יחד עם כוחות המשטרה. "האישה שכבה מחוסרת הכרה ועם פציעות חודרות בגופה", תיאר. "ביצענו בה בדיקות רפואיות אך היא הייתה ללא סימני חיים ונאלצנו לקבוע את מותה במקום". מרדף מוסק החל אחרי החשוד בירי, וכוחות המשטרה נמצאים במקום ואוספים ממצאים.

לפי נתוני מרכז אמאן, האישה בת ה-32 היא הנרצחת ה-116 בחברה הערבית מתחילת השנה, והנרצחת האישה ה-15. בכל שנת 2020 מספר הנרצחים עמד על 113.

זירת רצח אישה במרר, 25 בנובמבר 2021. דוברות משטרת ישראל
חשד לרצח ביום המאבק באלימות נגד נשים. זירת הרצח, היום/דוברות משטרת ישראל

בתגובה לרצח, ח"כ עאידה תומא סלימאן מהרשימה המשותפת מסרה בערבית כי "בעיצומם של אירועים הקוראים לשים קץ לאלימות נגד נשים, אנו מקבלים חדשות מבעיתות ועצובות על רשא סתאווי שנורתה במרר. אי אפשר להתייחס למצב הזה כמצב רגיל, אנחנו במצב חירום בו דם נשים נשפך ללא הכרה. נשים ערביות מהוות 80% מהנשים שנרצחו בישראל מתחילת השנה ולזה צריך לשים לב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully