וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חפץ מעיד על סרטון "הערבים נוהרים" בביהמ"ש: "נתניהו היה עצבני, ישועה היה מגויס"

עודכן לאחרונה: 24.11.2021 / 14:07

עד המדינה בתיקי האלפים מוסר את עדותו השלישית. הוא סיפר על סדר העדיפויות של נתניהו בעניין התכנים שהועברו לאנשי וואלה!, ומי היה אחראי להגות אותם. "זה רעיון שבנימין נתניהו אישר או הגה אותו, בוודאי שהוא היה הסמכות להעביר את זה לאלוביץ'", אמר. עדכונים שוטפים

בווידאו: ניר חפץ על דוכן העדים בתיק 4000/מערכת וואלה!

ניר חפץ, עד המדינה בתיקי האלפים, מוסר היום (רביעי) את עדותו השלישית בבית המשפט המחוזי בירושלים. עדותו של יועץ התקשרות של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו אמורה לבסס את כוונות השוחד המיוחסות לו בתיק 4000 בידי הפרקליטות, וכן לשפוך אור על מעורבותו בתיק 1000 (פרשת המתנות) ותיק 2000 (פרשת נתניהו-מוזס).

בפתח הדיון הגיש עו"ד אמיר טבנקין, נציג התביעה החוקר את חפץ, התכתבויות של מנכ"ל וואלה! לשעבר אילן ישועה עם ניר חפץ, עם סימונים של התביעה, וכן התכתבויות של ישועה ואלוביץ'.

אחת ההודעות שהוצגה הייתה מ-10 בפברואר 2015: "אמור לעלות אצלכם מאמר שמאד חשוב לחבר שלי, מאת חגי אדורם".

לפני שהשיב חפץ, עו"ד בעז בן צור העיר: "העד אמר בחקירה שלו שהמקרה לא זכור לו".

חפץ הסביר: "ה'חבר שלי', הכוונה לבנימין נתניהו. סוג כזה של טקסט הוא ייחודי, אני לא רוצה לומר בלעדי כי תמיד יכול להיות יוצא מן הכלל, אבל ייחודי לשאול אלוביץ' ואילן ישועה, כאשר אני כותב שזה מאד חשוב לחבר שלי, דה פקטו אין סיכוי של אחד למילארד שזה לא יקוים. זה ממש מאפיין את ההתכתבויות, זה ברור שמה שהוא מבקש - עושים".

המשך עדות חפץ במשפט ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו. אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
חפץ בבית המשפט, הבוקר/פלאש 90, אוליבייה פיטוסי

עדכונים שוטפים מעדות חפץ בביהמ"ש המחוזי

בהמשך, חפץ סיפר על רצף התכתבויות שלו עם מנכ"ל וואלה! לשעבר אילן ישועה ובעלי השליטה בבזק שאול אלוביץ' סביב מערכות הבחירות. בין היתר, הוא סיפר כיצד התנהלה ההפקה של סרטון "הערבים נוהרים לקלפיות" ועל מידת התפוצה אליה הגיע. הוא אמר כי ישועה ואלוביץ' היו מגוייסים לניצחון נתניהו בבחירות והעיד כי ראש הממשלה לשעבר היה מרוצה מכתבות ראשיות שעלו באותו זמן באתר.

"למה לא אמרת לי שאלוביץ' לא עשה כלום"

בבית המשפט הושמעה הקלטת שיחה בין יאיר נתניהו ובין ניר חפץ בעקבות ידיעה שפורסמה בקשר לעניינים אישיים של נתניהו, אמנם באופן אנונימי, ויאיר דרש מחפץ לדאוג למחיקת הידיעות בתקשורת, באתר וואלה ובאזור הבלוגים של אתר דה מרקר.

בשיחה נשמע יאיר נתניהו אומר בין היתר לחפץ: "תדבר ישירות עם שאול, הוא עושה בעיות". חפץ מסביר לו כי הוא "רק יכול להגיד להם". אחר כך הוסיף נתניהו: "חכה שניה ניר, אני אדאג לזה בדרך עקיפה. תשמע, אם זה לא ברור, אני אדבר איתו ישירות. אתה יודע מה, אני אשאל את אמא שלי. היא לפני פה, חכה שניה אני אשאל אותה" .

חפץ הסביר בעדותו את הרקע לשיחה. "ראשית, אני רוצה לצייץ שזו שיחה שמתעסקת בעניינים אישיים של יאיר נתניהו ובצדק הוא צריך לטפל איתי בעניין הזה כי אני הדובר של המשפחה. וואלה! מבחינתו של יאיר היא כחומר ביד היוצר, ואני מסביר לו שדה מרקר רחוק שנות אור מוואלה", הוא אומר.

באולם הושמעה גם הקלטה בנימין נתניהו וניר חפץ, בה נשמע ראש הממשלה לשעבר מדבר עם חפץ באותו נושא. "צריך לטפל פה בשני דברים: אחד זה אלוביץ'. למה לא אמרת לי שהוא לא עשה כלום, שהוא סירב להוריד לך, עם זה הוא מתווכח?", אמר נתניהו.

מתוך ההקלטה

בנימין נתניהו: "צריך לטפל פה בשני דברים אחד זה אלוביץ'. למה לא אמרת לי שהוא לא עשה כלום? שהוא סירב לך להוריד את זה?"
ניר חפץ: "אהה מתווכחים מה שקרוי, כן הוא..."
בנימין נתניהו: "מי זה? הוא מתווכח"
ניר חפץ: "תקשיב..."
בנימין נתניהו: "איך אתה לא חוזר אליי?"
ניר חפץ: "תקשיב, גם דיברתי איתו וגם עם המנכ"ל שלו"
יאיר נתניהו: "לא, הוא אמר את זה לי, אני ידעתי, אני שכחתי להגיד לך"
בנימין נתניהו: "איך אתה לא אומר לי דבר כזה אני... צריך להגיד לו שיגיד שזה לא אנחנו, יגיד שזה מישהו אחר לא אנחנו".
ניר חפץ: "אוקיי"
יאיר נתניהו: "צריך לעשות הבהרה"
ניר חפץ: "ברור".
בנימין נתניהו: "איך אתה משאיר דבר כזה, אלוהים אדירים, אתה יודע, אני הייתי בטוח שהורדת את זה..."

המשך עדות חפץ במשפט ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו. אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
התובעת ליאת בן ארי בבית במשפט, הבוקר/פלאש 90, אוליבייה פיטוסי

חפץ ביקש להבהיר כי מעולם לא הקליט את נתניהו בכוונה. "אף פעם לא הקלטתי את ראש הממשלה ולחצתי במודע על מכשיר ההקלטה, חשבתי שזה לא נכון להקליט את מי שיושב במשרד הזה. אם יש הקלטות של ראש הממשלה זה בשוגג", הדגיש.

לאחר מכן, החקירה עברה לבקשות של משפחת נתניהו להעלות כתבת רכילות, לפיו יאיר נתניהו צולם בבר בתל אביב, וביקשו להסוות זאת כידיעת יחסי ציבור על ידי הבלטת שם הבר תחת הכותרת "החברה החדשה של יאיר נתניהו". באולם הוצגו התכתבויות של חפץ כגון: "ובא לציון גואל, כולם יצאו מבסוטים" ו"אחלה יצא יפה!", ולאחר מכן מייל תחת הכותרת: "להדפיס לראש הממשלה חשוב".

חפץ הסביר מה עומד מאחורי ההתכתבויות: "יום יום יש בעלי מסעדות או תיאטראות שעושים פאפרצי מבוים, זה כלי מקצועי להעביר מסר... אנחנו פה מתאמים פאפרצי מבוים". חפץ נשאל מדוע הועברה הידיעה הזאת דווקא לאתר וואלה!. "בנושא כל כך רגיש בצנעת הפרט והבן שלו, בגלל ששם לא יכולות להיות תקלות - מאלוביץ' דרך אילן ישועה הם משגיחים על התהליך לאורך הדרך. לפעמים תקלה בתום לב יכולה לפגוע, שם זה מוקפד ברמת המנהלים הכי בכירים", אמר.

בעדותו אתמול חפץ סיפר על השליטה בעמוד הבית של אתר וואלה!, פירט על מערך התגובות לתקשורת בעניין פרסומים אודות שרה נתניהו, אמר כי ראש הממשלה לשעבר היה מאשר מינויים של עורכים באתר וציין כיצד רעיית רה"מ לשעבר ובנו יאיר ביקשו ממנו לוודא כי איריס ושאול אלוביץ', בעל השליטה בחברת בזק, מוחקים התכתבויות מפלילות עמם מהניידים. עם זאת, הוא הדגיש כי נתניהו עצמו מעולם לא ביקש ממנו להבעיר מסרים לאלוביץ' בענייני רגולציה - וכן כי ראש הממשלה לשעבר לא היה שותף כלל לבקשות בני משפחתו.

עד מפתח בתיק 4000

חפץ הגיע לעדותו הראשונה לאחר דחייה של שבוע, ובדיון נכח גם ראש האופוזיציה בנימין נתניהו, שהגיע לראשונה לבית המשפט מאז תחילת שלב העדויות. נתניהו עזב את בית המשפט במהלך העדות. טרם הדיון אתמול, חפץ פרסם ציוץ בטוויטר ובו צילומי מסך של הודעות נאצה ואיומים נגדו ברשתות. הבוקר, הוא פרסם ציוץ ובו שיתף טור שכתב איש התקשורת יעקב ברדוגו ב"ישראל היום" ובו עקץ את עורך העיתון בועז ביסמוט.

חפץ, שליווה במשך שנים את בני הזוג נתניהו, נחשב לעד מפתח במשפט, ובפרט בתיק 4000. עיקר עדותו במשטרה נגעה ללחצים שהופעלו על אתר וואלה! כדי להטות את הסיקור לטובת משפחת נתניהו. הוא גם חשף הפני החוקרים פגישה בארבע עיניים בין נתניהו לאלוביץ', שנערכה ברגע קריטי מאוד בציר הזמן הפלילי, כפי שציירו אותו החוקרים. קיומה של הפגישה הוצלב על ידי ראיות נוספות. חפץ עצמו לא נכח בפגישה, אולם סיפק ראיות מאירועים שקרו סביבה והעידו על תוכנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully