וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ על פרשת הריגול בביתו: הופתעתי לגלות שעובד אצלי בבית מעביר מידע לאיראנים

עודכן לאחרונה: 22.11.2021 / 16:11

במסגרת ישיבות סיעה שהתקיימו בכנסת, התייחס יו"ר כחול לבן ושר הביטחון לפרשה ואמר כי "צריכים להפיק לקחים". בנוגע להגבלת כהונת רה"מ, אמר יוזם הצעת החוק גדעון סער כי "הסדרה חטופים עומדת להסתיים". יו"ר יש עתיד לפיד אמר: "רואים איך שלטון ממושך מביא לשחיתות"

בווידאו: לפיד ונתניהו על החוק להגבלת כהונת רמ"מ/צילום: ערוץ הכנסת

יו"ר כחול לבן ושר הביטחון בני גנץ אמר היום (שני) כי הוא הופתע לגלות שעובד אצלו בבית מעביר מידע לאיראנים. זאת, לאחר שנחשף כי עובד משק בביתו פנה באמצעות טלגרם לקבוצת ההאקרים "בלאק שדאו", המזוהה עם איראן, והציע לסייע לה לעקוב אחרי שר הביטחון בדרכים שונות, עבור תשלום.

"הופתעתי לגלות שעובד אצלי בבית עושה מהלך שיש בו כדי להעביר מידע לאיראנים, אנחנו צריכים להפיק לקחים ואני רוצה דווקא לשבח את שב"כ שעלה על זה", אמר גנץ. על המבצע בו חשף שב"כ תשתית טרור אמר: "הצלחה מודיעינית ומבצעית. מאחל רפואה שלימה לנפגעים מיחידת דובדבן שנפצעו במבצע הזה".

בהמשך לפרסום בניו יורק טיימס לפיו ארצות הברית העבירה מסר לישראל כי התקיפות באיראן לכאורה אינן יעילות אמר: "אנחנו מקיימים הערכת מצב בנושא האיראני, ובקשר שוטף עם האמריקנים בעניין הזה. ארצות הברית היא ידידתה הגדולה של ישראל לאורך שנים ואנחנו נמצא את הדרך גם להחליף דעות וגם לנהל חילוקי דעות ככל שיש כאלה".

גנץ. יונתן זינדל, פלאש 90
הופתע לגלות. גנץ/פלאש 90, יונתן זינדל

בישיבת הסיעה של תקווה חדשה אמר שר המשפטים גדעון סער כי החוק להגבלת כהונת ראש הממשלה - אותו הוא יזם - מגן על המדינה מפני "חטיפה בידי פוליטיקאי. הסדרה חטופים עומדת להסתיים. יש המאמינים שמה ששלכם אזרחי ישראל - הוא שלהם".

גם יו"ר יש עתיד יאיר לפיד התייחס לחוק, אולם פתח את דבריו בשליחת תנחומים למשפחת הנרצח מהפיגוע בירושלים. "רוצה לשלוח מפה תנחומים למשפחתו וארוסתו של אליהו קיי, שנרצח אתמול בפיגוע טרור מחריד בעיר העתיקה. ואני רוצה גם לאחל החלמה מהירה ורפואה שלמה לפצועים ולחזק את כוחות הבטחון שפעלו במהירות ובנחישות בזירה".

לאחר מכן אמר על החוק: "שמעתי את הטענה שהחוק הזה הוא פרסונלי. זה נכון. הוא פרסונלי נגד נפתלי בנט, שהוא ראש הממשלה המכהן, והוא פרסונלי נגדי, מפני שהחוק קובע שאני אהיה ראש הממשלה אחריו. אנחנו מחוקקים אותו, מפני שזה לא בריא לדמוקרטיה הישראלית שאדם יכהן יותר משמונה שנים. אנחנו רואים ושומעים בימים אלה בבית המשפט איך שלטון ממושך מדי מביא לשחיתות. לזה אנחנו שמים עכשיו סוף".

שר הבריאות ניצן הורוביץ 09 בנובמבר 2021. אבשלום ששוני, פלאש 90
דורש להקשיב לעובדות. הורוביץ/פלאש 90, אבשלום ששוני

עוד הוסיף לפיד כי בחירת המועמד לראשות הסוכנות היהודית תידחה. "הגענו להחלטה על דחייה מסוימת של הצגת מועמד לראשות הסוכנות היהודית, אך כן יש מועמד או מועמדת מטעמנו".

יו"ר מרצ שר הבריאות ניצן הורביץ התייחס לדבריו של ח"כ דוד אמסלם (הליכוד) לפיהם צריך "לדרוס את בג"ץ" ו"להכניס למכלאה" את היועצים המשפטיים, ואמר כי הם "דברי בלע".

"ח"כ אמסלם מהליכוד השמיע דברי בלע שאין להם מקום בחברה תרבותית או בבית דמוקרטי כמו הכנסת", אמר יו"ר מרצ. "הדברים שלו הם קריאה להפלת המשטר הדמוקרטי ואסור להקל ראש באמירות כאלה. זה חמור ומסוכן כמו שזה נשמע. צריך לעצור את הדברים האלה. זאת תזכורת למה קמה הממשלה הזאת, וכמה חשוב היה להקים אותה".

יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד במהלך נואמו בישיבת סייעתו בכנסת 8 בנובמבר 2021. אולבייה פיטוסי, פלאש 90
"רואים איך שלטון ממושך מוביל לשחיתות". לפיד/פלאש 90, אולבייה פיטוסי

על חיסוני הילדים אמר הורוביץ כי "אנחנו מנגישים את כל המידע בצורה ברורה ושקופה ואני קורא להורים לקבל החלטה לפי העובדות". יו"ר מרצ ביקש להקשיב לאנשי המדע והרפואה ולא "ליפול לפייק ניוז. לאורך כל הדרך אנחנו רואים שהמלצות משרד הבריאות היו אמינות מאד, וכך גם הפעם. יהיה מלאי חיסונים, וכל מי שירצה יוכל להתחסן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully