וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגיפת הסמים בארה"ב שוברת שיאים: יותר מ-100 אלף איש מתו בשנה ממנת יתר

עודכן לאחרונה: 18.11.2021 / 17:46

הרשויות אמרו כי המשבר התעצם במהלך מגיפת הקורונה, בעיקר בשל שימוש גובר באופיואידים ובכדורי מרשם מזויפים הנמכרים ברשת. "אי אפשר להתעלם מהמגיפה הזו", אמר ביידן. הרשויות החרימו 14 מיליון כדורים מזויפים, שרובם מיוצר במקסיקו מחומרים סיניים

בווידאו: ביידן חותם על חוק התשתיות/צילום: רויטרס

מספר מקרי המוות השנתיים ממנות יתר של סמים בארצות הברית זינק לראשונה ליותר מ-100 אלף - כך אמרו אתמול (רביעי) גורמים רשמיים. המשבר התעצם במהלך מגיפת הקורונה, והוא הונע בעיקר על ידי שימוש גובר בפנטניל ושטף של גלולות מזויפות הנמכרות ברשת.

מומחים אומרים שאנשים הסובלים מהתמכרות נפגעו קשות מהפרעות בחיי היומיום במהלך המגיפה, בעוד שהרשויות החרימו מספר שיא של תרופות מזויפות, ולעתים קטלניות, שמקורן במקסיקו.
"בזמן שאנחנו ממשיכים להתקדם לעבר הבסת מגיפת הקורונה, אנחנו לא יכולים להתעלם ממגיפת האובדן הזו, שנגעה במשפחות ובקהילות ברחבי המדינה", מסר הנשיא ג'ו ביידן בהצהרה.

בין אפריל 2020 לאפריל השנה, 100,306 אמריקנים מתו ממנת יתר, עלייה של 28.5% בהשוואה לתקופה המקבילה בשנה הקודמת ונתון השווה ערך למקרה מוות אחד בכל חמש דקות. בסך הכל, 75,673 מתוך כלל הקורבנות מתו משימוש באופיואידים, רובם המכריע מאופיואידים סינתטיים, בעיקר פנטניל.

"הגיע הזמן להתמודד עם העובדה שנראה שהמשבר הזה הולך ומחמיר. אנחנו צריכים שיתוף פעולה של כולם", אמר שר הבריאות, חאבייר ביסרה, בשיחה עם עיתונאים.

דר רחוב מחזיק בפנטניל סינתטי בסן פרנסיסקו, 27 בבפרואר 2020. רויטרס
דר רחוב מחזיק בפנטניל סינתטי בסן פרנסיסקו/רויטרס

"אנחנו רואים את זה על פניהן של המשפחות האבלות ועל כל אותם המטפלים שעובדים יותר מדי. אתה שומע את זה בכל פעם שמתקבלת שיחת טלפון בהולה ל-911. קוראים את זה בהספדים לבנים ובנות, שעזבו אותנו מוקדם מדי. ומאז שהקורונה הכתה, זה החמיר".

במקביל, נרשמה עלייה גם במספר מקרי המוות מסמים ממריצים כמו מתאמפטמין, וגם מאופיואידים טבעיים וסינטטיים למחצה, כולל תרופות מרשם לכאבים, וקוקאין. באותו הזמן, מתו כ-508 אלף אמריקנים מקורונה, לפי נתוני Our World in Data.

"רבים מהאתגרים שהותירה מאחוריה המגיפה יהפכו למעשה אנשים לפגיעים יותר למחלות נפש ולהתמכרות לסמים", אמרה נורה וולקוב, מנהלת המכון הלאומי לנפגעי סמים.

בנוסף לכך, מינהל אכיפת התרופות מזהיר מפני נטילת כדורי מרשם הזמינים ברשת ועשויים להיראות כמו אוקסיקונטין, ויקודין, קסנקס או אדרל אמיתיים, אך בפועל הם מכילים מנות קטלניות של פנטניל ומתאמפטמין. סוכני ה-DEA החרימו השנה יותר מ-14 מיליון כדורים, שרובם המכריע מיוצר במקסיקו מכימיקלים שסופקו על ידי סין.

הכדורים המזויפים זמינים ברחבי הרשתות החברתיות ובפלטפורמות המסחר האלקטרוני.

נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן במהלך נאומו בדטרויט,  מישיגן 17 בנובמבר 2021. רויטרס
נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן במהלך נאומו בדטרויט/רויטרס

ב-2019, השנה האחרונה שלגביה קיימים נתונים כלליים מארצות הברית, מחלות לב היו גורם המוות העיקרי - כ-660 אלף מקרים - ואחריהם מחלות סרטן - כ-600 אלף מקרים, ופציעות לא מכוונות, כ-175 אלף מקרים.

ממשל ביידן, בינתיים, הודיע על שחרור "חוק לדוגמה" שהוא רוצה שיואמץ על ידי המדינות השונות כדי להרחיב את הגישה לנלוקסון, תרסיס אף מציל חיים במקרים של לקיחת מנת יתר.

"אני מאמין שאף אחד לא צריך למות ממנת יתר רק כי לא הייתה לו גישה לנלוקסון", אמר רהול גופטה, מנהל מדיניות הפיקוח הלאומית על סמים. "לצערי, זה קורה כיום ברחבי המדינה".

החוק כולל סעיפים שיעניקו חסינות למי שנוטל נלוקסון, שמחייבים רופאים לרשום אותו בעת שהם נותנים מרשם לאופיואידים, שיבטיחו שביטוח הבריאות מכסה את התרופה ושירחיבו את מתן המידע על יתרונותיה.

מושל פנסילבניה, טום וולף, אמר אתמול שהממשל שלו רוצה שאזרחים מהשורה ישאו את התרופה, הזמינה לציבור בכל בתי המרקחת במדינה.

בהצהרתו, ביידן הזכיר את חבילת תמריצים שעברה במרץ והקציבה ארבעה מיליארד דולר להרחבת השירותים לאלו הסובלים מבעיות סמים ובעיות נפשיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully