וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבוכה בכנסת: האם אחד המשתתפים בדיון קילל את ראש שירותי בריאות הציבור?

עודכן לאחרונה: 9.8.2021 / 18:55

במהלך דברים שנשאה ד"ר שרון אלרעי פרייס בוועדת חוקה, נשמע אחד המשתתפים אומר דרך הזום "בת זונה". זהות האדם שקילל לא התבררה. גורמים בוועדה: "לא ברור בכלל שהדברים כוונו אליה, ייתכן שהדובר השאיר את המיקרופון פתוח, ואמר את הדברים ללא קשר לד"ר פרייס"

בווידאו: הקללה "בת זונה" נשמעה בזמן שד"ר אלרעי פרייס דיברה בוועדת חוקה בכנסת/צילום: ערוץ כנסת

במהלך דיון על התו הירוק המורחב שנערך הבוקר (שני) בוועדת חוקה נשמע אחד המשתתפים בזום מקלל בזמן שראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי פרייס, נשאה דברים, ואומר "בת זונה". עם זאת, לפי גורמים בוועדה, "לא ברור בכלל שהדברים כוונו אליה, ייתכן והדובר, שאיננו יודעים את זהותו, השאיר את המיקרופון פתוח, ואמר את הדברים ללא קשר לד"ר פרייס".

יו"ר ועדת חוקה, ח"כ גלעד קריב, הגיב לדברים ואמר כי "לא נאפשר בוועדה כל פגיעה בכבודם של עובדות ועובדי הציבור. משנשמע הגידוף במהלך הדיון, מבלי שהיה בידינו לאתר את הדובר, ומבלי שניתן היה לדעת כלפי מי כוונה האמירה - הוריתי לוודא שכל הדוברים המשתתפים בזום מושתקים מידית".

בסיום הדיון התייחס קריב למקרה: "בחלק האחרון של הישיבה נשמע דרך מערכת הזום גידוף מכוער שאנחנו לא יודעים מי אמר ולכיוון מי נאמר, מכיוון שלא ראינו את האומר. כדי להסיר כל ספק ברגע שנשמע הגידוף הזה נתנו הוראה להשתיק את כל הדוברים בזום באופן מידי. מובן מאליו שלא נסבול שפה גסה בוועדה באופן כללי ובוודאי לא על ידי אורחים ככל שאמירה כזו או אחרת הופנתה כלפי מישהו שהיה כאן בדיון. אנחנו משמיעים פעם אחר פעם בכל ישיבותינו את הערכה הגדולה מאוד שלנו למקצועיות ולמסירות של כל מי שבא אלינו ומייצג משרדי ממשלה או כל מגזר אחר. אנחנו כמובן נבדוק אם נוכל לדעת במי מדובר, וכמובן דרכו לישיבות הוועדה ואולי בכלל לבית הזה תיחסם".

ועדת החוקה | שרון אלרעי פרייס
במהלך דיון על  התו הירוק ובהגבלת היציאה מישראל בכנסת 9 באוגוסט 2021. נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
"לא ברור שהדברים כוונו אליה", ד"ר אלרעי פרייס בדיון בכנסת, היום/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

למרות שגם לדברי יו"ר הוועדה קריב, לא ידוע למי כוונה הקללה, התייחס שר הבריאות ניצן הורוביץ לכך שהדברים כוונו כלפי ראש שירותי בריאות הציבור. "‏יחד עם ‎גלעד קריב, פניתי עכשיו ליו"ר הכנסת ולקצין הכנסת כדי לבדוק מי קילל את ד"ר שרון אלרעי-פרייס בוועדת החוקה היום, ולנקוט נגדו בצעדים - ומיד. אם מישהו חושב שהוא ידבר ככה לעובדי הציבור המסורים במשרד הבריאות, ושנעבור על כך בשתיקה - הוא טועה." גם יו"ר הכנסת מיקי לוי גינה את "האמירה הירודה והמקוממת הזו. אין מקום לקללות ולשיח כזה בכנסת. אורה לבדוק מי אמר את הדברים ולפעול בהתאם".

בתום בדיקה של קצין הכנסת, יוסף גריף, עם אנשי המקצוע במשכן, עולה כי לא ניתן לדעת מיהו האדם, מבין 77 משתתפי הדיון בוועדת החוקה, אשר קילל ברקע דבריה של הד"ר אלרעי-פרייס וכן האם הדברים נאמרו כחלק מהדיון בכלל. יו"ר הכנסת לוי, שעודכן באשר לממצאי הבדיקה הדגיש כי "בכל מקרה בו תימצא בעתיד הוכחה להתבטאות מסוג זו מצד מוזמני הדיונים בוועדות, האירוע יטופל בחומרה".

לפני כשבועיים, כזכור, ספגה אלרעי פרייס אמירות קשות ותלונות על התנהלותה. בחדשות 13 פורסם כי בכירים בקבינט הקורונה אמרו כי אלרעי פרייס "מתנהגת כמו מטורללת. היא תמיד צורחת, וכשמבקשים ממנה לספק נתונים - היא מגמגמת ומתחמקת. אין נתונים מאחורי ההיסטריה שלה". הדברים נאמרו לאחר שפרייס התנגדה לדרישת משרד החינוך לקצר את ימי הבידוד ל-48 שעות.

בעקבות הדברים, יצאו ראש הממשלה, שורת פוליטקאים ובכירים במשרד הבריאות להגנת ראש שירותי בריאות הציבור. "אלרעי פרייס היא משרתת ציבור מסורה ומקצועית, שעובדת לילות כימים למען בריאותם של אזרחי ישראל", אמר בנט. "היא פועלת בענייניות ובאחריות, ומסייעת לנו להוביל את ההתמודדות עם המגפה. לשרון יש גיבוי מלא לפעילותה. המתקפה האישית נגדה אינה ראויה ואינה מקובלת".

עוד בוואלה!

בנט דן בהאצת מבצע החיסונים; אלרעי פרייס בכנסת: להחזיר את התו הסגול

לכתבה המלאה

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, הצטרף לדבריו של בנט. "לאחרונה שרון אלרעי פרייס נתונה להשמצות קשות וזדוניות", אמר, "אני מגנה את זה בכל תוקף. היא מנהיגה שלא מפחדת להגיד את דעתה מול מקבלי ההחלטות ואני מחזק אותה".

שר הבריאות ניצן הורוביץ כתב בטוויטר שלו כי "המתקפה האישית על ד"ר אלרעי פרייס היא לא רק שקרית, אלא פשוט מגעילה. אני שמח שגם ראש הממשלה הבהיר בצורה ברורה: שרון היא משרתת ציבור מצטיינת, שעובדת לילות כימים למען הבריאות של כולנו. היא מקבלת את מלוא הגיבוי ממני וממשרד הבריאות, וכך ימשך. ואגב, על גבר לא היו מדברים ככה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully