וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל משרד הבריאות: הסכם לרכישת התרופה לקורונה של פייזר - בימים הקרובים

עודכן לאחרונה: 7.11.2021 / 8:11

פרופ' אש אמר כי בימים הקרובים ישראל תיצור קשר עם חברת התרופות בתקווה להגיע להסכם למשלוחי "פקסלוביד". "אנחנו רוצים לברר עוד פרטים על נתוני ההצלחה של התרופה", הסביר את העיכוב בריאיון ל-103FM. התרופה עתידה לצאת לשוק בחודשים הקרובים בכפוף לאישור ה-FDA

בווידאו: מומחי משרד הבריאות דנים בחיסון קורונה לילדים/צילום: לע"מ

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, אמר הבוקר (ראשון) כי הוא מקווה להשיג בימים הקרובים הסכם לרכישת התרופה לקורונה של חברת התרופות פייזר. בריאיון ל-103FM הבהיר כי משרד הבריאות עדיין מנסה לעמוד על יעילות התרופה, "פקסלוביד", ולא ממהר כפי שעשה ברכישת החיסונים.

"עדיין לא", אמר כשנשאל אם ישראל יצרה קשר עם פייזר. "נעשה את זה בימים הקרובים. זה נשמע מבטיח אבל צריך ללמוד על נתוני ההצלחה, תופעות לוואי, עלויות". הוא הסביר כי בשונה מהחיסונים, המשרד המתין לפרסום תוצאות הניסוי, "ורק אחריו אנחנו יוצרים את הקשר. אני מניח שהיחסים הטובים עם פייזר יעזרו לנו להביא את התרופה מהר".

מנכ"ל משרד הבריאות נחמן אש ושר הבריאות ניצן הורוביץ בדיוני סל התרופות, 24 באוקטובר 2021. אבשלום ששוני, פלאש 90
"מניח שהיחסים הטובים עם פייזר יעזרו". אש/פלאש 90, אבשלום ששוני

משרד הבריאות ספג ביקורת לאחר שמנכ"ל פייזר אלברט בורלא הצהיר כי החברה במו"מ עם 90 מדינות שמעוניינות בתרופה. אולם לדבריו של אש, כלל לא בטוח שהרשימה אינה כוללת את ישראל. "אנחנו לא בקשר ברמה הזאת שמודיעים לנו מה הולך להתפרסם. ידענו שיש עבודה על תרופה כזאת אבל לא ידענו מהם הנתונים. אני לא יודע מה זה 90 מדינות שיצרו קשר, אולי סופרים אותנו במדינות האלה". הוא הוסיף כי "מבחינה מעשית עדיין לא יצרנו הסכם שמביא את התרופה לארץ ונעשה את זה, אני מקווה, בימים הקרובים".

הוא הסביר את ההבדל מרכישת החיסונים.של חברת התרופות. "לגבי החיסונים היו הסכמים נצורים עוד הרבה שהחיסונים אושרו והתפרסמו. בתרופות, לפני כמה שבועות הייתה תרופה של מרק, ועכשיו את התרופה הזאת, ויהיו עוד תרופות. אנחנו עוברים לשגרה אחרת של הטיפול במחלה הזאת".

פייזר. רויטרס
89% יעילות לתרופה של פייזר/רויטרס

התרופה נמצאה יעילה ב-89% בהפחתת הסיכון לאשפוז ולמוות כתוצאה מהדבקה בנגיף והגלולות מיועדות לחולים הנחשבים כבעלי סיכון גבוה, מבוגרים מעל גיל 60, מדוכאי חיסון ואנשים במצב רגיש מבחינה רפואית-נשימתית דוגמת אנשים עם השמנת יתר קיצונית. עלות טיפול כולל באמצעות התרופה החדשה מוערך בכ-700 דולר.

הטיפול בתרופה החדשה עשוי להיות זמין בחודשים הקרובים, לאחר קבלת האישור לבקשה שהגישה פייזר למינהל המזון והתרופות האמריקני (FDA), אם כי סביר להניח שהאספקה ​​תהיה מוגבלת בהתחלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully