וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: ה-FDA אישר את מנת החיסון השלישית לבני 18 ומעלה

עודכן לאחרונה: 20.11.2021 / 1:21

המהלך מגיע לאחר מחקר קליני גדול שהראה שהמנה השלישית של החיסון יעילה ב-95.6% נגד הקורונה בהשוואה לקבוצה מחוסנת שלא קיבלה את מנת הדחף. מאוחר יותר גם המרכז לבקרת מחלות ומניעתן (CDC) אישר את הצעד

בווידאו: מנכ"ל פייזר מתייחס לתרופה החדש של החברה לקורונה/צילום: רויטרס

מינהל המזון והתרופות האמריקני (FDA) אישר היום (שישי) לשימוש חירום את מתן מנת החיסון השלישית (בוסטר) של חברת פייזר ומודרנה לגילאי 18 ומעלה. מאוחר יותר היום גם המרכז לבקרת מחלות ומניעתן (CDC) אישר את המהלך.

עם מתן האישור על ידי שני הגופים, כל בני ה-18 ומעלה שקיבלו זריקה שנייה של פייזר או מודרנה לפני שישה חודשים לפחות, יהיו זכאים לזריקת דחף עד סוף השבוע. עוד בטרם ההחלטה, יותר מ-31 מיליון אמריקנים כבר קיבלו את הזריקה השלישית בהחלטת המושלים המקומיים בצל העלייה בתחלואה.

ילדה בת 7 מקבלת מנה ראשונה של חיסון נגד קורונה בוושינגטון, ארה"ב. Ted S. Warren, AP
ילדה מתחסנת בארה"ב/AP, Ted S. Warren

בחודש ספטמבר ה-FDA אישר את מנת הבוסטר והחליט אז שהיא תינתן רק לבני 65 ומעלה ולקבוצות סיכון. זאת, בתום הצבעה חוזרת של פאנל המומחים, אחרי ששלל את אישור המנה הנוספת לכלל האוכולוסייה. אחת הסיבות שלא אושר אז המהלך לבני 18 ומעלה, הייתה בעקבות המידע המועט שסיפקה פייזר באותו השלב, וכן משום שבארגון טענו שהנתונים שסיפקו חוקרים ישראלים, אינם מתאימים למתרחש באמריקה.

מאז פרסמה פייזר נתונים ממחקר קליני גדול, שהראה שמנת הדחף של החיסון שלה יעיל ב-95.6% נגד נגיף הקורונה בהשוואה לקבוצה מחוסנת שלא קיבלה את הזריקה השלישית. נתונים ישראליים גם הראו כי זריקות הדחף של פייזר האטו באופן נרחב את העברת הווירוס.

הרופא המוביל למחלות זיהומיות בארצות הברית, ד"ר אנתוני פאוצ'י, אמר מוקדם יותר השבוע כי הבוסטר יכול למנוע את המחלה, במיוחד עכשיו, כשהחורף מגיע וכך גם ההתקהלויות במקומות סגורים, שעלולות להגביר את ההדבקה.

איש צוות רפואי מכין מנת חיסון נגד קורונה של חברת פייזר במוזיאון להיסטוריה של הטבע בניו יורק, ארה"ב, 22 ביולי 2021. AP
האישור מגיע לאחר כשלושה חודשים ממתן הבוסטר בישראל/AP

החלטת ה-FDA הגיעה לאחר חודשים של ויכוחים עזים בתוך הממשל והקהילה המדעית לגבי מי צריך זריקות דחף ומתי. כמה יועצים חיצוניים ל-FDA ול-CDC, הביעו שוב ושוב אי נוחות מהמהירות שבה הממשל מציע את הזריקות. המבקרים סברו כי הפזיזות של הממשל נובעת מסיבות פוליטיות יותר מאשר מדעיות, וכי הרגולטורים הפדרליים מנתחים את נתוני הבטיחות והיעילות תוך כדי תנועה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully