וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שמחים שהגעתם בשלום": בנט ולפיד שוחחו עם מורדי ונטלי לאחר השחרור מהמעצר בטורקיה

עודכן לאחרונה: 18.11.2021 / 12:02

ראש הממשלה ושר החוץ בירכו את בני הזוג אוקנין על שובם לארץ, ואלה הודו להם על המאמצים לשחרורם: "מה שעשיתם לא מובן מאליו, הפכתם עולמות". בד בבד, סיפרה נטלי על הקשיים בכלא וההתרגשות עם החזרה לארץ: "היינו שמונה ימים בכלא - קרה לנו נס חנוכה פרטי"

בווידאו: שיחה בין רה"מ בנט והשר לפיד לזוג אוקנין ובני משפחתם/מערכת וואלה!

נטלי ומורדי אוקנין, בני הזוג שהיו עצורים במשך יותר משבוע בטורקיה בחשד לריגול ושוחררו הלילה (חמישי), שוחחו היום מביתם שבמודיעין עם ראש הממשלה בנט ושר החוץ לפיד, והודו להם על השבתם לישראל.

בנט ולפיד בירכו את השניים לרגל חזרתם לארץ: "ברוכים הבאים, שמחים שהגעתם בשלום". שר החוץ שאל את נטלי כיצד הגיב בנה הקטן אופק כשחזרה הביתה, וזו סיפרה: "הוא שמח, קפץ עליי. קפצתי עליו, נשיקות, חיבוקים, זה היה מדהים, זה היה מרגש, זה היה מיוחד במינו".

"זה לא מובן מאליו מה שאתם עשיתם. הפכתם עולמות, הייתם לצידנו. דיברתם עם משפחתי, דיברתם עם אחיותיי, עם אחי, עם בתי שירז, עם כולם. אני יודעת שכל הממשלה נרתמה, אנחנו אסירי תודה. אנחנו חזקים בזכותכם", אמרה נטלי.

בנט לפיד. עומר מירון, לע"מ, אתר רשמי
"שמחים שהגעתם בשלום", בנט ולפיד משוחחים עם הזוג אוקנין/אתר רשמי, עומר מירון, לע"מ

לשיחה המרגשת הצטרפה גם הבת שירז, שפעלה כל העת להשבת הוריה. "שירז, בשיחה הראשונה אמרת לי 'תחשוב שזה ההורים שלך', אז חשבתי שזה ההורים שלי, וראש הממשלה חשב שזה ההורים שלו ובגלל זה זה הסתדר", אמר לפיד.

קודם לכן, סיפרו בני הזוג על הימים הקשים בבית הכלא באיסטנבול ועל ההתרגשות הרבה עם החזרה הביתה והמפגש עם ילדיהם. "התפילות והפסוקים שזכרתי חיזקו אותי בכלא", סיפרה נטלי. "שמונה ימים היינו בכלא - קרה לנו נס חנוכה פרטי" כשחזרנו הביתה, לילדים. "אני רוצה כבר לחזור לקו 83 באגד שאני עובדת בו", הוסיפה. בעלה, מורדי, הודה לכל מי שסייע בהשבתם.

הזוג אוקנין בארץ , 18 בנובמבר, 2021. יוסי אלוני, פלאש 90
"נס חנוכה פרטי". מורדי ונטלי אוקנין בביתם שבמודיעין/פלאש 90, יוסי אלוני

מורדי ונטלי אוקנין שוחררו הלילה מהמעצר בטורקיה ונחתו בארץ. השניים, נהגים באגד, נעצרו לפני כשבוע בחשד לריגול, אחרי שצילמו את ארמונו של ארדואן. לאחר שחרורו, הזוג עשה את דרכו בטיסה פרטית, במטוס של משרד החוץ, שהמריא בלילה מתל אביב.

בהודעה שיצאה מלשכתם של ראש הממשלה נפתלי בנט ושר החוץ יאיר לפיד נכתב: "אנחנו מודים לנשיא טורקיה ולממשלתו על שיתוף פעולה ומקבלים בברכה את הזוג אוקנין".

אתמול, שר החוץ לפיד התקשר לבני המשפחה כדי לבשר על ההתפתחות. בשל החשש כי השחרור יסוכל אם הדבר יפורסם, שמרו בני המשפחה על דממה תקשורתית. עורך דינם של השניים, ניר יסלוביץ', עזב הלילה את טורקיה בחשאיות בתיאום עם משרד החוץ, מבלי לפגוש את בני הזוג. לבסוף, השניים עזבו את הכלא בשעות הלילה המוקדמות והועברו לידי אנשי הקונסוליה ומשרד החוץ.

הזוג אוקנין בארץ , 18 בנובמבר, 2021. משרד החוץ, משרד החוץ
סוף טוב לפרשה. נחיתת בני הזוג אוקנין בארץ/משרד החוץ, משרד החוץ

ההתרגשות הרבה ניכרה גם בקרב ילדיהם של השניים. לאחר שפגשה את אמה, אמרה בתה של נטלי כי "אין יותר משמח מזה שהם חזרו, אנחנו עדיין בהתרגשות מכל הסיטואציה ולא מאמינים שהם בבית. החיוך של לראות את אמא שוב בבית לא יורד לנו מהפנים".

"לראות את אמא בבית זה לא מובן מאליו", הוסיפה והודתה לכל מי שסייע בשחרור בני הזוג. "הם חזרו אלינו אחרי תקופה לא פשוטה בכלל, ייקח עוד הרבה זמן עד שנעכל את כל מה שקרה. קשה לנו, אנחנו בהיי מטורף מאז שהם חזרו".

הזוג אוקנין בדרך לארץ מטורקיה, 18 בנובמבר, 2021. משרד החוץ, משרד החוץ
הזוג אוקנין בדרך לארץ מטורקיה, 18 בנובמבר, 2021/משרד החוץ, משרד החוץ

"אני רוצה להודות למדינת ישראל, שהיא המדינה הכי טובה בעולם. תגידו תודה כל בוקר שאתם שייכים למדינה הזו. חשבתי שלשחרר אותם ייקח יותר זמן - והוכיחו לי שלא. עשו את מירב המאמצים. הנשיא, אנשי תקשורת, ראש הממשלה, משרד החוץ - כולם עזרו וכמובן גם עם ישראל".

לחגיגות הצטרף עורך דינם של בני הזוג, ניר יסלוביץ', שבתיאום עם משרד החוץ חזר הלילה בחשאי לישראל, מבלי לפגוש את מורדי ונטלי. "זה אחד הימים המרגשים בחיי, כולי נרגש", סיפר עם הגעתו לבית המשפחה. "מספר אנשים מצומצם יצא מהמלון בדרך לא דרך. הובהלתי כסוכן מוסד מחוץ למלון, אני תשוש".

  • עוד באותו נושא:
  • טורקיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully