וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגבלת ההתקהלות במקומות פתוחים תבוטל, חובת התו הירוק תוסר באירועים קטנים

עודכן לאחרונה: 9.11.2021 / 19:02

בעקבות הירידה בתחלואה, רה"מ ושר הבריאות סיכמו על שורת הקלות החל מחמישי. במקום פתוח יתקיימו אירועים של עד 1,000 משתתפים ללא תו ירוק, ובמקומות סגורים באירועים - עד 100. התפוסה באולמות האירועים תעלה ל-600. הורוביץ: במקביל לירידה, נסיר הגבלות במקומות סגורים

בווידאו: מסיבת עיתונאים של בכירי משרד הבריאות על הקלות בהגבלות התו הירוק ועל חיסוני ילדים/צילום: לע"מ

ראש הממשלה נפתלי בנט ושר הבריאות ניצו הורוביץ סיכמו היום (שלישי) על ביטול הגבלת ההתקהלות במקומות פתוחים וביטול התו הירוק במקומות בסיכון נמוך. זאת, בעקבות הירידה בתחלואת הקורונה. ההחלטות יובאו היום לאישור קבינט הקורונה והן צפויות להיכנס לתוקף ביום חמישי.

על פי ההחלטה, תבוטל לחלוטין הגבלת ההתקהלות במקומות פתוחים. נוסף לכך, חובת התו הירוק תבוטל במקומות "בסיכון נמוך", כך שבמקום פתוח ניתן יהיה לקיים אירועים בהשתתפות של עד אלף אנשים, בישיבה, ללא חובת תו ירוק, ובמקומות סגורים התו יבוטל באירועים של עד מאה אורחים.

מבלים במסעדות לאחר הפעלת התו הירוק, אשדוד, 18 באוגוסט 2021. ניב אהרונסון
יבוטל במוקמות ב"סיכון נמוך", מבלים עם התו הירוק/ניב אהרונסון

עוד נקבע כי התפוסה המירבית באולמות האירועים תעלה מ-400 משתתפים ל-600 (כפוף לתו הירוק). הגבלת התפוסה בשטח פתוח בגני האירועים בוטלה לחלוטין, גם היא בכפוף לתו הירוק. נוסף על כך, בוטלה חובת עטיית מסכות בהתקהלות בשטח פתוח.

בעקבות ההחלטה, התו הירוק כבר לא יהיה פקטור משמעותי בהחלטת הורים אם לחסן את ילדיהם. בד בבד, סוכם כי משרד הבריאות, בשיתוף עם ועדת החינוך, יגבש בימים הקרובים מתווה הקלות למערכת החינוך, אשר "ייתן מענה" לקיום אירועי תרבות במסגרת בית הספר.

שר הבריאות ניצן הורוביץ 09 בנובמבר 2021. אבשלום ששוני, פלאש 90
הורוביץ, היום/פלאש 90, אבשלום ששוני

שר הבריאות הורוביץ הצהיר כי גל הדלתא בדעיכה, וכי נתוני התחלואה מאז מתן מנת הבוסטר מעידים על סוף הגל הרביעי, "אך זה לא מעיד על סוף הקורונה". הורוביץ ציין כי הממשלה תמהל את היציאה מהגל בצורה שונה מהממשלה הקודמת. "שמרנו על זכויות האזרח, בלי סגרים ובלי להתפשר על בריאות הציבור ובלי פאניקה מיותרת. הכל הרבה יותר קל כשאין עננת שחיתות שמרחפת מעל הממשלה הזאת ואין שיקולים סקטוריאלים כמו בממשלה הקודמת".

שר הבריאות הוסיף כי "ככל שנראה שהנתונים ממשיכים לרדת, נסיר את הגבלות התקהלות גם במקומות סגורים וגם בחדרי כושר. כל המפקדות ימשיכו לעבוד ולא נפרק אותם. הכל יהיה מוכן לגל הבא. כשהדלתא הגיעה היינו צריכים להקים הכל מחדש כי הכל פורק, זה לא יקרה עכשיו".

אכיפת תקנות התו השמח באולם חתונות בהרצליה 21 ביולי 2021. ראובן קסטרו
התפוסה תגדל. אכיפת תקנות הקורונה בחתונה/ראובן קסטרו

במקביל לכניסתם הצפויה לתוקף של ההקלות החדשות, ביום חמישי ייכנס לתוקף גם מתווה התיירות החדש, לפיו גם תיירים שאינם מחוסנים על פי ההגדרה הישראלית יורשו להיכנס לארץ, אם הם חלק מקבוצה.

התיירים יצטרכו לקבל אישור כניסה ממשרד התיירות טרם הגעתם לישראל, להתנהל בקבוצה כ"קפוסלה" ולהחזיק בשבוע הראשון לשהייתה בארץ בדיקת PCR עם תוצאה שלילית שתקפה עד 72 שעות, וכן לעמוד בתנאים נוספים.

אתמול, אובחנו בישראל רק 564 נדבקים חדשים, ושיעור הבדיקות החיוביות היה 0.66% בלבד. בבתי החולים בישראל מאושפזים 161 חולים במצב קשה, מהם 107 מונשמים. מניין המתים מפרוץ המגפה עומד על 8,124.

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully