וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ הורה למדינה לנמק מדוע לא יידחה ביטול סבסוד מעונות היום לילדי אברכים

עודכן לאחרונה: 10.11.2021 / 16:38

שופטי העליון אותתו שבכוונתם לדחות את יישום המהלך לשנת הלימודים הבאה, כדי לאפשר להורים להיערך לכך, בניגוד לבקשת שר האוצר. תשובת המדינה תוגש בתוך שבועיים. העותרים נגד ליברמן הזהירו: מאבק לתעסוקה מלאה של המגזר החרדי יגרום לאיבוד כלל המועסקים מהמגזר

שופטי בג"ץ הורו היום (רביעי) למדינה לנמק מדוע ביטול סבסוד מעונות היום לילדי האברכים לא יכול להידחות לשנת הלימודים הבאה, כדי לאפשר להורים להיערך לכך. בכך, אותתו השופטים כי בכוונתם לדחות את יישום המהלך. תשובת המדינה תוגש בתוך שבועיים.

זאת, בתום דיון בעתירות שהוגשו נגד שר האוצר אביגדור ליברמן ושרת הכלכלה והתעשייה אורנה ברביבאי, בדרישה לבטל את ההחלטה. הדיון הועבר בשידור חי.

מדובר בשתי עתירות שאוחדו, שהוגשו על ידי משפחות חרדיות ובעלי מעונות יום, שדורשים לבטל את ההחלטה על ביטול סבסוד מעונות יום למשפחה בה בן הזוג לומד לימודים תורניים - או לחילופין לדחות אותה לשנת הלימודים הבאה.

לטענת העותרים, החלטת שר האוצר ליברמן להתמקד בביטול הסבסוד של ילדי הלומדים לימודים תורניים גבוהים, מתוך כוונה לעודד את יציאת החרדים מבתי המדרש אל עולם התעסוקה, עלולה לגרום להיפוך המגמה. לדבריהם, "חובשי בית המדרש מעדיפים להמית עצמם באוהלה של תורה ולחיות את חייהם בצמצום, גם אל מול כלל הנאות העולם הנגישים כיום לכול". העותרים מזהירים שמאבק לתעסוקה מלאה של הגברים החרדים והנשים החרדיות, יגרום לבסוף לאיבוד כלל המועסקים החרדים.

ראש הממשלה, נפתלי בנט, שר החוץ, יאיר לפיד, ושר האוצר, אביגדור ליברמן, במסיבת עיתונאים משותפת, 6 בנובמבר 2021. לע"מ, צילום מסך
העותרים טוענים שהחלטתו תביא להיפוך המגמה. שר האוצר ליברמן/צילום מסך, לע"מ

המדינה טענה בתגובתה לעתירה כי יש לדחות אותה על הסף, כיוון שמדובר במבחנים סבירים ומידתיים, שנועדו לשרת תכלית ראויה, והיא עידוד השתלבות בשוק העבודה של שני בני הזוג במשפחות בהן ילדים בגיל הרך.

המדינה טוענת כי מדובר בשינוי סדר עדיפויות, שנועד לעודד העסקת גברים חרדים, וכי הסבסוד של מעונות היום לבעלי השכלה נמוכה הנציח את המצב בו נשים חרדיות יצאו לעבוד והגברים החרדים למדו בישיבה.

"כיוון שהכשרתו של הגבר החרדי לרוב אינה מאפשרת לו לעבוד בשכר גבוה, במרבית המקרים, הוא נקלע למצב שבו יהיה עדיף לו להישאר בישיבה. עם חלוף השנים, סיכוייו להשתלב בשוק העבודה במשרה המזכה בהכנסה משמעותית פוחתים", נכתב בתשובת המדינה לבג"ץ.

עוד בוואלה!

ש"ס ויהדות התורה על תקציב הישיבות: "על מה לברך? יש גזירות אכזריות על הציבור שלנו"

לכתבה המלאה
שרת הכלכלה אורנה ברביבאי בהצהרה על המתווה החדש למתמחים בפריפריה, כנסת, 6 באוקטובר 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
המדינה דוחה את העתירה על הסף. שרת הכלכלה אורנה ברביבאי/פלאש 90, יונתן זינדל

באי כח העותרים עורכי הדין שמואל מקלב אוריאל שטרן ויונתן פלדמן מסרו לקראת הדיון: "מעיון בתשובת המדינה לעתירה שהגשנו, עולה כי המדינה הודתה, הלכה למעשה, בכך שנפלו פגמים של ממש בהחלטה המקורית של שר האוצר, וכעת היא מנסה לתקן את הנחוץ תיקון ולכלול את הלומדים לרבנות ודיינות כזכאים לסבסוד 'בתנאים מסויימים'.

"עם זאת, המדינה טרם פרסמה את אותם תנאים, שעות ספורות טרם הדיון בעתירה, ולאחר דחיית מועד הדיון ובקשות ארכה רבות. לא זו בלבד, אלא שהמדינה אף טרם פרסמה את הרשימה של הלימודים בפיקוח או במימון של משרד ממשלתי, בהם היא מכירה לעניין הסבסוד. מעבר לכך, אנו סבורים שנפלו פגמים נוספים בקבלת ההחלטה, אשר עשויים להביא לבטלות ההחלטה, עליהם נרחיב במהלך הדיון בבג"ץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully