וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקלות הקורונה החדשות נכנסו לתוקף: איפה לא תצטרכו תו ירוק?

עודכן לאחרונה: 11.11.2021 / 7:32

לאור הירידה בתחלואה, החל מהבוקר תבוטל הגבלת ההתקהלות במקומות פתוחים ולא יהיה צורך בתו ירוק במקומות ב"סיכון נמוך", והקלות צפויות גם לתיירים הנכנסים לישראל. אז באילו מקומות בוטל התו הירוק? ומהי התפוסה המירבית באולמות האירועים? | המדריך המלא

בווידאו: מסיבת עיתונאים של בכירי משרד הבריאות על הקלות בהגבלות התו הירוק ועל חיסוני ילדים/צילום: לע"מ

שורת הקלות נכנסו היום (חמישי) לתוקף בעקבות הירידה בתחלואת הקורונה. על פי החלטת הדרג המקצועי, תבוטל לחלוטין הגבלת ההתקהלות במקומות פתוחים. נוסף לכך, חובת התו הירוק תבוטל במקומות "בסיכון נמוך".

סיורי אכיפה של משטרת ישראל הערב באולמות אירועים. המשרד לביטחון פנים, אתר רשמי
התפוסה באולמות האירועים עלתה. סיור אכיפה של המשטרה/אתר רשמי, המשרד לביטחון פנים

איפה לא נצטרך את התו הירוק?

על פי ההחלטה, במקום פתוח ניתן יהיה לקיים אירועים בהשתתפות של עד אלף אנשים, בישיבה, ללא חובת תו ירוק, ובמקומות סגורים התו יבוטל באירועים של עד מאה אורחים.

באירועים גדולים יותר, חובת התו ירוק תישאר, אך כמות המשתתפים תוכל לעלות באופן משמעותי. התפוסה המירבית באולמות האירועים תעלה מ-400 משתתפים ל-600, שיחויבו בהצגת תו הירוק. הגבלת התפוסה בשטח פתוח בגני האירועים בוטלה לחלוטין, אך גם ההשתתפות באירועים אלו נותרה בכפוף לתו הירוק. נוסף על כך, בוטלה חובת עטיית מסכות בהתקהלות בשטח פתוח.

בעקבות ההחלטה, התו הירוק כבר לא צפוי להיות פקטור משמעותי בהחלטת הורים אם לחסן את ילדיהם. בד בבד, סוכם כי משרד הבריאות, בשיתוף עם ועדת החינוך, יגבש בימים הקרובים מתווה הקלות למערכת החינוך, ש"ייתן מענה" לקיום אירועי תרבות במסגרת בית הספר.

מבלים במסעדות לאחר הפעלת התו הירוק, אשדוד, 18 באוגוסט 2021. ניב אהרונסון
התו הירוק יבוטל באירועים של עד מאה אורחים. מבלים במסעדה באשדוד, אוגוסט/ניב אהרונסון

אילו הקלות הוכרזו בתחום התיירות?

במקביל לכניסת ההקלות החדשות, נכנס לתוקף גם מתווה התיירות החדש, לפיו גם תיירים שאינם מחוסנים על פי ההגדרה הישראלית יורשו להיכנס לארץ, אם הם חלק מקבוצה.

התיירים יצטרכו לקבל אישור כניסה ממשרד התיירות טרם הגעתם לישראל, להתנהל בקבוצה כ"קפוסלה" ולהחזיק בשבוע הראשון לשהייתה בארץ בדיקת PCR עם תוצאה שלילית שתקפה עד 72 שעות, וכן לעמוד בתנאים נוספים.

ההחלטה על הסרת חלק מהמגבלות מגיעה לאחר סיכום בין ראש הממשלה נפתלי בנט ושר הבריאות ניצן הורוביץ ולאחר אישור הקבינט. שלשום אמר הורוביץ כי "ככל שנראה שהנתונים ממשיכים לרדת, נסיר את הגבלות התקהלות גם במקומות סגורים וגם בחדרי כושר. כל המפקדות ימשיכו לעבוד ולא נפרק אותם. הכל יהיה מוכן לגל הבא. כשהדלתא הגיעה היינו צריכים להקים הכל מחדש כי הכל פורק, זה לא יקרה עכשיו".

בני נוער מתחסנים לקורונה במתחם של כללית, ירושלים, 20 בספטמבר 2021. אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
נער מתחסן בירושלים, ספטמבר/פלאש 90, אוליבייה פיטוסי

בתוך כך, הצוות לטיפול במגפות החליט אמש לאשר את החיסון נגד קורונה לילדים בני 11-5. זאת, בתום דיון בהשתתפות המומחים, שאחריו התקיימה הצבעה שבה 73 מהחברים בוועדה תמכו באישור החיסון, לעומת 2 שהצביעו נגד. בשאלה אם להמליץ להורים לחסן את ילדיהם, הצביעו 68 מהחברים בוועדה בעד לעומת 6 נגד. בשאלת חיסון ילדים מחלימים, 35 מחברי הוועדה ענו כי החיסון צריך להיות תלוי בזמן שעבר מאז החלימו, 28 ענו כי בכל אופן יש לחסן ילדים מחלימים. 8 מהמומחים הצביעו נגד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully