וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פייק אסון הקורונה": הציוץ השנוי במחלוקת של השרה שקד

עודכן לאחרונה: 9.11.2021 / 10:50

שרת הפנים כתבה גם כי "המציאות תנצח גם את הפייקים הבאים", אך מיהרה למחוק את הציוץ ולהבהיר את דבריה: "הקורונה משתוללת באירופה, נבואות הזעם בישראל לא התגשמו". בציונות הדתית תקפו: "ישראל מונהגת בידי אנשים לא אחראים, שאינם יודעים להבדיל בין אמת לשקר"

שרת הפנים איילת שקד צייצה ומחקה היום (שלישי) ציוץ שנוי במחלוקת על הקורונה. תחילה שקד כתבה כי "את פייק אסון הקורונה ניצחנו, המציאות תנצח גם את הפייקים הבאים", בהתייחס לציוץ אחר שבו הובאו נתונים על הירידה במדדי הקורונה בישראל.

זמן קצר לאחר הציוץ שקד מחקה אותו, וצייצה ציוץ נוסף בו הבהירה את דבריה: "לכל אלה שמיהרו לקפוץ מחדדת את הניסוח. הקורונה משתוללת באירופה. הודות להחלטה מהירה של ראש הממשלה לתת את הבוסטר מוקדם ולניהול נכון של כל המערכת, נבואות הזעם בישראל לא התגשמו. יש עוד הרבה אזרחים שלא לקחו את הבוסטר, כדאי מאוד לעשות זאת עכשיו".

בהמשך, פרסמה שקד ציוץ הבהרה נוסף: "‏הקורונה היא לא פייק. כמי שהייתה שותפה לניהול משבר הקורונה, עמדה בחזית ההסברה, דחפה לחיסונים מוקדמים וגם בבתי ספר, ולהחלה מוקדמת של התו הירוק, אי אפשר לחשוד בי שכוונתי הייתה אחרת. הכוונה הייתה אך ורק לנבואות הזעם שחזו את קריסת מערכת הבריאות - שלא קרתה - בזכות ניהול נכון של המגיפה".

שרת הפנים איילת שקד במסיבת עיתונאים של הצגת תוכנית הדיור הממשלתית. משרד האוצר ירושלים, 31 באוקטובר 2021.. יונתן זינדל, פלאש 90
"פייק אסון הקורונה", השרה שקד/פלאש 90, יונתן זינדל

בציונות הדתית תקפו את שקד על הציוץ ומסרו כי "מדינת ישראל מונהגת בידי אנשים לא אחראים, שאינם יודעים להבדיל בין אמת לשקר, בין פייק למציאות. למשפחות 8,124 הנפטרים מהקורונה אנו אומרים, כאבכם הוא אמיתי ואנו איתכם. אנו מתנצלים בשם כנסת ישראל על האמירות חסרות האחריות של שקד וימינה".

לפני שלושה חודשים, השרה שקד עוררה סערה באמירה שנויה במחלוקת, לפיה הממשלה החליטה "לחיות לצד הקורונה", מתוך ראייה של יעילות החיסונים, וכן אמרה כי יש "להכיל חולים קשים וגם להכיל מתים, זו מגיפה ובמגיפה אנשים מתים". שקד אמרה את הדברים בריאיון לחדשות 13, ברקע העלייה החדה בכל מדדי התחלואה בנגיף ובמספר המתים היומי באותם ימים. מאוחר יותר, לאחר הביקורת הקשה שהופנתה כלפי אמירתה, השרה התנצלה והבהירה כי "כל נפטר הוא עולם ומלואו".

"חיי אדם הם ערך עליון ומקודש", שקד הוסיפה להתנצל, "כוונתי היתה להסביר את המחיר שבהתמודדות מתמשכת עם המגפה העולמית. מוטב היה אם הייתי מתנסחת אחרת". השרה המשיכה וקראה לציבור להתחסן נגד הווירוס: "אני חוזרת ומבקשת ללכת להתחסן, זה מציל חיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully