וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפי שלטים ומודעות לעיני כול: זה הקמפיין שיסייע לשחרור הזוג מהכלא הטורקי?

עודכן לאחרונה: 17.11.2021 / 12:12

נטלי ומורדי אוקנין, שעצורים באיסטנבול בחשד לריגול, טוענים כי העובדה שתמונותיהם הופיעו על גבי אלפי מודעות פרסומיות של אגד מוכיחה כי אינם שייכים לארגון ביון. אתמול, ערער עורך דינם על ההחלטה להאריך את מעצרם

בוידאו: סרטון הפרסומת לאגד שבו השתתפה נטלי אוקנין/צילום: אגד

תמונות של נטלי ומורדי אוקנין על גבי אלפי אוטובוסים ומודעות פרסומיות ברחבי הרשת - כך נראה הקמפיין של אגד, המעסיק של זוג הישראלים שעצור בטורקיה, שלטענתם עשוי לסייע לשחרורם. מטרת הקמפיין המקורי שעלה לאוויר ב-2018, בו הופיע הזוג, הייתה עידוד גיוס נהגי אוטובוס לאגד. על אחת המודעות נכתב: "מאז שאבא התחיל לעבוד באגד אנחנו מטיילים כל סופ"ש".

יו"ר ועד עובדי אגד קובי ואחניש סיפר הבוקר בתכנית של גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM כי "אגד" שילמה עד כה את שכרו של עורך הדין ניר יסלוביץ', המייצג את בני הזוג בטורקיה, ויסלוביץ' אישר לוואלה! את הדברים. ואחניש סיפר כי בנוסף עובדי החברה התגייסו לסייע למשפחה.

לאחר פגישתו עם נטלי אוקנין, סיפר יסלוביץ' כי היא תמהה על המעצר ואמרה: "הם יודעים שאני נהגת אוטובוס? נראה להם שמרגלת משתתפת בפרסומת של אגד?", אמרה. עורך הדין ערער על החלטת בית המשפט לעצור אותם עד לפתיחת המשפט בעניינם וכינה את נטלי "לביאה אמיתית". הוא צופה כי ההחלטה תנתן להם בתוך 10-7 ימים.

הוא הוסיף כי המפגש התקיים דרך חלון זכוכית, וכי היא מוחזקת בתא לבד בכלא לא גדול. לדבריו, אוקנין דוברת טורקית ואנגלית, והיא סיפרה שיחס הסוהרות הוגן.

נטלי ומורדי אוקנין במסע פרסום לעידוד גיוס נהגי אוטובוס לאגד. אגד, אתר רשמי
"הם יודעים?". נטלי ומורדי אוקנין על גבי שלט של אגד/אתר רשמי, אגד
נטלי אוקנין במסע פרסום לעידוד גיוס נהגי אוטובוס לאגד. אגד, אתר רשמי
תמונה של נטלי אוקנין על גבי שלט של אגד, 2018/אתר רשמי, אגד

קודם לכן, ביקרו דיפלומטים ישראלים את בני הזוג בכלאם. את נטלי אוקנין ביקר הקונסול באיסטנבול, רונן לוי, ואת מורדי אוקנין ביקר הקונסול הכללי, אודי איטם. כמו כן, הדיפלומטים נפגשו עם רשויות בתי הכלא במדינה על מנת להבטיח כי בני הזוג יקבלו תנאים נאותים וראויים.

בני הזוג אוקנין מוחזקים בבית הסוהר מלטפה הממוקם כ-20 ק"מ ממרכז איסטנבול, מתחם כליאה עצום בצד האסיאתי של טורקיה. השניים מוחזקים בשני אגפים שונים של המתחם. גם העצור הטורקי, איסאן א', כלוא באותו המתקן בחשד לריגול.

נטלי ומורדי אוקנין במסע פרסום לעידוד גיוס נהגי אוטובוס לאגד. אגד, אתר רשמי
נטלי ומורדי אוקנין במודעה פרסומית של אגד, 2018/אתר רשמי, אגד

בני הזוג נעצרו בשבוע שעבר על ידי הזרוע ללוחמה בטרור באיסטנבול לאחר שצילמו תמונות וסרטונים של מעונו של ארדואן. לפי התקשורת המקומית, בני הזוג סימנו את תמונת מגוריו של הנשיא, צילמו אותו בתקריב, ציינו את המרחק אליו, רשמו אודותיו מידע טכני ושלחו לקבוצת המשפחה בוואטסאפ.

בית המשפט החליט להאריך את מעצרם ב-20 יום, על פי דיווחים בחשד ל"ריגול פוליטי או צבאי". בנט, לפיד והנשיא יצחק הרצוג הבהירו כי לבני הזוג אין קשר לסוכנות כלשהי של המדינה.

  • עוד באותו נושא:
  • טורקיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully