וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תורידו אותה מהזום": מתנגדת לחיסונים עלתה לדיון בכנסת ותקפה את אלרעי פרייס

עודכן לאחרונה: 16.11.2021 / 13:14

האשה, שהזדהתה כחברה בוועד הורים, הטיחה האשמות שקריות בראש שירותי בריאות הציבור. בעקבות הדברים הורתה יו"ר הוועדה להוריד אותה מהזום בדיון, ובהמשך התברר כי האישה כלל לא הייתה אמורה להופיע בדיון. הורוביץ: "הבא שיפיץ בדיות נגד אנשי המשרד - נפעל מולו בכל הכוח"

הבלאגן בועדת הבריאות/ערוץ הכנסת

מהומה נרשמה היום (שלישי) בדיון ועדת הבריאות בכנסת, לאחר שאחת הדוברות שהשתתפה בדיון דרך הזום, המתנגדת לחיסונים, הטיחה בראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי פרייס, האשמות שקריות. הדיון עסק במתן חיסוני הקורונה לילדים בגילאי 11-5.

הדוברת, שהזדהתה כחברה בוועד ההורים, טענה כביכול כי ד"ר אלרעי פרייס עובדת עבור חברת התרופות ויצרנית חיסוני הקורונה פייזר - דברים שאינם נכונים. בעקבות הדברים הורתה יו"ר הוועדה, ח"כ עידית סילמן (ימינה), להוריד אותה מהזום בדיון, ובהמשך התברר כי האישה כלל לא הייתה אמורה להופיע בדיון המדובר.

"לא אאפשר להכפיש או להביא האשמות חסרות בסיס כלפי עובדי ציבור והנהלת הוועדה", אמרה יו"ר הוועדה סילמן. "אין פה עניינים פוליטיים. זו ועדה שנועדה להגן על בריאות הציבור. הזמנו לכאן את הצט"ם, את ד"ר שרון אלרעי פרייס וגורמים שונים ומגוונים, יהיו כאן עוד דיונים ארוכים וכולם יישמעו. אני לא מוכנה לשמוע את הדברים האלה. לא אתן לומר שד"ר שרון אלרעי פרייס עובדת אצל פייזר. יש גבול לכל תעלול".

זו אינה הפעם הראשונה שאלרעי-פרייס מותקפת סביב עבודתה. בסוף החודש שעבר המשטרה החליטה להצמיד לאלרעי פרייס אבטחה, בשל איומים שספגה לאחרונה על חייה בעקבות העמדה שהיא מובילה בעניין החיסונים נגד קורונה וההגבלות על האוכלוסייה. רמת האיום על פרייס דורגה 6 מתוך 6 ובנוסף לאבטחה הצמודה המשטרה עורכת סיורים מסביב לביתה. בתקרית אחרת שאירעה בחודש אוגוסט, אחד המשתתפים דרך הזום בדיון של וועדת החוקה נשמע מסנן "בת זונה" במהלך דבריה של ד"ר אלרעי פרייס. זהות הדובר לא אותרה.

ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי פרייס 09 בנובמבר 2021. אבשלום ששוני, פלאש 90
האשמות שקריות. ד"ר אלרעי פרייס/פלאש 90, אבשלום ששוני

שר הבריאות ניצן הורוביץ גינה את הדברים בחריפות. "‏הבא שיפיץ בדיות ותאוריות קונספירציה הזויות על ד"ר אלרעי-פרייס, או על כל אחד מאנשי המקצוע במשרדי, ימצא אותנו פועלים נגדו בכל האמצעים החוקיים העומדים לרשותנו", אמר. "מספיק. האנשים האלו נותנים את הנשמה לשמור על הבריאות של כולנו. חפשו מקום אחר לשקרים שלכם, או אולי - תתחילו ללמוד את העובדות".

עוד בוואלה!

שרון אלרועי פרייס שוב תחת מתקפה. הפעם בכנסת

לכתבה המלאה

"הפרוטוקל יתפרסם בעוד כמה ימים"

הדיון החל בהצגת עובדות על תופעות הלוואי של החיסון ומספר הילדים שחלו בקורונה בישראל. ד"ר אלרועי פרייס, ראש שירותי בריאות הציבור, אמרה בתחילת הדיון כי יותר מ-500 אלף ילדים עד גיל 18 חלו בקורונה, מתוכם 11 שמתו מהמחלה - כולם עם מחלות רקע. "מדלקת ה-PIMS מתו שני ילדים בריאים לחלוטין אחרי שהמחלה אצלם הייתה א-סימפטומטית ולאחר מכן הייתה אצלם קריסת מערכות, ולכן חשוב לחסן", הוסיפה.

אף שכבר נאמר בכמה הזדמנויות כי לא יכריחו הורים לחסן את ילדיהם, מספר חברי כנסת שבו ושאלו האם תהיה כפייה. יו"ר הצוות טיפול במגפות משרד הבריאות ד"ר בועז לב, אמר כי "הילדים הם שאינם מחוסנים היום, ולכן למעלה מ-60 אחוזים מהנפגעים היומיים כרגע הם בגילאים האלה. הורה שרוצה לחסן את הילד יוכל לעשות זאת, ולהיפך. אנחנו מכבדים את הזכות של ההורים להחליט".

73 מתוך 75 חברי מוות המומחים המליץ לתת לילדים בגילאי 11-5 את החיסון המותאם. לשאלת ח"כ איתמר בן גביר (הציונות הדתית) על זהות שני המתנגדים, ד"ר לב מסר כי הוא אינו יודע בעצמו מי הם, וכי הדברים יתבררו כשפרוטוקול הדיון יתפרסם. "הפרוטוקול יצא בעוד כמה ימים וכולנו נדע מי הם".

ד"ר אלרעי פרייס הוסיפה כי "המטרה שלנו היא להראות את הנתונים בצורה הכי שקופה וגלויה לציבור ההורים כדי להגיד: אלה הסיכונים מהמחלה ואלה הסיכונים מהחיסון, ועכשיו כל הורה צריך לעשות את הבחירה שלו. יש קושי עם המחשבה שהמחלה הזאת היא לא מחלה משמעותית והיא לא מחלה של ילדים. זה לא נכון, הראנו נתונים, ילדים חולים, יכולים לחלות קשה ולחלות בתופעות אחר כך. בסוף ההורה יצטרך לקבל את ההחלטה שלו".

גם היא הבהירה כי "בישראל אין שום ניסיון לכפות חיסונים. יש מדינות שבהן התו הירוק תקף למחוסנים בלבד. אצלנו תמיד יש אפשרות להציג בדיקה. אנחנו לא רוצים שאנשים יתחסנו מתוך הכרח".

ח"כ לשעבר משה פייגלין תקף גם הוא את ד"ר אלרעי-פרייס. "אני לא מאמין למילה שיוצאת לך מפה", טען, והאשים כי "להגיד שאין כפייה זה לעג לרש, אנשים איבדו את העבודה שלהם בגלל התו הירוק. כפייה זה לא רק מקל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully