וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נציגי משרד החוץ נפגשו עם העצורים בטורקיה: "דואגים שיקבלו תנאים ראויים"

עודכן לאחרונה: 17.11.2021 / 1:48

במסגרת הביקורים הועברו לשניים בגדים וציוד נוסף. זו הפעם הראשונה שנציגי המדינה פוגשים את השניים, שנעצרו בשבוע שעבר. שר החוץ לפיד עדכן את בני המשפחה בפרטי הפגישות. משפחת העצורים: "בטוחים שהם יחזרו הביתה במהרה"

בווידאו: סרטון של הזוג אוקנין לפני המעצר בטורקיה/תמונות גולשים

משרד החוץ עדכן הערב (שלישי) כי נציגים קונסולורים של מדינת ישראל ביקרו את בני הזוג אוקנין העצורים בטורקיה בחשד לריגול לאחר שנטען כי צילמו את מגורי הנשיא ארדואן. לפי ההודעה, הביקורים היו ארוכים, ובמסגרתם הועברו לשניים בגדים וציוד נוסף. זו הפעם הראשונה שנציגי המדינה פוגשים את השניים, שנעצרו בשבוע שעבר.

משפחת העצורים הגיבה לביקורי משרד החוץ ולדברי השר הטורקי קודם לכן ומסרה כי היא "סמוכה ובטוחה שהסיפור ההזוי הזה ייגמר במהרה, ושמורדי ונטלי יחזרו הביתה. אנחנו מודים לשר החוץ ולקונסולים בטורקיה שדאגו היום לשיפור תנאי מעצרם, ומצפים לבשורות טובות בקרוב".

בני הזוג אוקנין מוחזקים בבית הסוהר מלטפה הממוקם כ-20 ק"מ ממרכז איסטנבול, מתחם כליאה עצום בצד האסיאתי של טורקיה. השניים מוחזקים בשני אגפים שונים של המתחם. גם העצור הטורקי, איסאן א', כלוא באותו המתקן בחשד לריגול.

הקונסול באיסטנבול רונן לוי הוא זה שביקר את נטלי אוקנין, והקונסול הכללי אודי איטם ביקר את בן זוגה מורדי. שני הדיפלומטים נועדו גם עם הנהלות הכלא וביקשו "להבטיח כי בני הזוג יקבלו תנאים נאותים וראויים". לפי ההודעה, משפחת אוקנין עודכנה בפרטים על ידי שר החוץ, יאיר לפיד.

בני הזוג נעצרו בשבוע שעבר על ידי הזרוע ללוחמה בטרור באיסטנבול לאחר שצילמו תמונות וסרטונים של מעונו של ארדואן. לפי התקשורת המקומית, בני הזוג סימנו את תמונת מגוריו של הנשיא, צילמו אותו בתקריב, ציינו את המרחק אליו, רשמו אודותיו מידע טכני ושלחו לקבוצת המשפחה בוואטסאפ.

בית המשפט החליט להאריך את מעצרם ב-20 יום, על פי דיווחים בחשד ל"ריגול פוליטי או צבאי". בנט, לפיד והנשיא יצחק הרצוג הבהירו כי לבני הזוג אין קשר לסוכנות כלשהי של המדינה.

נטלי ומורדי אוקנין, זוג הישראלים שנעצר בטורקיה. אגד
נטלי ומורדי אוקנין/אגד

שר הפנים הטורקי סולימאן סוילו אמר מוקדם יותר כי שני הישראלים "התמקדו במגורי ארדואן וסימנו אותו" בצילומיהם. מדובר בהתייחסות ראשונה של גורם טורקי רשמי למעצר בני הזוג אוקנין.

לדברי סוילו, משרד התובע מעריך כי הם ביצעו פשע של ריגול צבאי ומדיני, אבל בית המשפט יקבל את ההחלטה בנושא בעתיד.

אתמול ביקר עורך הדין הישראלי של בני הזוג, ניר יסלוביץ', את מורדי אוקנין בכלא, ובהמשך צפוי להיפגש עם רעייתו נטלי.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully