וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנשק, האופנוע והמארב בחניון: כך נתפס החשוד ברצח אלדד פרי

עודכן לאחרונה: 22.11.2021 / 15:27

הפרקליטות תגיש הצהרת תובע נגד דניאל קדר, שיואשם בירי ביזם הנדל"ן ברחובות. מהחקירה עלה כי הבין את התרמית ברכישת הדירות עוד במרץ, ומאז תכנן את הרצח לפרטי פרטים, מבלי לשתף איש. לאחר הירי חזר לביתו, התקלח ונסע לחבר בפתח תקווה. "כשהגענו אליו שפשפנו את העיניים"

בווידאו: תיעוד נתיב הגעת החשוד ברצח אלדד פרי והדיווח למוקד 100/צילום: דוברות משטרת ישראל

דניאל קדר, החשוד ברצח אלדד פרי, תכנן את הרצח במשך יותר מחצי שנה, לאחר שהתבקש לשלם עוד מאות אלפי שקלים על שתי הדירות שרכש מיזם הנדל"ן - כך התיר היום (ראשון) לפרסום בית המשפט השלום בראשון לציון בעקבות פענוח התיק. פרקליטות מחוז מרכז תגיש היום הצהרת תובע לקראת כתב אישום נגדו.

המשטרה הצליחה להתאים בין האופנוע שתועד בזירה לבין זה שמחזיק קדר, תושב ראשון לציון בן 64, וכן בדיקות בליסטיות של הנשק שנמצא בחיפוש בביתו, שמוכיחות כי שימש לירי בפרי. במשטרה סבורים כי הממצאים והראיות מבססים את החשדות נגדו. בימים האחרונים החוקרים הטיחו את הראיות בפניו, אך הוא עדיין לא מודה באשמה.

פרשת רצח אלדד פרי | דניאל קדר החשוד במהלך הארכת מעצרם 7 בנובמבר 2021. "סעיף 27א לחוק זכויות היוצרים", מערכת וואלה!
רצח ממניע נקמה. קדר/מערכת וואלה!, "סעיף 27א לחוק זכויות היוצרים"

החקירה נפתחה עם מציאתו של פרי ללא רוח חיים סמוך לרכבו בחניון בית הכנסת בו התפלל בשנה האחרונה. "הזירה והרצח היו אכזריים. התחקינו אחר מסלול היציאה מהזירה והגענו למצלמה משמעותית שמהווה עוגן מבחינת צוות החקירה", סיפר גורם המעורה בפרטי החקירה. "על סמך המצלמה הזו אנו עושים מאמצים אדירים להגיע לסוג האופנוע שיוצא מאזור החווה החקלאית לכיוון ראשון לציון או באר יעקב".

"יש חוות דעת בליסטית קשה מאוד. המלצנו למשפחה לא לראות ולא לקרוא את חוות הדעת. כשאנחנו שם אנחנו מבינים שזה רצח ממניע נקמה. בשלב ראשון מנסים למפות את כל המעגל הפוטנציאלי של נפגעים, יותר מ-2,000 חשודים פוטנציאלים - בחברה, בעלי השקעות. לאט לאט שללנו. לאור המניע של נקמה אנחנו יוצאים מנקודת הנחה שהמבצע זה מישהו שרכש דירה ואיבד את כל כספו".

הגורם תיאר את ההגעה מהממצאים בזירה לחשוד. "אנחנו מצליחים להגיע לסוג האופנוע, שהוא ייחודי במחוזותינו, ואז מהזירה אנחנו מבינים שהתרמילים שיש שם זה תרמילים של אקדח מסוג גלוק. נקודת המוצא שלנו שזה מישהו שמחזיק ברישיון. עשינו הצלבות לפי סוג אופנוע ולפי ההגעה לזירה לפני הרצח. הגענו אל החשוד, בן 64 ללא רישום פלילי, סבא לשישה ילדים. כשהגענו לשם שלו שפשפנו עיניים ואמרנו לעצמנו - הייתכן?".

אלדד פרי. יונתן זינדל, פלאש 90
יותר מ-2,000 חשודים פוטנציאליים. פרי/פלאש 90, יונתן זינדל

עם התפתחות החקירה עלה כי פרי תכנן את הרצח מאז חודש מרץ, לאחר שהתבקש לשלם מאות אלפי שקלים כדי מנת להשלים את בניית הדירה שקנה מפרי. הוא ביצע הכנות בשטח, הגיע לבית של הקורבן ולאזור בית הכנסת, ולמד בדיוק של דקות מתי פרי מגיע והלך. קדר אף תועד במצלמות האבטחה בביתו של פרי.

החשוד השאיר את הטלפון הנייד בביתו ולא הגיע איתו לזירת הרצח. בדיקות המעבדה הראו התאמה בין התרמילים שנמצאו בזירה לאקדח שהוא מחזיק ברישיון כבר כמה שנים. "בשלב ראשוני שנמשך שבועיים ניהלנו נגדו חקירה סמויה. מדובר באדם שלא שיתף איש בכוונות שלו, תכנן וביצע באופן עצמאי עם הנשק האישי שלו. הוא הסתיר עם איזולירבנד את לוחית הזיהוי של האופנוע. היה לנו ברור שתרגילי חקירה לא יעבדו עליו. המתנו לו בחניון, וכשהגענו אליו הוא הבין למה. בחזקתו נתפס האקדח שלו ביחד עם האופנוע ואותה לוחית זיהוי שבזירה אנחנו רואים שהיא מכוסה. הבאנו אותו לחקירה יחד עם שבעה מעורבים מבני משפחתו הגרעינית. לאחר ביצוע הרצח הוא חזר הביתה, התקלח, התארגן ונסע לחבר שלו בפתח תקווה".

"בחקירה הראשונה הוא מסר גרסה שמסבכת אותו ומהחקירה השנייה הוא שמר על זכות השתיקה. הצלחנו להוציא ממנו אמירות מפלילות", סיפר הגורם. "החשוד מסר אליבי שהמשטרה שללה. הוא רכש שתי דירות בפרויקט בלוד. הוא רכש דירה עבורו ועבור בנו. מערכת היחסים בינו לבין בנו עלתה על שרטון, הייתה מחלוקת ביניהם, אך שללנו את מעורבות הבן שלו. הוא שוכנע לשלם את כל הסכום מראש, הוא קיבל ערבות של שיעבוד על קרקע שעוד רבים קיבלו והוא גילה שזה חסר ערך. הוא התבקש לשלם עוד מיליון ו-400 אלף שקל נוספים להשלמת שתי הדירות האלה".

זירת רצח איש עסקים ברחובות, 15 באוקטובר 2021. ללא, פלאש 90
זירת הרצח, בחודש שעבר/פלאש 90, ללא

לאורך חקירתו ביחידה המרכזית של מחוז מרכז הכחיש קשר לאירוע. עו"ד ששי גז המייצג אותו אמר כי לפרי "היו אויבים רבים. הרבה אנשים יכלו להיות חשודים ברצח. האיש האחרון שרוצה במותו זה נאשם. כל רוכש דירה מעצם טבעו, לא ירצח את האיש שבסופו של דבר חייב לו. אדם שחייבים לו לא רוצח את החייב. יש כאן ערבות אישית. אין לו מניע לרצוח אלא להפך".

קדר רכש מהחברה של פרי שתי דירות בפרויקט בלוד בסכום של כחמישה מיליון שקלים. הוא סב לשישה, עובד בתחום המחשבים בחברה טכנולוגית בדרום. לצד תמונות עם הנכדים ובילויים משפחתיים שממלאים את פרופיל הפייסבוק שלו, ניתן לראות בחלק מהפוסטים את חיבתו לאופנועים ולירי.

קדר אף העלה לעמוד הפייסבוק שלו בכמה מקרים תמונות עם אקדח ומטרה שאליה ירה. לצד אחת התמונות הוא כתב "כבר הזהרתי אתכם בעבר לא להתעסק איתי?", מילים שמקבלות משמעות נוספת לאור החשדות נגדו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully