וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפתחו התורים לחיסוני ילדים; בנט: המטרה - לצלוח את החורף בלי הגבלות קשות

עודכן לאחרונה: 21.11.2021 / 17:47

מכבי, כללית, לאומית ומאוחדת הודיעו שניתן להירשם לקבלת המנה הראשונה נגד קורונה החל משלישי. כמיליון מבוטחים נמצאים בגיל המתאים - 11-5. בצל העלייה בתחלואה, רה"מ הצהיר כי לא יאושרו הקלות נוספות בזמן הקרוב: "יש מיני-גל של ילדים, זה אינטרס של ההורים לחסן אותם"

בווידאו: בנט קורא לחסן ילדים לקורונה/צילום: רוני כנפו

קופות החולים פתחו היום (ראשון) את התורים לחיסון ילדים בני 11-5 נגד נגיף הקורונה. המבצע ייפתח רשמית ביום שלישי, וכמיליון ילדים יוכלו לקבל את המנה הראשונה. ראש הממשלה נפתלי בנט אמר כי מידת ההיענות לחיסונים, בין היתר, תקבע אם יידרשו הגבלות קשות בחודשי החורף, ובכל מקרה לא יהיו הקלות נוספות בזמן הקרוב.

במכבי הסבירו כי כ-245 אלף מבוטחים בגיל המתאים יוכלו לזמן את התור באפליקציה, באתר האינטרנט ובמוקד הטלפוני. החיסון ייערך בליווי אחד ההורים או מבוגר מטעמו עם חתימה על הסכמה וייפוי כוח. "צעד נוסף במאבק הלאומי במגיפת הקורונה, שיעניק לילדינו הגנה מפני המחלה והבידודים, ויסייע בשמירה על שגרת החיים החינוכית והחברתית שלהם", אמרו.

בכללית, בה כ-500 אלף מבוטחים הם ילדים בני 11-5, החיסון יתבצע ביותר מ-110 מוקדים בפריסה ארצית רחבה. מרבית הנקודות יהיו מרכזי בריאות הילד ומרפאות ילדים שבהן לצוותים היכרות קרובה עם הילדים וההורים. כמו כן, המנות יינתנו במתחמים גדולים שיפעלו מ-08:00 עד 21:00, בעמדות נפרדות המיועדות לחיסוני ילדים. בקופת החולים הבהירו כי הם ערוכים לפתיחת נקודות נוספות.

בני נוער מתחסנים לקורונה במתחם של כללית, ירושלים, 20 בספטמבר 2021. אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
מתקרבים לתחילת המבצע. חיסון במתחם של כללית בירושלים/פלאש 90, אוליבייה פיטוסי

מאוחדת תתחיל לחסן בני 11-5 כבר מחר במרפאת חיסונים ניידת בכיכר דיזנגוף בתל אביב, בה תתקיים פעילות חווייתית שתסייע לילדים להפיג את המתח. וב-60 מרפאות כל הארץ בעוד יומיים. בקופת החולים ישנם 140 אלף ילדים הזכאים להתחסן.

ברקע העלייה במקדם ההדבקה, ראש הממשלה הצהיר כי "הגל הזה הוא מיני-גל של ילדים". הוא הסביר כי "50% מהמאומתים החדשים הם עד בני 11, ועוד 15% עד גיל 20. שני שליש מהמאומתים הם ילדים שאינם מחוסנים. הקו שלנו הוא שקיפות - הסברה דרך רופאים ולא דרך סלבס. זו אינטרס של ההורה לחסן את הילד".

"את החורף הזה אפשר לעבור כחורף פתוח - זו התכנית וזה תלוי בכל אחד מאיתנו. אני רוצה לצלוח את החורף הזה בלי הגבלות קשות", הוסיף. "אנחנו המדינה עם חיסון אפקטיבי הגדול בעולם. הממדים בעולם הם כמה התחסנו פעמיים, אבל זה לא המדד הנכון. במבחן של חיסון הכי אפקטיבי אנחנו המדינה המובילה בעולם. 50% מכלל המדינה עם בוסטר. העולם בממוצע עם 3%".

רה"מ, נפתלי בנט בפתח ישיבת הממשלה 14 בנובמבר 2021. רויטרס
"את החורף הזה אפשר לעבור כחורף פתוח". בנט/רויטרס

לדבריו של בנט, החשש המרכזי הוא וריאנט חדש."כמדינה אנחנו נמצאים ברמת הגנה טובה. הגבולות שלנו נשמרים בצורה טובה. הבעיה שלנו זה וריאנט חדש ובעייתי שיהיה אחד מארבע אפשרויות: מדבק יותר, קטלני יותר, תוקף ילדים, או הכי חמור - עוקף חיסון".

"הבעיה הקריטית שלנו היא המחוסנים בשני מנות. הם חושבים שהם מוגנים ולכן הם לא זהירים, אבל הם מדביקים ומדבקים", טען. "אנחנו בתהליך רכש של התרופות רג'נרון ופייזר. אבל זה נורא יקר - 700 דולר לעומת שליש מזה לחיסון. אני רוצה להתמקד יותר במניעה מבתרופה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully