וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפים הפגינו באוסטריה נגד הסגר: "דיקטטורת הקורונה"; מהומות בהולנד

עודכן לאחרונה: 20.11.2021 / 22:02

ההחלטה של הממשלה להרחיב את ההגבלות ולחייב את כל האזרחים להתחסן הובילה להפגנת ימין קיצוני בווינה, שבה האשימו אותה ב"פילוג החברה". ברוטרדם, המשטרה ירתה באוויר בשל ההתפרעות, ושני אנשים נפצעו מירי. עשרת אלפים איש הפגינו בסידני נגד חובת חיסונים

בווידאו: מסיבת עיתונאים שבה קאנצלר אוסטריה מודיע על סגר ללא מחוסנים/צילום: רויטרס

אלפי אנשים הפגינו היום (שבת) באוסטריה נגד החלטת הממשלה להרחיב את הסגר לכלל האוכלוסייה החל מיום שני. המפגינים החזיקו שלטים שגינו את "דיקטטורת הקורונה" ותקפו את "פילוג החברה". "זה לא נורמלי שהממשלה תשלול מאתנו את הזכויות", אמרה קתרינה גירשר, מפגינה בת 42, שעברה דרך של שש שעות כדי להגיע לעצרת מחוץ ללשכת הקנצלר, שאורגנה על ידי מפלגת "החירות" הימנית קיצונית. "הממשלה רוצה לפלג אותנו, עלינו להישאר מאוחדים".

החל מיום שני, 8.9 מיליון אזרחי אוסטריה לא יורשו לצאת מבתיהם אלא לעבודה, לקניות חיוניות ולהתעמלות. ההגבלות, שבתחילת השבוע הושתו על לא מחוסנים בלבד, יימשכו בין עשרה ל-20 יום.
בנוסף לכך, אוסטריה תחייב את כל האזרחים להתחסן נגד קורונה החל מ-1 בפברואר, לאור שיעורי ההתחסנות הנמוכים.

אירופה מתמודדת עם גל חדש של המגיפה, וכמה מדינות הידקו את ההגבלות על אזרחים לא מחוסנים, אך אף אחד עוד לא הלכה רחוק כמו אוסטריה. היא המדינה הראשונה ביבשת שחוזרת לסגר מלא אחרי חודשים של הקלות והגבלות חלקיות שהתבססו על מבצעי החיסונים נגד הווירוס.

הפגנה נגד הגבלות הקורונה בווינה, אוסטריה, 20 בנובמבר 2021. רויטרס
הפגנה נגד הגבלות הקורונה בווינה, היום/רויטרס

בהולנד, שבה מתקיים סגר חלקי, נרשמו הפגנות אלימות הלילה בעיר הנמל רוטרדם. המשטרה נאלצה לירות יריות אזהרה באוויר אחרי שמפגינים הציתו אש, ושני אנשים נפצעו מירי. בשל האלימות, מתנגדי ההגבלות ביטלו הפגנה שתוכננה להיום באמסטרדם, אף שכמה מאות אנשים עדיין התאספו בעיר ומספר דומה של מפגינים צעד בעיר הדרומית ברדה.

"המהומות והאלימות הקיצונית נגד המשטרה והכבאים בלילה האחרון ברוטרדם מזעזעות", אמר השר לביטחון הפנים, פרד גרפרהאוס.

יותר ויותר ממשלות נראות כעת נואשות ומאבדות את סבלנותן כלפי סרבני החיסונים ועוברות מצעדים וולונטריים לצעדים מחייבים, כדי לקדם את מבצע החיסונים. חלקן מתמודדות כעת עם רמות תחלואה מהחמורות ביותר שלהן בשנתיים האחרונות מאז החלה המגיפה. העלייה בתחלואה, אומרים ברשויות הבריאות, מגיעה בעקבות כמה גורמים, בהם התנגדות עיקשת של אזרחים להתחסן, מזג אוויר קר שמביא אנשים להתכנס במקומות סגורים והגבלות מקלות.

הרס לאחר הפגנה נגד הגבלות הקורונה ברוטרדם, הולנד, 20 בנובמבר 2021. רויטרס
צעירה מתחסנת בצרפת, יולי/רויטרס

בגרמניה, שנראתה פעם כ"מודל" לניהול הנגיף, מזהירים כי ייתכן שייאלצו להיכנס לסגר מלא בעקבות עלייה חדה בתחלואה בקורונה. בעוד שגרמניה החליטה שאליפות העולם בקפיצת סקי בחודש הבא תתקיים ללא קהל, בצרפת אתרי סקי נפתחו מחדש אחרי כמעט שנתיים.

ההגבלות נגד התפשטות הנגיף מעוררות זעם גם במקומות אחרים מחוץ לאירופה. בסידני, כעשרת אלפים איש הפגינו בסידני במקביל להפגנות בערים אחרות באוסטרליה נגד החובה להתחסן נגד קורונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully