וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכירים במשרד החוץ והביטחון: התנהלות בנט כלפי השליח האמריקני לאיראן הייתה שגויה

עודכן לאחרונה: 16.11.2021 / 21:21

הבכירים ציינו כי הפגישות של לפיד וגנץ עם רוב מאלי היו מצוינות ובדיעבד גם רה"מ היה צריך לפגוש אותו. הם הוסיפו כי התדרוכים מצד לשכת בנט נגד השליח היו מיותרים ואף הזכירו התנהלות מתקופת נתניהו. "בניגוד למה שחלק מהאנשים אולי חושבים מאלי לא חי בלה-לה-לנד", אמרו

בווידאו: עיקרי נאום רה"מ בנט בעצרת הכללית של האו"ם/צילום: רויטרס ולע"מ

בכירים במשרד החוץ ובמשרד הביטחון אומרים כי התנהלותו של ראש הממשלה נפתלי בנט בביקורו בישראל של השליח האמריקני לנושא איראן רוב מאלי, וטוענים כי הייתה שגויה ומיותרת. מאלי הגיע לישראל בתחילת השבוע לביקור ראשון בישראל מאז הקמת הממשלה החדשה וכשבועיים לפני חידוש שיחות הגרעין עם איראן בווינה.

לקראת הגעת מאלי פנתה השגרירות האמריקנית למשרד החוץ ולמשרד הביטחון וביקשה לקבוע פגישה עם יאיר לפיד ועם בני גנץ. בלשכת שר הביטחון גנץ נתנו מיד תשובה חיובית, ואילו במשרד החוץ ההתנהלות הייתה שונה. בכירים במשרד החוץ וכן גורמים בלשכת ראש הממשלה המליצו ללפיד לא להיפגש עם מאלי.

מקור שמעורה בפרטים ציין כי בתחילה נתנו גורמים במשרד החוץ לאמריקנים תשובה שלילית לגבי הפגישה בין מאלי ללפיד, ונימקו זאת בכך שהדבר לא תואם את "הפרוטוקול הדיפלומטי". אלא שבהמשך, אחרי שבמשרד החוץ הבינו שגנץ ייפגש עם מאלי, ואחרי התייעצויות נוספות שקיים לפיד, הוחלט לקיים את הפגישה.

"היו כאלה שאמרו לי שאני לא צריך להיפגש איתך אבל אני אמרתי להם שאני כן הולך להיפגש איתך כי זה חשוב", אמר לפיד לשליח האמריקני לפי מקור שמעורה בתכני הפגישה.

רוברט מאלי, שליחו של אובמה למזרח התיכון. GettyImages
בלשכת בנט תדרכו את ראש הממשלה שלא להיפגש עימו. מאלי/GettyImages

השליח האמריקני לא ביקש פגישה עם ראש הממשלה נפתלי בנט, אולם לקראת הגעתו לישראל תדרכו גורמים בלשכת ראש הממשלה כמה עיתונאים כי בנט לא ייפגש עם מאלי "כדי לא לתת לגיטימציה למדיניות שהוא מנסה לקדם". היועץ לביטחון לאומי בלשכת ראש הממשלה איל חולתא וראש המוסד דדי ברנע כן פגשו את מאלי.

בכירים במשרד החוץ ובמשרד הביטחון אמרו שהפגישות עם מאלי היו מצוינות וכי בדיעבד בנט היה צריך לפגוש את השליח האמריקני. "הוא בא להקשיב וחשוב ששר החוץ נפגש איתו", אמר בכיר במשרד החוץ. בכיר במשרד הביטחון ציין כי בפגישה עם השליח האמריקני גנץ גילה כי עמדתו של השליח האמריקני לגבי איראן מפוכחת ומציאותית. "הוא ממש לא חי בלה-לה-לנד כמו שאולי חלק מהאנשים חושבים", אמר בכיר במשרד הביטחון.

בכירים במשרד החוץ ובמשרד הביטחון אמרו כי הם סבורים שהתדרוכים שיצאו מלשכת ראש הממשלה נגד מאלי לקראת הגעתו לישראל היו מיותרים ולא תרמו דבר והיו מנוגדים לכוונה לנהל שיח שקט עם הממשל האמריקני בנושא איראן. אחד הבכירים אף ציין כי ההתנהלות מצד לשכת בנט בכל הנוגע לביקור מאלי הזכירה התנהלות מתקופת נתניהו שאליה אין כל רצון לחזור.

מלשכת שר הביטחון גנץ נמסר בתגובה: "שר הביטחון וראש הממשלה עובדים בתיאום הדוק בנושאים הביטחוניים, לרבות הנושא האיראני. טרם הפגישה של שר הביטחון עם מאלי, והפגישות של ראש הממשלה ושר הביטחון עם שגרירת ארה"ב באו"ם, הם שוחחו ביניהם ותיאמו מסרים. ככל הידוע לנו לא הייתה אמורה להיות פגישה של ראש הממשלה עם מאלי והידיעה על ביקורת של גורמים במשרד הביטחון על אי קיום פגישה כזו אינה על דעתו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully