וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהיגי "לב טהור" הורשעו בחטיפה ובניצול מיני של ילדה בת 12

עודכן לאחרונה: 14.11.2021 / 9:27

נחמן הלברנץ ומאיר רוזנר, מנהיגי הכת החרדית הקיצונית, הורשעו בכך שחטפו את הילדה ואת אחיה מבית אמם כדי להחזיר אותה למערכת יחסים מינית עם גבר מבוגר. לפי כתב האישום, הכת נהגה לדרוש מחברותיה הצעירות להסתיר את גילן וללדת תינוקות בבתיהן במקום בבית חולים

בית משפט פדרלי בניו יורק הרשיע ביום רביעי את מנהיגי הכת החרדית הקיצונית "לב טהור" בעבירות של ניצול מיני של ילדים וחטיפה, בתום משפט בפני חבר מושבעים שנמשך ארבעה שבועות.

על פי כתב האישום בו הורשעו מנהיג הכת נחמן הלברנץ וסגנו מאיר רוזנר, הם חטפו את אחייניתו של הלברנץ בת 14 ואחיינו בן ה-12, נכדתו ונכדו של מייסד הכת, מאימם-אחותו, שעזבה את הכת והתגוררה עם הילדים בכפר הקטן וודרידג' שבהרי הקטסקיל בניו יורק, והבריחו אותם דרך מקסיקו לגואטמלה, שם איחדו את הנערה עם "בעלה" הבוגר, "כדי לאפשר לו להמשיך את מערכת היחסים המינית הבלתי חוקית איתה". נחמן ואחותו הם בנו ובתו של מייסד הכת שלמה ארז הלברנץ, אזרח ישראלי שבשנת 1990 היגר לארצות הברית וב-2017 טבע בעת טבילה בנהר במקסיקו.

התובע הכללי של ארצות הברית דמיאן ויליאמס אמר כי "נחמן הלברנץ ומאיר רוזנר חטפו במצח נחושה שני ילדים מאימם באמצע הלילה כדי להחזיר נערה בת 14 למערכת יחסים מינית בלתי חוקית עם גבר מבוגר. פסק הדין היום מבהיר כי משרדנו - ושותפינו לאכיפת החוק - לא יירתעו מלהשיג צדק לנפגעות ניצול מיני של ילדים".

שני ילדים נחטפו מביתם בניו יורק בידי ארבעה ממנהיגי הכת "לב טהור". AP
שני ילדים נחטפו/AP

לפי משרד המשפטים האמריקאי, הלברנץ ורוזנר בן ה-45, שניהם אזרחי ארצות הברית, השתלטו על הכת לאחר מותו של מייסדה ו"אימצו כמה פרקטיקות קיצוניות, כולל נישואי ילדים ויחסי מין עם קטינים".
התביעה טענה שכבר בשנת 2017 הלברנץ ארגן את "נישואיה" של אחייניתו בת ה-12 לגבר בן 18 בחתונה יהודית שהתקיימה שנה לאחר מכן, כאשר הילדה היתה בת 13 ו"בעלה" היה בן 19. הילדה "מיד החלה במערכת יחסים מינית במטרה להתרבות", נאמר בכתב האישום. לטענת התביעה, "לב טהור" דרשה מכלות צעירות לספר לאנשים מחוץ לכת שהן לא נשואות, להעמיד פנים שהן מבוגרות יותר וללדת תינוקות בבתיהן במקום בבית חולים.

עוד בוואלה!

מנהל בית הספר בכת "לב טהור" הנאשם בהתעללות בילדים - נמלט מהארץ

לכתבה המלאה

מקלט מדיני באיראן

אמם של השניים נמלטה מהכת בגואטמלה באוקטובר 2018, שבה לארצות הברית ובנובמבר התיישבה בניו יורק עם ילדיה. בית משפט לענייני משפחה בברוקלין העניק לה משמורת בלעדית על הילדים ואסר על אביהם, גם הוא אחד ממנהיגי הכת, להיות בקשר עמם. אבל הלברנץ ורוזנר פעלו כדי להשיב את הנערה ל"בעלה" בן ה-20 "כדי שיוכלו לחדש את מערכת היחסים המינית שלהם ולהתרבות". כעבור חודש, בדצמבר 2018, הם חטפו את הנערה ואת אחיה באמצע הלילה מבית אימם והעבירו אותם למקסיקו. השניים פעלו בדרכים מתוחכמות שכללו שימוש בתחפושות, בשמות בדויים, בטלפונים עם מספרים זמניים, ובדרכונים מזויפים. עוד ציינה התביעה כי במהלך החטיפה ביקשה הנהגת "לב טהור" מקלט מדיני לכל הקהילה באיראן.

בתום שלושה שבועות של מצוד זבו השתתפו מאות גורמים מקומיים, פדרליים ובינלאומיים נמצאו האחיינית והאחריין במקסיקו והוחזרו לניו יורק. חברי "לב טהור" ניסו מאז לחטוף את הילדים עוד פעמיים.

הלברנץ ורוזנר הורשעו בקשירת קשר להעברת קטין בכוונה לעסוק בפעילות מינית פלילית, עבירה הנושאת עונש מינימום חובה של עשר שנות מאסר ועונש מקסימלי של מאסר עולם, בקשירת קשר לעסוק בפעילות מינית בלתי חוקית, הנושאת עונש מקסימלי של 30 שנות מאסר, בשני סעיפים של חטיפת הורים בינלאומית, הנושאת עונש מקסימלי של שלוש שנות מאסר על כל עבירה וכן בשימוש בלתי חוקי באמצעי זיהוי ובכניסה באמתלות שווא לאזור מאובטח של שדה תעופה, עבירות הנושאות עונש מקסימלי של חמש שנות מאסר. במשרד המשפטים האמריקני ציינו כי מקסיקו, גואטמלה, קנדה וישראל שיתפו פעולה בחקירה ובהבאת השניים לדין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully