וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרויקטור הקורונה: התחלואה הקשה תצטמצם, אך לא נצא מהגל הרביעי מהר

עודכן לאחרונה: 11.10.2021 / 17:25

פרופ' סלמן זרקא אמר כי במשרד הבריאות אופטימיים מהירידה בתחלואה, אך הודיע כי הגל הרביעי עוד כאן. "למדנו מהגל שלישי שלא לצאת מהר מדי". לדבריו, כרגע לא נמצאות הקלות על הפרק וביטול התו הירוק לא נמצא על שולחן הדיונים. "בהדרגה נחזור לשגרת חיים"

בווידאו: פרויקטור הקורונה אופטימי לגבי הנתונים ומעריך שבעוד שבועיים תהיה ירידה בתחלואה הקשה/צילום: לע"מ

פרויקטור הקורונה פרופ' סלמן זרקא אמר היום (שני) כי במשרד הבריאות "מאוד אופטימיים כשאנחנו רואים ירידה במספר החיוביים ובאחוז החיוביים לקורונה. עוד לא יצאנו מהגל הרביעי, אבל מעריכים שבקרוב נראה ירידה גם בחולים הקשים ובמונשמים".

זרקא הוסיף כי ישראל לא תצא מהר מדי מהגל הרביעי. "למדנו מהגל שלישי שלא לצאת מהר. הנחת העבודה שלנו היא שככל שיש תחלואה בעולם ווריאנטים חדשים אנחנו צריכים לראות איך להרחיק את הגל החמישי".

לגבי הקלות בהנחיות הקורונה, הוסיף זרקא כי כרגע לא נמצאות הקלות על הפרק, ואין תכנון לכינוס קבינט הקורונה לדיון בכאלה. לדבריו, ביטול התו הירוק לא נמצא על שולחן הדיונים. "בהדרגה נראה הקלות ונחזור לשגרת חיים".

תדרוך פרויקטור הקורונה סלמן זרקא, 2 בספטמבר 2021. ללא, צילום מסך
פרופ' זרקא/צילום מסך, ללא

זרקא פירט את פיילוט הכיתה הירוקה ואמר כי "אנחנו רוצים לדאוג שאין הרבה הדבקות מבחינה בריאותית. אני מקווה שבשבוע הבא נרחיב את המתווה לגני הילדים. קודם נסיים את הפיילוט בקרב תלמידים ואז נמשיך לגנים. יש לנו מספיק ערכות אנטיגן, כל בית ספר יקבל 30% ערכות מתלמידי בית הספר". לשאלה מדוע הפיילוט לא כולל את שעות אחר הצהריים ענה פרוייקטור הקורונה כי "אחרי שנסכם את הפיילוט נאפשר לילדים לצאת מהבידוד שם אחרי הצהריים, אך לא ניתן להם ללכת לאירועים גדולים".

פרופ' זרקא אישר כי במשרד הבריאות רכשו את החיסון לקורונה של אסטרהזניקה. "הוא כבר נמצא בארץ, ובימים הקרובים נעביר מנות שלו לבתי החולים. ההנחייה שלנו תהיה שרופא המשפחה יחליט אם להמליץ למטופל על החיסון. המטרה היא לאפשר למי שפיתחו תופעות לוואי מהחיסונים של פייזר או מודרנה, ולא יכולים לקבל חיסון שני או שלישי - לקבל חיסון של אסטרהזניקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully