וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שקד נגד סער: מתנגדת להצעת החוק המונע מנאשם בפלילים להרכיב ממשלה

עודכן לאחרונה: 20.10.2021 / 11:31

שרת הפנים אמרה כי היא מתנגדת להצעת החוק של שר המשפטים שנועדה למנוע את הטלת הרכבת הממשלה על נאשם בפלילים. "אני לא חושבת שיועץ משפטי לממשלה צריך להכריע מי עומד בראשות הממשלה. סיכמנו לא לעסוק בזה עד התקציב ואז נכריע"

אייל שקד. מרק ישראל סלם ואבשלום ששוני,
שקד/מרק ישראל סלם ואבשלום ששוני

שרת הפנים איילת שקד אמרה הבוקר (רביעי) כי היא מתנגדת להצעת החוק של שר המשפטים גדעון סער שנועדה למנוע את הטלת הרכבת הממשלה על נאשם בפלילים. שקד אמרה בוועידת ה-MUNI EXPO של מרכז השלטון המקומי כי "אני מתנגדת להצעת החוק הזו. אני לא חושבת שיועץ משפטי לממשלה צריך להכריע מי עומד בראשות הממשלה. סיכמנו לא לעסוק בזה עד התקציב ואז נכריע".

במקביל לדבריה של שקד, יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה הודיע כי מפלגתו צפויה לתמוך בחוק נגד נתניהו שמטרתו לאסור את הטלת הרכבת הממשלה על נאשם בפלילים. בציוץ בטוויטר כתב עודה: ‏"לשקד יש רק אצבע אחת - לנו יש שש. גדעון סער, אפשר להעביר את החוק כבר בשבוע הבא".

את הדברים כתב עודה ברקע התנגדויות בתוך הקואליציה לקידום החוק, בין היתר של חברי מפלגת ימינה ומפלגת רע"מ. לשקד אין אומנם זכות הצבעה בכנסת לאחר שהתפטרה במסגרת החוק הנורבגי אך היא פועלת לשכנע את ראש הממשלה נפתלי בנט לא לאפשר את קידום החוק. בסביבתו של בנט טענו כי הוא טרם קיבל החלטה האם לקדם את החוק, וכזו תתקבל רק לאחר אישור התקציב באמצע חודש נובמבר.

בנימין נתניהו נואם בכנסת, יום הזיכרון לראש הממשלה לשעבר יצחק רבין, 18 באוקטובר 2021. שלו שלום, TPS
אם יעבור החוק, הוא לא יוכל לכהן כראש ממשלה. נתניהו במליאה/TPS, שלו שלום

לפי החוק, ח"כ שעומד נגדו כתב אישום כשהעונש הקבוע הוא יותר משלוש שנות מאסר, לא יוכל להרכיב ממשלה ולא יוכל לכהן כראש הממשלה חליפי. עם זאת, יו"ר ועדת הבחירות המרכזית יוכל להתיר את הטלת המנדט על אותו ח"כ במידה אם יקבע כי קלון בעבירה.

לפי נוסח החוק שהופץ, הוא יחול החל מהכנסת הבאה, ה-25, כך שהוא ימנע כל אפשרות שראש האופוזיציה בנימין נתניהו ישוב לכהן כראש הממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully