וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל משרד הבריאות אישר לחסן ילדים בני 11-5 נגד קורונה

עודכן לאחרונה: 14.11.2021 / 21:00

פרופ' אש הסביר כי רוב גורף מחברי הוועדה סברו שהחיסון אכן בטוח. הנתונים מהמחקר הקליני המבוקר שהציגה חברת פייזר מצביעים על יעילות של 91% במניעת מחלה בילדים בגילי 11-5. החיסונים צפויים להגיע בסוף השבוע הקרוב, והמבצע יחל בתחילת השבוע הבא

בווידאו: בנט קורא לחסן ילדים לקורונה/צילום: רוני כנפו

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, אישר הערב (ראשון) לחסן ילדים בגילאי 11-5 בחיסון נגד נגיף הקורונה, בהתאם להמלצת הצט"ם והצוות המייעץ לחיסוני קורונה.

אש פירט כי רוב גורף מחברי הוועדה סברו שהחיסון אכן בטוח. נתוני היעילות שהציגה חברת פייזר מצביעים על יעילות של 91% במניעת מחלה בילדים בגילאי 11-5 במחקר קליני מבוקר, ומרבית המומחים סברו שמידת התועלת במתן החיסון בגילאים אלה עולה על הסיכון הכרוך בו.

החיסונים צפויים להגיע בסוף השבוע הקרוב, ומבצע החיסונים יחל בתחילת השבוע הבא.

ילד בן 11 מקבל מנה ראשונה של חיסון נגד קורונה בוושינגטון, ארה"ב. Ted S. Warren, AP
מבצע החיסונים יחל בתחילת השבוע הבא/AP, Ted S. Warren

משרד הבריאות פרסם הבוקר את סיכום הדיון האחרון בנוגע לחיסון ילדים. "לדעת רוב חברי הוועדות, מהנתונים שהציגו חברת פייזר, רופאי בריאות הציבור ואיגוד רופאי הילדים, החיסון של חברת פייזר הינו בעל פרופיל בטיחות טוב: מרבית תופעות הלוואי של החיסון הינן קלות וחולפות תוך פרק זמן קצר", נכתב.

עם זאת, מיעוט חברי הוועדות ציין שלדעתם לחיסון "שיעור ריאקטוגניות גדול יחסית לחיסונים אחרים - חום, כאבי שרירים, חולשה כללית, תופעות באתר ההזרקה וכו' - ולאור היקף הילדים שעתידים להתחסן יש סבירות להיקף משמעותי של תופעות לוואי בעקבות החיסון".

ראש הממשלה נפתלי בנט קרא בפתח ישיבת הממשלה להורים "לשמור על הילדים ולחסן אותם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully