וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקע הביקורות: צה"ל משנה את הוראות הפתיחה באש

עודכן לאחרונה: 14.11.2021 / 22:20

בתום עבודת מטה, הודיע צה"ל על עדכונים בנהלי הירי, כאשר בין היתר יותר במקרים מסוימים לבצע ירי לעבר גנבי אמצעי לחימה ותחמושת. כמו כן, הוסדר גם נושא הירי על מבריחים בגבול מצרים. ראש הממשלה בנט בירך: "לחיילי צה"ל חייבת להיות אפשרות להגן על עצמם ועלינו"

בווידאו: תיעוד פעילות צה"ל לאיתור מסתננים וחודרים לשטח ישראל בגבול לבנון/צילום: אמיר בוחבוט ודו"צ

צה"ל הודיע הערב (ראשון) על שינויים בהוראות הפתיחה באש לחייליו. זאת, בתום עבודת מטה שאושרה על ידי הרמטכ"ל אביב כוכבי. במסגרת השינוי, יותר לבצע ירי במקרים מסוימים לעבר גנבי אמצעי לחימה ותחמושת מבסיסי צה"ל. כמו כן, הוסדרו הוראות הפתיחה באש על מבריחים בגבול מצרים.

בצה"ל הדגישו כי הוראות הפתיחה באש "מותאמות לתמונת המצב ולאתגרים המבצעיים העדכניים". בשבועות האחרונים פועלים בצה"ל להטמעת השינויים ונערכות ההתאמות הנדרשות בהכשרות הרלוונטיות, כך שהחיילים יתודרכו מעתה על בסיס ההוראות המעודכנות בהתאם לגזרה המבצעית בה ישרתו.

ראש הממשלה נפתלי בנט בירך על השינוי: "לחיילי צה"ל חייבת להיות אפשרות להגן על עצמם ועלינו".

תרגיל של לוחמי חטיבת הנחל בבית מלון נטוש בארד, 8 בפברואר 2017. רויטרס
"מותאמות לאתגרים המבצעיים העדכניים"/רויטרס

בשנים האחרונות צה"ל ספג ביקורת על נהלי הפתיחה באש, שצפה מחדש לאחר מותו של בראל חדריה שמואלי בחודש אוגוסט. הרמטכ"ל כוכבי אמר בעבר כי "החיילים והמפקדים מצוידים בכל הכלים ובהוראות פתיחה באש חדות וברורות, כל טענה אחרת אינה אלא שקר מוחלט".

בשלוש השנים האחרונות בוצעו מספר גניבות של כדורים ואמצעי לחימה מבונקרים של צה"ל, כשהגדולות מביניהן התרחשו בשדה תימן ובעוצבת הגליל. בחודש ינואר עשרות אלפי כדורי רובים נגנבו מבונקר בבסיס צאלים. חלק גדול מהאמצעי הלחימה והתחמושת לא אותרו עד היום. אגף המבצעים במטה הכללי השקיע עשרות מיליוני שקלים כדי לשכלל את מעגלי האבטחה סביב הבונקרים ולמנוע גניבות.

בתנועת אם תרצו בירכו על המהלך: ''סוף סוף חיילי צה''ל יוכלו לעצור את גניבת הנשקים מבסיסי צה''ל. עם זאת, הדרך עוד ארוכה להשבת ההרתעה. כל עוד חיילנו מופקרים בגבול עזה עם הוראות פתיחה באש שביניהן ובין הגנה על חיי הלוחמים אין שום קשר, הרי שחייהם עדיין בסכנה".

  • עוד באותו נושא:
  • צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully