וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוחמים ביחידת "זיקית" שחוזרים מאוחר מפעילות נשארים רעבים: "אומרים לנו לקנות אוכל"

עודכן לאחרונה: 29.11.2021 / 20:54

בצה"ל מתגאים בפלגה הרגלית, אך לפי עדויות של הורי חיילים, כבר תקופה ארוכה המשרתים סובלים ממחסור מהותי במזון. דובר צה"ל: "יש מטבחון שמספק אוכל לכל צוות שחוזר מפעילות". ההורים מתנגדים: "בסופ"ש הוא ריק והמקרר מקולקל, אולי אפשר למצוא מעדן קפוא או לחם עם עובש"

בווידאו: למרות שבצה"ל הבטיחו לטפל שוב תועדו עכברים וחולדות במטבח מפקדת אוגדת יו"ש/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים

בצה"ל מתגאים ביחידת זיקית, פלגה רגלית של איסוף קרבי בפיקוד מרכז - אך לפי עדויות של הורי חיילים, כבר תקופה ארוכה סובלים המשרתים ממחסור מהותי במזון, וחיילים שחוזרים מפעילות מבצעית ממושכת בשטחים עוינים הולכים לישון רעבים.

ייעוד יחידת זיקית הוא לחשוף ולעקוב אחר פעילות טרור. הלוחמים מתמחים בתצפיות ומארבים בלב השטח הפלסטיני תחת הסוואה ברמה גבוהה ושהייה בשטח לאורך שעות ארוכות, לעיתים עד 120 שעות רצופות. הלוחמים צועדים לאורך קילומטרים רבים ונושאים על גבם אמצעי תצפית והסוואה כבדים שמשקלם מהווה עשרות אחוזים ממשקל גופם. הפעילות מחייבת אותם לניווט ברמה גבוהה והסוואה איכותית בלילה וביום בשטח בנוי ופתוח.

חיילים עומדים בתור לקבל אוכל, מאי 2015. GettyImages
"אין אוכל לחיילים"/GettyImages

לדברי ההורים הם פנו פעמים רבות למפקדי היחידה, שממוקמת במחנה עופר שביהודה ושומרון, אך זה לא עזר והלוחמים, שיוצאים לפעילות מבצעית וחוזרים ליחידה בשעות מאוחרות, לא מקבלים ארוחות והולכים לישון רעבים. אחד ההורים העיד כי "בשבוע שעבר זה קרה לפחות פעמיים". הוא טען כי בתגובה, אומרים לחיילים לקנות לעצמם אוכל, וכך הם נאלצים לקנות מכספם אוכל מחוץ לבסיס. אם חייל חוזר בשעת לילה מאוחרת או אם אין לו מספיק כסף לקנות אוכל - הוא נאלץ להישאר רעב עד לפתיחת חדר האוכל.

מדובר צה"ל נמסר כי "בפלוגה ישנו מטבחון ובו חייל שתפקידו לדאוג לאוכל לכל צוות אשר חוזר מפעילות". ההורים טענו בתגובה: "יש מטבחון, אך בשישי-שבת הוא ריק לגמרי. חיילים פועלים 24 שעות ביממה ושבעה ימים בשבוע. באמצע שבוע אולי תמצא שם מעדן קפוא או לחם עם עובש, כי המקרר מקולקל. אין אוכל לחיילים שחוזרים מפעילות עייפים ומורעבים". לדברי אחד ההורים, "לפחות פעמיים בשבוע הילד שלי אומר שהם רעבים ולא אכלו יותר מ-24 שעות. חיילים לא אמורים להיות רעבים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully