וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההכנה הממושכת, הירי מהאופנוע - ומפגש החשוד עם חברו: כך נרצח אלדד פרי

עודכן לאחרונה: 22.11.2021 / 20:19

מחקירת המשטרה עולה כי דניאל קדר תכנן לפרטי פרטים את רצח יזם הנדל"ן, במשך יותר מחצי שנה. ביום הרצח, הגיע רכוב על אופנוע, ירה בפרי למוות - ונמלט מהזירה. לאחר מכן, חזר לביתו, התקלח ונסע לחבר בפתח תקווה. דקה אחר דקה

בווידאו: תיעוד נתיב הגעת החשוד ברצח אלדד פרי והדיווח למוקד 100/צילום: דוברות משטרת ישראל

דניאל קדר, שיואשם ברצח אלדד פרי, תכנן את הרצח במשך יותר מחצי שנה, לאחר שהתבקש לשלם עוד מאות אלפי שקלים על שתי הדירות שרכש מיזם הנדל"ן - כך עולה מחומר החקירה שבית משפט השלום בראשון לציון התיר היום (שני) לפרסום בעקבות פענוח התיק.

המשטרה הצליחה להתאים בין האופנוע שתועד בזירה לבין זה שמחזיק קדר, תושב ראשון לציון בן 64. כמו כן, בדיקות בליסטיות של הנשק שנמצא בחיפוש בביתו, מוכיחות כי שימש לירי בפרי. במשטרה סבורים כי הממצאים והראיות מבססים את החשדות נגדו. בימים האחרונים החוקרים הטיחו את הראיות בפניו, אך הוא עדיין לא מודה באשמה.

יום שישי, 15 באוקטובר 2021

  • 06:10 - איש העסקים אלדד פרי יוצא מביתו לבית הכנסת השכונתי הנמצא בחווה החקלאית ברחוב מרדכי בשיסט ברחובות, שם נהג להתפלל מדי בוקר.
  • 06:17 - פרי עוצר בחנייה ויוצא מהאוטו. דניאל קדר, רכוב על אופנוע, מגיח לעברו, פותח באש - ונמלט. מתפללים בבית הכנסת ששמעו את הירי יצאו במהירות לרחבה מחוץ למבנה והבחינו בפרי שרוע על הרצפה.
אלדד פרי. יונתן זינדל, פלאש 90
נורה בדרך לתפילה. אלדד פרי/פלאש 90, יונתן זינדל
  • 06:21 - תושבים שהיו בריצת בוקר שגרתית בפאתי השכונה שומעים את קולות הירי, מתקשרים למשטרה ומדווחים על שאירע.
  • 06:23 - כוחות המשטרה מגיעים לזירת הרצח מחוץ לבית הכנסת, כשמסביב לפרי עומדים עוברים ושבים. עם הגעתם של השוטרים הם מזעיקים את כוחות ההצלה ופתחו בחקירה, במסגרתה אספו מידע בזירת הרצח, איתרו מצלמות אבטחה ותשאלו את בני משפחתו של פרי.
  • 06:28 - צוות מד"א הגיע לזירה, העניק לפרי טיפול רפואי ראשוני, אולם נאלץ בסופו לקבוע את מותו. כמה שעות לאחר מכן, גופתו פונתה.

החקירה

החקירה נפתחה עם מציאתו של פרי ללא רוח חיים סמוך לרכבו בחניון בית הכנסת בו התפלל בשנה האחרונה. "הזירה והרצח היו אכזריים. התחקינו אחר מסלול היציאה מהזירה והגענו למצלמה משמעותית שמהווה עוגן מבחינת צוות החקירה", סיפר גורם המעורה בפרטי החקירה, שהחלה כחקירה סמויה.

"כשאנחנו שם אנחנו מבינים שזה רצח ממניע נקמה", סיפר. "בשלב ראשון מנסים למפות את כל המעגל הפוטנציאלי של נפגעים, יותר מ-2,000 חשודים פוטנציאלים - בחברה, בעלי השקעות. לאט לאט שללנו. לאור המניע של נקמה אנחנו יוצאים מנקודת הנחה שהמבצע זה מישהו שרכש דירה ואיבד את כל כספו".

זירת רצח איש עסקים ברחובות, 15 באוקטובר 2021. רוני כנפו
"רצח ממניע נקמה". זירת הרצח/רוני כנפו

המשטרה הצליחה להגיע לסוג האופנוע הייחודי, והבינה שהתרמילים שנמצאו בזירה חייבים להיות שייכים לאדם עם רישיון נשק. לפי סוג האופנוע ולפי ההגעה לזירה הגיעו לדניאל קדר, סב בן 64 מראשון לציון. "כשהגענו לשם שלו שפשפנו עיניים ואמרנו לעצמנו - הייתכן?", סיפר הגורם.

עם התפתחות החקירה עלה כי פרי תכנן את הרצח מאז חודש מרץ, לאחר שהתבקש לשלם מאות אלפי שקלים כדי מנת להשלים את בניית הדירה שקנה מפרי. הוא ביצע הכנות בשטח, הגיע לבית של הקורבן ולאזור בית הכנסת, ולמד בדיוק של דקות מתי פרי מגיע והלך. קדר אף תועד במצלמות האבטחה בביתו של פרי.

יום ראשון, 7 בנובמבר 2021

  • 08:25 - הותר לפרסום: המשטרה עצרה את דניאל קדר בחשד לרצח אלדד פרי. יחד איתו עוכבו לחקירה עוד שבעה בני אדם.
  • בחקירתו ביחידה המרכזית של מחוז מרכז, הכחיש קדר שהיה מעורב באירוע. "אין לי שום קשר לאירוע הזה", אמר לחוקרים. "למנוח היו אויבים רבים", טען עו"ד ששי גז, המייצג את קדר. "הרבה אנשים יכלו להיות חשודים ברצח. האיש האחרון שרוצה במותו זה נאשם. כל רוכש דירה מעצם טבעו, לא ירצח את האיש שבסופו של דבר חייב לו", אמר. "אדם שחייבים לו לא רוצח את החייב. יש כאן ערבות אישית. אין לו מניע לרצוח, אלא להפך".
  • 17:10 - בית המשפט בראשון לציון האריך את מעצרו של קדר בעשרה ימים.
  • נציג המשטרה טען בהארכת המעצר כי "יש מספיק ראיות שקושרות את החשוד לעבירה ועוצמת החשד הסביר היא אחת הגבוהות שפגשתי בחקירה". עוד נודע כי לקדר יש אקדח ברישיון שנתפס על ידי המשטרה.
זירת רצח איש עסקים ברחובות, 15 באוקטובר 2021. ללא, פלאש 90
"פסיפס של ראיות טכנולוגיות". זירת הרצח/פלאש 90, ללא

שופט השלום בראשון לציון טל ענר ציין החליט להאריך את מעצרו בעשרה ימים, תוך שהוא מציין כין "מדובר בחשד בעוצמה גבוהה יחסית". השופט הוסיף כי "חומר הראיות קושר את החשוד באופן מובהק לזירת הרצח, באמצעות פסיפס של ראיות טכנולוגיות ואחרות, וכן מבסס מניע אפשרי".

בזמן שקדר שהה במעצר, חקירת הרצח התקדמה משמעותית, עם השגת ממצאים שמחזקים את החשד. גורם המעורה בפרטים אמר לוואלה! כי בימ"ר מרכז "משוכנעים שהחשוד שבידיי המשטרה הוא זה שלחץ על ההדק".

יום שלישי, 16 בנובמבר 2021

  • 11:03 - בית המשפט בראשון לציון האריך את מעצרו של קדר בשבעה ימים.
  • נציג המשטרה בדיון סיפר כי "החקירה התקדמה, החשד נגד החשוד התחזק מהארכת המעצר האחרונה", והוסיף כי "יש לנו ממצאים שקושרים אותו לביצוע העבירה".
  • בהחלטתו להאריך את המעצר, השופט טל ענר כתב כי "פעולות חקירה רבות שבוצעו חיזקו את החשד באופן משמעותי ביותר". ענר הדגיש ש"אין מדובר בראיות היקפיות אלא בראיות קבילות של ממש, שנמצאות בליבת החשד ומחזקות אותו".

יום שני, 22 בנובמבר 2021

  • 13:04 - הוגשה הצהרת תובע נגד דניאל קדר בגין רצח
פרשת רצח אלדד פרי | דניאל קדר החשוד במהלך הארכת מעצרם 7 בנובמבר 2021. "סעיף 27א לחוק זכויות היוצרים", מערכת וואלה!
"איים שירצח אותי". קדר/מערכת וואלה!, "סעיף 27א לחוק זכויות היוצרים"

קדר, סב לשישה, עובד בתחום המחשבים בחברה טכנולוגית בדרום. הוא רכש מהחברה של פרי שתי דירות בפרויקט בלוד בסכום של כחמישה מיליון שקלים.

זהותו הנורמטיבית הפתיעה את חוקרי ימ"ר מרכז. לצד תמונות עם הנכדים ובילויים משפחתיים שממלאים את פרופיל הפייסבוק שלו, ניתן לראות בחלק מהפוסטים את חיבתו לאופנועים ולירי. קדר נושא רישיון לנשק שנים רבות ומחזיק באמתחתו אקדח.

קדר אף העלה לעמוד הפייסבוק שלו בכמה מקרים תמונות עם אקדח ומטרה שאליה ירה. לצד אחת התמונות הוא כתב "כבר הזהרתי אתכם בעבר לא להתעסק איתי?", מילים שמקבלות משמעות נוספת לאור החשדות נגדו.

פרשת רצח אלדד פרי | דניאל קדר החשוד במהלך הארכת מעצרם 7 בנובמבר 2021. "סעיף 27א לחוק זכויות היוצרים", מערכת וואלה!
"תפסו אותו עם הנשק ביד". קדר/מערכת וואלה!, "סעיף 27א לחוק זכויות היוצרים"

ק', גרושתו של קדר, סיפרה כי מדובר בגבר אלים שתקף אותה באופן מילולי ופיזי. "הוא היה אלים כלפיי, הוא כנראה מסוגל לזה", סיפרה בריאיון ל-103FM. "הוא איים שירצח אותי, תפסו אותו עם הנשק ביד. לפני הגירושים עברתי סיוט, וגם לאחריהם. ולכן הבנתי שהבנאדם כנראה מסוגל".

פרי, הנחשב למטאור בעולם הנדל"ן, שעלייתו ונפילתו היו מהירים, החזיק בחברת נדל"ן, שקרסה לפני יותר משנה. פרי נחשב ליזם והקים לא מעט קבוצות רכישה, שהותירו את לקוחותיהן עם הפסדים של מאות אלפי שקלים. אלדד פרי עירב בין הנכסים האישיים שלו לבין נכסי החברות, וחובו הוערך על ידי הנאמנים בכ-330 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully