וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן אישר את חוק התשתיות בגובה טריליון דולר: "לבנות מחדש את אמריקה"

16.11.2021 / 8:33

בהישג משמעותי עבור ממשלו המקרטע, נשיא ארה"ב חתם על החוק שקודם בקונגרס בשיתוף פעולה חריג בין דמוקרטים לרפובליקנים, שכמה מהם נכחו בטקס בבית הלבן. "למרות הציניקנים, הם יכולים להתאחד ולהניב תוצאות", אמר ביידן, שצנח לאחרונה בסקרים בשל המצב הכלכלי

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן חתם אמש (שני) על חוק שיקום התשתיןת בגובה טריליון דולר בטקס בבית הלבן, שבו השתתפו באופן נדיר לימים אלו נציגים דמוקרטים ורפובליקנים שקידמו את החקיקה דרך הקונגרס המפולג. התכנית אמורה ליצור מקומות עבודה ברחבי המדינה באמצעות הקצאת מיליארדי דולרים לממשלות המדינות ולרשויות והמקומיות, שיושקעו בשיפוץ גשרים וכבישים מתפוררים ובהרחבת פס הגלישה באינטרנט עבור מיליוני אמריקהים.

טקס החתימה על החוק, שהתקיים ביום קריר במדשאה הדרומית של הבית הלבן כדי להכיל קהל רב, היה רגע נדיר במציאות האמריקנים העכשווית שבו חברי שתי המפלגות היו מוכנים לעמוד יחד ולחגוג הישג דו-מפלגתי.

ביידן, שצנח בסקרים בשל המדיניות הכלכלית שלו ובשל סוגיות אחרות, שמע קריאות תמיכה של "ג'ו, ג'ו, ג'ו" מכמה מהנוכחים בקהל וקיבל מחיאות כפיים סוערות כשניגש למיקרופון. הוא אמר כי העברת הצעת החוק הראתה כי "למרות הציניקנים, הדמוקרטים והרפובליקנים יכולים להתאחד ולהניב תוצאות". הוא כינה את הצעת החוק "מתווה צווארון כחול לבנות מחדש את אמריקה".

"לעתים קרובות מדי בוושינגטון, הסיבה שאנחנו לא עושים דברים היא משום שאנחנו מתעקשים להשיג את כל מה שאנחנו רוצים. עם החוק הזה, התמקדנו בביצוע דברים", אמר ביידן.

U.S. President Joe Biden celebrates with lawmakers including House Speaker Nancy Pelosi (D-CA) and Senate Majority Leader Chuck Schumer (D-NY) after signing the Infrastructure Investment and Jobs Act on the South Lawn at the White House in Washington, U.S. November 15, 2021. REUTERS/Jonathan Ernst. רויטרס
הישג משמעותי לממשלו המקרטע. ביידן בטקס החתימה, אתמול/רויטרס

בין הדוברים בטקס הייתה הסנאטורית קירסטן סינמה מאריזונה, שהתנגדותה להטלת מסים מסוימים אילצה לצמצם את היקפה של תכנית נלווית, רשת הביטחון החברתית "לבנות מחדש טוב יותר" של ביידן בסך 1.75 טריליון דולר. סינמה ועמיתה ג'ו מנצ'ין ממערב וירג'יניה, שנכח גם הוא בטקס, משתייכים לאגף המרכזי במפלגה הדמוקרטית. הם הכעיסו גורמים באגף הפרוגרסיבי על התנגדותם לכמה מהסעיפים הבולטים שהם דרשו לכלול בתכנית. סינמה רמזה לביקורת בדבריה.

"העברת החקיקה הזו עבור אזרחי ארצות הברית - כך זה נראה כשמנהיגים נבחרים מניחים בצד את המחלוקות, מתעלמים מהרעש ומתמקדים בהשגת תוצאות בנושאים החשובים ביותר עבור האמריקני הממוצע", אמרה. הצעת החוק הפכה לסלע מחלוקת, כשהרפובליקנים התלוננו על כך שהדמוקרטים השולטים בבית הנבחרים עיכבו את העברתה כדי להבטיח את תמיכת המפלגה בתכנית החברתית והאקלימית, שאליה מתנגדים הרפובליקנים.

הרפובליקנים שנכחו בטקס היו הסנאטור רוב פורטמן מאוהיו, הסנאטור מיט רומני מיוטה ומושל מרילנד, לארי הוגן. כמה רפובליקנים שתמכו בחוק התרחקו מהטקס בעקבות ביקורת של הגורמים הימניים במפלגה המזוהים עם הנשיא לשעבר דונלד טראמפ.

הבית הלבן מסר כי ביידן חתם על צו נשיאותי לפני הטקס המורה כי חומרים המיוצרים בארצות הברית יקבלו עדיפות במיזמי תשתיות. הצו גם הקים צוות משימה המורכב מבכירי ממשל כדי להנחות את יישום החקיקה, ובראשו יעמוד ראש עיריית ניו אורלינס לשעבר מיץ' לנדריה.

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן מצטלם לתמונת סלפי בטקס חתימה על חוק התשתיות בבית הלבן, 15 בנובמבר 2021. רויטרס
חקיקה גדולה נוספת עומדת על הפרק. ביידן מצטלם סלפי בטקס, אתמול/רויטרס

האווירה בטקס הייתה חגיגית. ביידן התבדח שפורטמן, שאינו עומד לבחירה מחדש ואינו צריך להתמודד עם מבקרים במפלגה הרפובליקנית שלו, הוא "בחור טוב. אני יודע שאני לא פוגע בך, רוב, כי אתה לא רץ שוב".

חבר בית הנבחרים הרפובליקני מאלסקה דון יאנג בן ה-88, צחק עם ביידן על אורך הטקס, שנמשך כשעה. "תהינו מתי אתה עומד לעצור. כמעט קפאנו למוות", אמר.

לא ברור כמה זמן תימשך רוח האחדות הפוליטית, ושני הצדדים מצפים לקרב גדול על חבילת "לבנות מחדש טוב יותר". התכנית של ביידן עוסקת ברווחת ילדים ובגני ילדים, טיפול בקשישים, שירותי בריאות, מחירי תרופות והגירה.

הבית הלבן מקווה כי יו"ר בית הנבחרים, ננסי פלוסי, תביא את הצעת החוק להצבעה כבר השבוע. עם זאת, זה יהיה רק הצעד הראשון, שכן הסנאט עדיין לא קיבל את החקיקה, והמחלוקות הפנים הדמוקרטיות עלולות לחבל בסיכוייה בסנאט.

ביידן ובכירים בממשל שלו יצאו בימים הקרובים לשטח כדי לקדם את תוכנית התשתיות. הוא יבקר היום בניו המפשייר ומחר במישיגן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully