וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנה אחרי המלחמה: קרבות חדשים בין ארמניה לאזרבייג'ן, רוסיה תיווכה להפסקת אש

שתי המדינות האשימו אחת את השניה בפרובוקציות בגבול, שהובילו ללחימה הקשה ביותר מאז תום המלחמה לפני שנה. מוסקבה, שלה יחסים קרובים עם שתיהן, סייעה להרגעת הרוחות

חיילי ארמני, במהלך שיגור ארטילרי במסגרת הקרבות העזים בין אזרבייג'ן לארמניה בגבול נגורנו קרבאך 1 באוקטובר 2020. רויטרס
חייל ארמני מפגיז כוחות אזריים במהלך המלחמה סביב נגורנו-קרבאך, בשנה שעברה/רויטרס

ארמניה ואזרבייג'ן הסכימו אמש (שלישי) להפסקת אש בגבולן לאחר הלחימה הקשה ביותר ביניהן מאז תום המלחמה לפני שנה, זאת לאחר מאמצי תיווך של רוסיה.

ארמניה ביקשה ממוסקבה להגן עליה בעקבות העימותים, שבהם לפי גורמים רשמיים נהרגו 15 חיילים ו-12 נפלו בשבי האזרי. בנוסף לכך, משרד ההגנה של ארמניה ציין כי הצבא איבד שני מוצבים בגבול. "בהתאם להסכם בתיווך רוסיה, הופסקה האש בגזרה המזרחית של הגבול הארמני-אזרי, והמצב יציב יחסית", נמסר ממשרד ההגנה של ארמניה.

משרד ההגנה של אזרבייג'ן אמר שהוא הגיב ל"פרובוקציות" רחבות היקף לאחר שהכוחות הארמניים הפגיזו עמדות של הצבא האזרי, וכי המבצע שלו הצליח.

מוקדם יותר אתמול, נשיא רוסיה ולדימיר פוטין וראש ממשלת ארמניה ניקול פאשיניאן שוחחו בטלפון על המצב בגבול. בנוסף לכך, שר ההגנה של רוסיה, סרגיי שויגו, שוחח בטלפון עם שרי ההגנה הארמנים והאזריים.

משרד החוץ של צרפת אמר כי פריז מודאגת מאוד מהמצב וקוראת לשתי המדינות לכבד את הפסקת האש, שהושגה לאחר מלחמה בת 44 ימים בין צבא אזרבייג'ן לבין כוחות בדלניים ארמניים במובלעת נגורנו-קרבאך, שבה נהרגו לפחות 6,500 בני אדם.

הסכסוך הסתיים לאחר שרוסיה, שיש לה בסיס צבאי בארמניה, תיווכה בין הצדדים ופרסה כמעט 2,000 כוחות שלום באזור. טורקיה לקחה את הצד של אזרבייג'ן, שהחזירה לעצמה שטחים שאיבדה במלחמה קודמת בתחילת שנות ה-90.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully