וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפלסטינים: תוכנת הריגול של NSO אותרה בטלפונים של 3 בכירים

עודכן לאחרונה: 11.11.2021 / 16:37

משרד החוץ ברמאללה האשים את ישראל בשימוש ב"פגסוס" כדי לרגל אחרי הבכירים. לפי מקור פלסטיני, הם היו אחראים על סוגיית התביעה נגד ישראל בבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג. בישראל טרם הגיבו לטענות, המגיעות אחרי שהתוכנה נמצאה ב-6 טלפונים של פעילים פלסטינים

בווידאו: משרדי חברת הסייבר הישראלית NSO/צילום: רויטרס
סניף של חברת קבוצת NSO ליד היישוב ספיר, 24 באוגוסט 2021.. AP
החברה הולכת ומסתבכת. סניף של NSO ליד היישוב ספיר/AP

משרד החוץ ברשות הפלסטינית אמר היום (חמישי) כי תוכנות הריגול של חברת הסייבר הישראלית NSO אותרה בטלפונים של שלושה פלסטינים בכירים, והאשים את ישראל בשימוש בתוכנת "פגסוס" כדי לצותת להם. הודעת משרד החוץ של הרשות הפלסטינית האשימה את ישראל בפריצה, וכינתה אותה "הפרה בוטה ובלתי מוסרית של החוק הבינלאומי". היא קראה לחרם בינלאומי על כל הצדדים המעורבים.

זאת הפעם הראשונה בה גורמים רשמיים פלסטינים מאשימים את ישראל בשימוש בתוכנה של NSO כדי לרגל אחריהם, וההודעה מגיעה ימים אחרי שדווח על איתור התוכנה בטלפונים של שישה פעילים פלסטינים. מקור פלסטיני אמר לוואלה! כי שלושת הבכירים שהטלפונים שלהם נפרצו היה אחראים על סוגיית התביעה נגד ישראל בבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג. בישראל טרם הגיבו לההאשמות הפלסטיניות.

אחמד אל-דיק, יועץ משרד החוץ הפלסטיני לנושאים פוליטיים, אמר כי "מכון פלסטיני מקצועי" בחן כמה טלפונים וזיהה את תוכנת "פגסוס" בשלושה מהם. "אנחנו בטוחים ב-100% ששלושת הטלפונים האלה נפרצו", אמר אל-דיק. "הם היו שייכים לגורמים בכירים".

NSO נמצאת במשבר חמור, והיום נודע כי בוטל מינויו של המנכ"ל הנכנס בעקבות ההאשמותיה של ארצות הברית כי תכנות הריגול שלה שימשה משטרים רודניים ברחבי העולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully