וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שקד החליטה, ובים המלח זועמים: הכנסות הארנונה של המפעלים יחולקו בין 9 רשויות

עודכן לאחרונה: 11.11.2021 / 5:07

לפי ההחלטה שהתקבלה ע"י שרת הפנים, כספי הארנונה, שהיו עד כה ברשות המועצה האזורית תמר, יחולקו מעתה לרשויות נוספות במרחב הדרומי. "החלטה קיצונית שנועדה כנראה כדי להסיט את האש מכותרות אחרות לא נעימות", מסרו במועצה. שקד: "בשורה גדולה לתושבי הנגב"

מפעלי ים המלח. ShutterStock
"בשורה גדולה עבור תושבי הנגב". מפעלי ים המלח/ShutterStock

במועצה האזורית תמר ים המלח זועמים על החלטת חלוקת ההכנסות מהארנונה של מפעלי ים המלח עם תשע רשויות אחרות, בהוראת שרת הפנים איילת שקד. החלוקה טעונה את אישור שר האוצר. "ריח פוליטי חריף", מסרו במועצה.

לפי ההחלטה שהתקבלה על ידי שקד, כספי הארנונה, שהיו עד כה ברשות המועצה האזורית תמר יחולקו מעתה לתשע רשויות נוספות במרחב הדרומי, "בהן רשויות הנחשבות בין החלשות ביותר בישראל", כתבה שרת הפנים.

במועצה האזורית תמר ים המלח לא אהבו את החלטתה ואמרו כי "לצערנו שרת הפנים, בהחלטה שערורייתית, פופוליסטית ונמהרת, עם ריח פוליטי חריף, עלולה להפוך את ים המלח לא רק למקום הנמוך בעולם גיאוגרפית, אלא גם תיירותית, התיישבותית ותעשייתית".

מפעלי ים המלח. דיויד סילברמן, GettyImages
שיעור החלוקה הוא כ-32 מיליון שקלים בשנה. מפעלי ים המלח/GettyImages, דיויד סילברמן

"מדובר בצעד חסר אחריות שמשמעותו מחיקה חד צדדית של כ-20% מתקציב המועצה", המשיכו במועצה. "מי שישלם את המחיר יהיו אזרחי המדינה (לא תושבי המועצה) מאחר ובהמשך ישיר ייפגעו חיזוק ההתיישבות בפריפריה ובנגב, פיתוח התיירות בים המלח וקידום פרויקטים של איכות הסביבה באזורי התעשייה הכבדה במרחב. במקביל, אנו בוחנים הגשת עתירה לבג"ץ כנגד החלטה קיצונית זו, שנועדה כנראה כדי להסיט את האש מכותרות אחרות ולא נעימות, ולכן אולי יצאה כהודעה לתקשורת ורק בהמשך נמסרה למועצה".

שרת הפנים איילת שקד אמרה לאחר ההחלטה כי "מדובר בבשורה גדולה עבור תושבי הנגב. רשויות רבות יקבלו מעתה תוספת הכנסות משמעותית. הכסף יעזור לצמצום הפערים ויסייע לרשויות לתת שירות טוב יותר לתושבים שלהן". 

הרשויות שייהנו מהחלוקה החדשה, יחד עם המועצה האזורית תמר, הן: ערד, דימונה, ירוחם, כסיפה, ערערה בנגב, נווה מדבר, אל קסום, רמת נגב, והערבה התיכונה. שיעור החלוקה הוא כ-32 מיליון שקלים בשנה.

המועצה האזורית תמר תמשיך לקבל הכנסות ארנונה ממפעלי ים המלח בגובה של 30 מיליון שקלים, ובנוסף מהכנסה של 5% מתוך שאר החלוקה בין הרשויות המסתכמת בכ-32 מיליון שקלים. החלוקה טעונה את אישור שר האוצר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully