וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרקליט הישראלים ערער על הארכת מעצרם בטורקיה: "ביקרתי את נטלי - פגשתי לביאה"

בתום הפגישה עמה, שארכה כשלוש שעות, סיפר עו"ד יסלוביץ' שהאישה שאלה אותו לשלום ילדיה, והוסיפה: "נראה להם שמרגלת תשתתף בפרסומת לאגד?". עוד אמר עורך הדין כי "היא זו שחיזקה אותי". החלטת בית המשפט בנוגע לערעור צפויה להתקבל תוך 10-7 ימים

בווידאו: פרקליט הישראלים לאחר הערער על הארכת מעצרם/צילום: יואב איתיאל

זוג הישראלים אוקנין העצורים בטורקיה ערערו היום (שלישי) על החלטת בית המשפט לעצור אותם עד לפתיחת המשפט בעניינם. בתום הפגישה בין נטלי אוקנין ועורך דינה ניר יסלוביץ, אמר עליה שהיא "לביאה אמיתית", וסיפר כי שאלתה הראשונה היתה על ילדיה. יסלוביץ' צופה כי ההחלטה תנתן להם בתוך 10-7 ימים.

יסלוביץ סיפר כי אוקנין תמהה על המעצר. "הם יודעים שאני נהגת אוטובוס? נראה להם שמרגלת משתתפת בפרסומת של אגד?", אמרה. "היא זו שהבהירה לי מה שאני יודע היטב, ואני פשוט מרגיש תחושה מדהימה שנפלה בידי הזכות לייצג אשה שאני מגדיר אותה כלביאה", סיפר עליה יסלוביץ. "היא אמרה לי 'ניר, מה שאתה עושה פה זו פשוט שליחות'".

הוא הוסיף כי המפגש התקיים דרך חלון זכוכית, וכי היא מוחזקתת בתא לבד בכלא לא גדול. לדבריו, אוקנין דוברת טורקית ואנגלית, והיא סיפרה שיחס הסוהרות הוגן.

בוידאו: סרטון הפרסומת לאגד שבו השתתפה נטלי אוקנין/צילום: אגד

יסלוביץ' בחר שלא להתייחס לאמירתו של שר הפנים הטורקי סולימאן סוילו בקשר לפרשה. "אני בהיותי עורך דין, מתייחס לעבודתי המשפטית, הא ותו לא", אמר. מוקדם יותר היום אמר השר הטורקי כי שני הישראלים שנעצרו באיסטנבול "התמקדו במגורי ארדואן וסימנו אותו" בצילומיהם. אמירתו זו היא ההתייחסות הראשונה של גורם טורקי רשמי למעצר בני הזוג.

מורדי ונטלי אוקנין. מתוך פייסבוק, אתר רשמי
ערערו על מעצרם. מורדי ונטלי אוקנין/אתר רשמי, מתוך פייסבוק

קודם לכן, ביקרו דיפלומטים ישראלים את בני הזוג בכלאם. את נטלי אוקנין ביקר הקונסול באיסטנבול, רונן לוי, ואת מורדי אוקנין ביקר הקונסול הכללי, אודי איטם. כמו כן, הדיפלומטים נפגשו עם רשויות בתי הכלא במדינה על מנת להבטיח כי בני הזוג יקבלו תנאים נאותים וראויים.

בני הזוג אוקנין מוחזקים בבית הסוהר מלטפה הממוקם כ-20 ק"מ ממרכז איסטנבול, מתחם כליאה עצום בצד האסיאתי של טורקיה. השניים מוחזקים בשני אגפים שונים של המתחם. גם העצור הטורקי, איסאן א', כלוא באותו המתקן בחשד לריגול.

בני הזוג נעצרו בשבוע שעבר על ידי הזרוע ללוחמה בטרור באיסטנבול לאחר שצילמו תמונות וסרטונים של מעונו של ארדואן. לפי התקשורת המקומית, בני הזוג סימנו את תמונת מגוריו של הנשיא, צילמו אותו בתקריב, ציינו את המרחק אליו, רשמו אודותיו מידע טכני ושלחו לקבוצת המשפחה בוואטסאפ.

בית המשפט החליט להאריך את מעצרם ב-20 יום, על פי דיווחים בחשד ל"ריגול פוליטי או צבאי". בנט, לפיד והנשיא יצחק הרצוג הבהירו כי לבני הזוג אין קשר לסוכנות כלשהי של המדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully