וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במקום החד-פעמי: הח"כ החרדי דורש סבסוד מדיחי כלים למשפחות מרובות ילדים

2.11.2021 / 18:14

ח"כ פרוש מיהדות התורה הגיש הצעת חוק לפיה המדינה תממן מדיחי כלים למשפחות עם 4 ילדים או יותר. הצעד נועד להביע מחאה על החלטת הממשלה למסות כלי פלסטיק, שנטען כי פוגעת במשפחות מוחלשות או מרובות ילדים, והסיכוי להעברת החוק בכנסת אפסי

ח"כ מאיר פרוש (יהדות התורה) הגיש היום (שלישי) הצעת חוק לסבסוד מלא של מדיח כלים למשפחות עם ארבעה ילדים או יותר. ההצעה, לה יש היתכנות אפסית לאישור בכנסת, הוגשה במחאה על החלטת הממשלה להטיל מס על כלים חד-פעמיים, שנכנסה אתמול לתוקף.

בהצעת החוק הסביר פרוש כי הרפורמה תפגע במשפחות מוחלשות או מרובות ילדים, שיתקשו לעשות את המעבר לכלים רב-פעמיים. "שולחן שבת של משפחה מבורכת בילדים, שחלקם נשואים עם ילדים, יכול להגיע לעשרות משתתפים", נכתב. "רכישת מדיח כלים תעלה עבור כל משפחה אלפי שקלים, הוצאה שתכביד מאוד על המשפחות שגם כך נמצאות במצב כספי לא פשוט".

סגן שר החינוך מאיר פרוש מיהדות התורה, 26 בדצמבר 2018. ראובן קסטרו
פיצוי על המס. ח"כ פרוש/ראובן קסטרו

ההחלטה שנכנסה לתוקף כוללת מס של 11 שקל לכל ק"ג של כלים חד־פעמיים שמכילים פלסטיק. "הכלים החד-פעמיים מהווים רק 6% מפסולת הפלסטיק, בעוד שעל -94% מפסולת הפלסטיק לא מוטל מיסוי, כך שרוב אריזות המזון החד-פעמיות של יצרני המזון ממוסות ב-10% לערך מהמיסוי המוצע הנ"ל. כך שההחלטה על הטלת מיסים דווקא על כלים חד פעמיים הינה חריגה", הוסיף פרוש.

בהכנה להעברת החוק קריאה שנייה ושלישית הובטח להוסיף סעיף המאפשר להעניק סבסוד מלא של מדיח כלים אף לנכים, זקנים ומוגבלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully