וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צבי צילקר, ראש העיר המיתולוגי של אשדוד, הלך לעולמו בגיל 88

עודכן לאחרונה: 18.11.2021 / 13:59

צילקר, שהתמודד בשנים האחרונות עם מחלת הסרטן, כיהן כראש העיר אשדוד קרוב ל-33 שנה, מהתקופות הארוכות של כהונת ראש עיר בישראל. ראש העיר יחיאל לסרי ספד לו: "צבי הוא נוף תבניתה של אשדוד. אמרת צילקר, אמרת אשדוד. הוא יחסר לי ולעיר אשדוד כולה על כל תושביה"

צבי צילקר, ראש עיריית אשדוד המיתולוגי, הלך הבוקר (חמישי) לעולמו בגיל 88, לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן. צילקר נבחר לראשות העיר ב-1969 וכיהן בתפקיד שבע קדנציות. לאחר פרישתו ממועצת העיר, התמקד בכתיבת ספר על חייו שאמור היה לראות אור בקרוב.

בשנים האחרונות התמודד עם מחלת הסרטן. "יש לי פה ארון עם תרופות. זה לא מסוג הסרטנים הקלים וצריך לעבור אותו. צריך להילחם, להשיב מלחמה, אני נלחם בו", אמר בראיון העיתונאי האחרון שלו במקומון "כאן דרום" בספטמבר השנה.

צילקר נולד ב-1933 בגרמניה ועלה לישראל עם משפחתו ב-1935. הוא בעל תואר ראשון בהנדסה אזרחית ותואר שני עם התמחות במערכות תכנון מטעם הטכניון חיפה. צילקר עבד במשך מספר שנים כמהנדס במשרד השיכון וכמהנדס המועצה המקומית בית שמש, ולפני שנבחר למועצת העיר אשדוד שימש כמהנדס העיר במשך שבע שנים. ב-1969 נבחר לראשות העיר וכיהן שבע קדנציות, עם הפסקה של קדנציה אחת. בשנת 2008 הוחלף על ידי יחיאל לסרי, ונשאר לכהן במועצת העיר עד שנת 2018.

צבי צילקר מועמד לראשות עיריית אשדוד. אוגוסט 2013. יותם רונן
כיהן בתפקיד שבע קדנציות. צילקר/יותם רונן

האהדה הגדולה לצילקר ופועלו הביאה את מועצת העיר אשדוד, בצעד ייחודי, לקרוא לקריית התרבות בעיר על שמו בעודו בחיים. בקריית צבי צילקר פועלים בית הספר למוזיקה, גלריות אמנות, מרכז מונארט, המרכז לאומנויות הבמה, מוזיאון אשדוד לאמנות ובית יד לבנים.

עם דבר מותו של צילקר ירד אבל כבד על אשדוד, וסמוך לבניין העירייה הורדו הדגלים לחצי התורן. הוא הותיר אחריו אישה, חנה, שלושה ילדים, ונכדים. ארונו יוצב ברחבת בניין העירייה בין 13:00-11:00, והלווייתו תיערך בבית העלמין בעיר ב-15:00.

ראש העירייה יחיאל לסרי ספד לו: "צבי הוא נוף תבניתה של אשדוד. היה מסור כל כולו לעשייה עבורה. הוא הקדיש את חייו לעיר אשדוד. הוא אהב אותה ואשדוד אהבה אותו. הוא הפך עם השנים לשם נרדף לעיר כולה. אמרת צילקר, אמרת אשדוד. צמחתי לצדו ולמדתי המון מנסיונו, חכמתו ותבונתו, במיוחד מהיכולת הנדירה שלו לחבר בין הקצוות השונים של אוכלוסיית העיר, וגם בימים של מחלוקות ידענו למצוא את הגשר ואת המחבר לטובת העיר אשדוד האהובה על שנינו. צבי יחסר לי ולמשפחתי ולעיר אשדוד כולה ולכל תושביה. אהבתי אותו. תנחומיי בשם תושבי העיר לדורותיהם, לרעייתו חנה לילדיו ונכדיו".

אבל בעיר אשדוד על מותו של ראש העיר המיתולוגי צבי צילקר, הדגלים הורדו לחצי התורן. 18 בנובמבר 2021. עיריית אשדוד, אתר רשמי
הדגלים הורדו לחצי התורן/אתר רשמי, עיריית אשדוד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully