וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מומחי משרד הבריאות אישרו את החיסון נגד קורונה לילדים בני 11-5

עודכן לאחרונה: 10.11.2021 / 22:06

בתום דיון בדלתיים סגורות, הכריע הצוות לטיפול במגיפות בעד לחסן ילדים נגד הנגיף ברוב של 73 מול 2. המחלוקת היחידה התגלתה בשאלה האם לחסן ילדים מחלימים. יו"ר הצט"מ: "המשפחות יחליטו, לא תהיה כפייה". המבצע צפוי להתחיל בתוך כמה שבועות, עם הגעת החיסונים לישראל

ברוב גורף- בכירי משרד הבריאות אישרו לחסן נגד קורונה ילדים בגילאי 5-11/עריכה: אביעד בללי

הצוות לטיפול במגפות החליט הערב (רביעי) לאשר את החיסון נגד קורונה לילדים בני 11-5. זאת, בתום דיון בהשתתפות המומחים, שאחריו התקיימה הצבעה שבה 73 מהחברים בוועדה תמכו באישור החיסון, לעומת 2 שהצביעו נגד. בשאלה אם להמליץ להורים לחסן את ילדיהם, הצביעו 68 מהחברים בוועדה בעד לעומת 6 נגד. בשאלת חיסון ילדים מחלימים, 35 מחברי הוועדה ענו כי החיסון צריך להיות תלוי בזמן שעבר מאז החלימו, 28 ענו כי בכל אופן יש לחסן ילדים מחלימים. 8 מהמומחים הצביעו נגד.

הדיון נערך בדלתיים סגורות, ולא היה פתוח לציבור, בשונה מהדיון הקודם שנערך בשבוע שעבר והועבר בשידור חי. ד"ר בעז לב, יו"ר הצט"מ, אמר כי "העמדות הוצגו בדיון הפתוח. הדיון הזה היה סגור בגלל החשש מלהציע דעה פתוחה. כל הדיונים נמצאים בצט"מ, וגם הדיון הזה יהיה באתר בקרוב".

הכרזה על ההחלטה לחסן ילדים לקורונה, 10 בנובמבר 2021. ללא, מערכת וואלה!
ההכרזה על אישור החיסון לילדים, הערב/מערכת וואלה!, ללא

ד"ר לב ציין כי לא תהיה כפייה, וההחלטה תהיה של המשפחות בלבד. הוא ציין כי בדיונים לא עלה נושא התו הירוק, משום ש"זה עניין של מדיניות משרד הבריאות". בנושא חיסון מחלימים, אמר יו"ר הצט"מ כי טרם הוחלט האופו בו יתבצע המבצע, וכן על הרווח בין מנות החיסונים. "אם נותנים את החיסון במרווח של שלושה שבועות, זה נותן הגנה הכי מהר, אבל בגלל שאנחנו לא בהתפרצות נוכל לחשוב אם עדיף מרווח גדול יותר". בדיונים נתבקשו המומחים להכריע בשאלה האם לחסן ילדים מחלימים בכל שלב, אחרי שלושה חודשים בדומה למבוגרים, או שמא רק לאחר שנה.

לדבריו, שני המומחים שהתנגדו עשו זאת משום שאין מספיק מידע על הסיכון בלחסן ילדים בגילאי 11-5. התנגדותם לא היתה באופן גורף, אלא התנגדות לחיסון בשלב זה. הטיעון בו השתמשו הוא שבמצב התחלואה הנוכחי יש פריבילגיה לחכות לאיסוף מידע מהעולם ולקבל את ההחלטה לחסן בהמשך.

עוד בוואלה!

אלרעי פרייס: "לא הייתי אומרת להורים 'לכו לחסן את הילדים', אלא 'תקראו ותלמדו"

לכתבה המלאה
בני נוער מתחסנים לקורונה במתחם של כללית, ירושלים, 20 בספטמבר 2021. אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
בקרוב גם ילדים. בני נוער מתחסנים/פלאש 90, אוליבייה פיטוסי

בקבוקוני החיסון יגיעו לישראל בימים הקרובים, ועם הגעתם צפוי להתחיל המבצע כבר בשבועות הקרובים. ההחלטה התקבלה בצל מחקר חדש בנושא, ממנו עולה כי 40% מההורים לא מתכוונים לחסן את ילדיהם. על פי המחקר, שנערך בהובלת המכון למדיניות חברתית באוניברסיטת וושינגטון ואוניברסיטת רייכמן אצל יותר מ-900 משפחות, 37% מההורים הביעו כוונה לחסן את הילדים. 23% השיבו כי הם מתלבטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully