וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיאי מתים ונדבקים, גבולות סגורים ודרישת התחסנות: גל הקורונה מכה במזרח אירופה

הקורונה ממשיכה להתפשט ברחבי מזרח היבשת בשבועות האחרונים, בשל אחוז מתחסנים נמוך, לפי הרשויות. ברוסיה ואוקראינה נרשמו ביממה האחרונה שיאי מתים ומאובחנים לנגיף, בולגריה תסגור את הגבול האוקראיני כדי למנוע הדבקה והונגריה תדרוש מעובדי מוסדות ציבוריים להתחסן

גל הקורונה הנוכחי מכה בעוצמה ברחבי מזרח אירופה בשבועות האחרונים, עם שיאי מתים ונדבקים ברוסיה ואוקראינה, סגירת גבול בבולגריה ודרישת התחסנות מעובדי מוסדות ציבוריים בהונגריה. לפי הרשויות במדינות השונות, מגמת העלייה החדה מתמשכת בשל אחוז מתחסנים נמוך נגד הנגיף.

בתוך כך, משרד הבריאות של רוסיה הודיע היום כי ביממה האחרונה מתו מספר שיא של 1,159 חולים בקורונה במדינה, וכן כי 40,096 בני אדם אובחנו כמאומתים. זאת, בעוד העסקים הלא חיוניים במוסקבה יצאו היום לסגר לתקופה של 11 ימים, במאבק בהתפרצות. מניין החולים בנגיף שמתו מפרוץ המגפה עומד על יותר מ-235 אלף - המספר הרביעי הגבוה ביותר בעולם אחרי ארצות הברית, ברזיל והודו.

רוסיה תצא לסגר מלא לאומי בשבוע הראשון של נובמבר. הנשיא ולדימיר פוטין הורה כי מתחסנים יקבלו שני ימי חופש בתשלום, בניסיון לעודד התחסנות בקרב הציבור הרחב.

אכיפת תקנות הקורונה במוסקבה, רוסיה 28 באוקטובר 2021. רויטרס
אכיפת תקנות הקורונה ברוסיה, היום/רויטרס

אוקראינה רשמה גם היא מספר שיא של נדבקים, עם 26,071 בני אדם שאובחנו כחיוביים לווירוס ב-24 השעות האחרונות. השיא הקודם נרשם ב-22 באוקטובר עם 23,785 מאומתים. מספר המאובחנים עד כה במדינה עלה ל-2.85 מיליון. כמו כן, 576 חולים בנגיף מתו ביממה האחרונה במדינה, ומניין המתים עלה ל-66,204.

המדינה נחשבת לאחת מבעלות אחוזי החיסון הנמוכים ביותר ביבשת, כשרק 9.5 מיליון אוקראינים מתוך אוכלוסייה כוללת של 42 מיליון איש התחסנו עד כה, בהם 7.2 שקיבלו את שתי מנות החיסון.

מסך המציג הנחיות לטובת התגוננות מנגיף הקורונה במוסקבה, רוסיה 28 באוקטובר 2021. רויטרס
הנחיות להתגוננות מפני הקורונה ברוסיה/רויטרס

בשל ההתפשטות הגבוהה של הנגיף במדינה, שגרירות אוקראינה בבולגריה הודיעה כי הגבול בין המדינות ייסגר ב-30 באוקטובר. רק אוקראינים בעלי תושבות בולגרית ובני משפחותיהם יורשו לחצות את הגבול, בתנאי של הצגת בדיקה שלילית, הוכחת חיסון או תעודת מחלים.

במקביל, בהונגריה הממשלה הכריזה כי היא תדרוש מעובדים במוסדות ציבוריים להתחסן, בעקבות עלייה חדה במקרי ההדבקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully